printlogo


کد خبر: 180194تاریخ: 1396/6/1 00:00
اخبار

برگزاری نشست تخصصی  «جایگاه نقد در سینمای ایران»
نخستین نشست تخصصی «جایگاه نقد در سینمای ایران» با یادی از زنده‌یاد علی معلم، امروز  چهارشنبه اول شهریور در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، در این نشست محمدعلی‌معلم‌دامغانی رئیس فرهنگستان هنر، یوسفعلی میرشکاک شاعر، نویسنده، طنزپرداز و منتقد سیاسی، جواد طوسی منتقد سینما، عزیزالله حاجی‌مشهدی مدرس، منتقد سینما و کارشناس امور فیلمنامه‌نویسی، حمید دهقان‌پور استادیار دانشگاه هنر، تهیه‌کننده، کارگردان و پژوهشگر، امیر پوریا منتقد سینما و عبدالحسین لاله، عضو هیات علمی فرهنگستان هنر به سخنرانی می‌پردازند. این نشست امروز چهارشنبه اول شهریور ساعت ۱۵، در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می‌شود. حضور در این نشست برای تمام علاقه‌مندان آزاد است.

نباید از تنوع در سینماى مقاومت غافل ماند
نخستین جلسه شورای «سینمای مقاومت» با حضور اعضای این شورا در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد. به گزارش فارس، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در نخستین جلسه شورای «سینمای مقاومت» گفت: در طرح جامع سینما، اولویت‌مان در برنامه‌ریزی، ارتقاى سطح صنعت سینما و تصویرسازی کشور است چرا که در فضای مجازی بیشترین سهم را تصویر دارد و هدف اصلی‌ ما کسب سهم از بازار تصویری دنیاست. بنابراین باید سعی کنیم در تعامل با مخاطب، بیان تصویری داشته باشیم. رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه بدون ناشر حرفه‌اى در صنعت نشر نمی‌توان در حوزه کتاب موفق بود، گفت در حوزه سینما نیز با شیوه «تهیه‌کننده‌مداری» می‌توان در این عرصه گام‌هاى موفق برداشت. وی تاکید کرد: در حوزه مقاومت که یکی از اصلی‌ترین مفاهیم انقلاب اسلامی است به مفهوم مقاومت پرداخته می‌شود، پس این نگاه باید همواره جاری باشد. از اعضای باتجربه این جلسه، انتظار می‌رود تا خود را به یک زمان و جغرافیای مشخص محدود نکنند و با توسعه و گسترش این حوزه، از تنوع و جذب مخاطب بیشتر نباید غافل ماند. شرط اصلی آن در وهله اول هم‌افزایی در حوزه فکر و سپس اجرایی کردن آن است.

مجید انتظامی روی جلد «سوره سینما»
ششمین شماره ماهنامه «سوره سینما» زیر نظر سازمان سینمایی حوزه هنری ویژه مردادماه ۹۶ منتشر شد. به گزارش سوره سینما، این شماره از «سوره سینما» به سردبیری یزدان عشیری با طرح روی جلد مرتبط با آیین پاسداشت استاد مجید انتظامی در حوزه هنری به چاپ رسیده است. در این شماره علاوه بر انتشار اخبار فعالیت‌های سازمان سینمایی حوزه هنری به موضوعاتی چون: دلنوشته‌ای برای شهید حججی، پاسداشت استاد مجید انتظامی در حوزه هنری، بازتاب همه آرای سینمایی رهبر معظم انقلاب، گزارش درجه‌بندی سنی فیلم‌ها و فیلم‌های هنجارشکن، نگرانی کارشناسان از ابتذال در سینما، گفت‌وگو با کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد»، گفت‌وگوی تفصیلی محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با خبرگزاری تسنیم، گزارش دهه کرامت و سینماگران، اخبار و فعالیت‌های استان‌ها و… پرداخته شده است.

«قندواره»؛ نسخه جدید قندپهلو
برنامه «قندواره» به عنوان جشنواره تابستانی ادبیات طنز در تلویزیون، هر شب ساعت ۲۱ میهمان بینندگان شبکه آموزش است. به گزارش فارس، این بار در فراغت تابستان فرصتی پیش آمده که اهالی قندپهلو به نیت ترویج زبان و ادبیات فارسی در قالب طنز، برنامه «قندواره» را تدارک ببینند. این برنامه 2 بخش ویژه دارد، یکی نمایشنامه‌خوانی و دیگری فکاهه‌خوانی که شامل بحر طویل و پیش‌پرده‌خوانی نیز می‌شود. «قندواره» به عنوان یک جشن تلویزیونی میزبان مردم است و با حضور آنها ضبط می‌شود. این برنامه از مشارکت چهره‌های سرشناس حوزه طنز مکتوب نیز بهره می‌برد و ناصر فیض و به احتمال زیاد رضا رفیع نیز همراه آن خواهند بود. به عنوان نمونه «لبخند تهران» با موضوع بداهه‌گویی طنز میان اهالی پایتخت، «لبخند اقوام» در شهر خوی بر مزار شمس تبریزی و «لبخند صلواتی» در هفته دفاع‌مقدس جشنواره‌هایی است که تا به امروز اهالی «قندپهلو» برپا کرده‌اند. برنامه «قندواره» به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و اجرای شهرام شکیبا، در تداوم برنامه پرمخاطب «قندپهلو»، هر شب ساعت 21 از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود.


Page Generated in 0/0159 sec