printlogo


کد خبر: 180197تاریخ: 1396/6/1 00:00
رویدادها

پرواز همای و امیردژاکام در اپرای «عشق و عقل و آدمی»
نشست رسانه‌ای اپرای «عشق و عقل و آدمی» با هنرمندی پرواز همای و کارگردانی امیر دژاکام برگزار شد و تولیدکنندگان این اثر موسیقایی‌نمایشی به بیان جزئیات پروژه پرداختند. به گزارش تسنیم، پرواز همای درباره این اپرا گفت: برای اولین بار ترکیب نور و صحنه و ادبیات که با شخصیت‌های اساطیری و واقعی همراه شده است را خواهیم دید. در این طرح شاهد ترکیبی از موسیقی لری، گیلانی، آذربایجانی و چند از شهر دیگر کشور خواهیم بود. این خواننده سنتی درباره موضوع این اپرا بیان کرد: همانطور که از اسمش مشخص است این داستان جنگی است بین عقل و عشق انسانی که هر کدام در 3 نقش زن و مرد ایفا می‌شوند و هر کدام آدم را به سمت خود می‌برند. همای با تاکید بر اینکه در ایران محدودیتی برای اپرا وجود ندارد، گفت: در ایران محدودیتی برای اجرای اپرا نداریم. ما خودمان داریم محدودیت‌ها را می‌سازیم. محدودیت‌ها چارچوب دارند و ما باید راه‌هایی پیدا کنیم تا آن را با همان ظرافت و خلاقیتی که در نظر داریم درست هدایت کنیم. خواننده آلبوم «در شب گیسوان تو» از دلایل استفاده نکردن از چهره‌ها در این اپرا گفت: چهره‌ها متخصص این کارها نیستند، آنها فقط چهره‌اند و فقط روی فروش تاثیر مثبت خواهند داشت ولی کیفیت را پایین خواهند آورد. او در پایان سخنانش درباره زمان این اپرا گفت: از 16 تا 31 شهریور هر شب در کاخ نیاوران اجرا خواهیم داشت.

چاپ   زندگینامه شهید حججی به 3 زبان
حمید خلیلی، مدیر مؤسسه سردار شهید احمد کاظمی از چاپ کتاب زندگینامه شهید مدافع حرم محسن حججی به 3 زبان خبر داد. به گزارش تسنیم، خلیلی اظهار داشت: بزودى 2 کتاب در قالب خاطرات و مجموعه اشعار با عنوان «سر براه» در مقام شهید مدافع حرم محسن حججی توسط انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار خواهد شد. وى ادامه داد: علاوه بر چاپ 2 عنوان کتاب، مستند داستانى از زندگى و فعالیت‌هاى فرهنگى و جهادى شهید حججى در دست ساخت است که بزودی پخش خواهد شد. مدیر موسسه شهید کاظمی بیان کرد: همچنین طبق هماهنگى‌هاى انجام شده، یک کتابفروشى مزین به نام شهید حججى در دست تاسیس است.

برگزاری دویست‌وهشتادوسومین شب خاطره حوزه هنری
دویست‌وهشتادوسومین برنامه شب خاطره حوزه هنری پنجشنبه ۲ شهریورماه در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور رزمندگانی از دوران 8 سال دفاع‌مقدس برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری،  برنامه شب خاطره حوزه هنری که پنجشنبه اول هر ماه در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور رزمندگانی از دوران 8 سال دفاع‌مقدس برگزار می‌شود، این بار میزبان چهره‌های سرشناسی از رزمندگان و سرداران دوران 8 سال دفاع‌مقدس است. این برنامه میزبان چهره‌هایی همچون سرتیپ پاسدار قاسم رضایى فرمانده مرزبانى نیروى انتظامى جمهورى اسلامى ایران، سرتیپ دوم پاسدار روهام‌بخش حبیبى معاون هماهنگ‌کننده مرزبانى نیروى انتظامى جمهورى اسلامى ایران و سرتیپ دوم پاسدار جلال ستاره معاون عملیات مرزبانى نیروى انتظامى جمهورى اسلامى ایران خواهد بود. گفتنی است، شب خاطره حوزه هنری پنجشنبه ۲ شهریور ماه ساعت ۱۷:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود.

انتصاب در مرکز بسیج رسانه ملی
رئیس مرکز بسیج رسانه ملى طى حکمى دکتر محمدرضا نجارزاده را به سمت مشاور و دستیار خود در این مرکز منصوب کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در حکم فروغى، رئیس مرکز بسیج رسانه ملى خطاب به نجارزاده آمده است: نظر به سوابق ارزشمند جنابعالی در مرکز تخصصی معاونت فرهنگی-اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین و با توجه به آگاهی اینجانب از توان و تعهد شما در حوزه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ای، شما را به عنوان مشاور و دستیار رئیس مرکز بسیج صداوسیما منصوب می‌کنم. محمد نجارزاده پیش از این رئیس مرکز تخصصی معاونت سازمان بسیج مستضعفین بود.
 


Page Generated in 0/0061 sec