printlogo


کد خبر: 180198تاریخ: 1396/6/1 00:00
واکنش وزیر ورزش به برکناری مدیرعامل استقلال
فعلا تکذیب

روز گذشته قبل از بازی استقلال مقابل پدیده خبری منتشر شد دال بر اینکه قرار است بزودی افتخاری از مدیرعاملی آبی‌ها برکنار شود. خبری که تا حد زیادی اردوی استقلال را بر هم زد اما سرانجام وزیر ورزش وارد عمل شد و همه‌چیز را از بیخ و بن تکذیب کرد. مسعود سلطانی‌فر با رای اعتماد مجلس شورای اسلامی در دولت دوازدهم نیز در وزارت ورزش و جوانان باقی ماند. سلطانی‌فر که رئیس مجمع 2 باشگاه سرخابی نیز محسوب می‌شود، در واکنش به نتایج استقلال و شایعه تغییر رضا افتخاری، مدیرعامل استقلال پس از کسب نتایج ضعیف‌تر، گفت: این موضوع را 100 درصد تکذیب می‌کنم. استقلال در شروع لیگ در 4 دیدار ابتدایی نتایج خوبی کسب نکرد و در هیات‌مدیره جدید این باشگاه نیز با غیبت‌های پی‌درپی قریب شایعاتی پیرامون اختلاف میان اعضا به گوش می‌رسد اما به نظر می‌رسد وزیر ورزش و جوانان فعلا تصمیمی برای ورود به شرایط استقلال ندارد و کادر مدیریتی و فنی همچنان به روند خود ادامه خواهند داد. البته عده‌ای از ناظران اعتقاد دارند اگر منصوریان نتواند در 3 هفته پیش‌رو نتایج در خور توجهی بگیرد شاید تغییرات در کادر مدیریتی اعمال شود. باید منتظر ماند و دید آیا آبی‌ها توان عبور از این گردنه بحران را دارند یا خیر.
عامل اختلاف قریب و افتخاری
هیات‌مدیره جدید استقلال در حالی تشکیل شده که تاکنون محمدحسین قریب در هیچ کدام از جلسات شرکت نکرده است. سرانجام جلسه هیات‌مدیره استقلال بعد از چندین بار لغو طی روزهای گذشته، یکشنبه تشکیل شد اما باز هم بدون حضور قریب، رئیس هیات‌مدیره. بعد از انتصاب اعضای جدید هیات‌مدیره و انتخاب محمدحسین قریب به عنوان رئیس هیات‌مدیره و ابقای افتخاری در سمت مدیرعاملی تصور می‌شد اختلافات هیات‌مدیره آبی‌ها تمام می‌شود اما گویا مشکلات مدیریتی این باشگاه تمامی ندارد. چندین جلسه هیات‌مدیره استقلال در حالی تشکیل شده است که قریب غایب بزرگ آن بوده و گویا حاضر نیست تا برآورده شدن خواسته‌هایش در جلسات شرکت کند. اختلاف قریب و افتخاری از آنجا به وجود آمد که افتخاری در حکمی پندار توفیقی را به سمت معاون ورزشی باشگاه استقلال منصوب کرد. قریب معتقد است افتخاری برای صدور این حکم باید مصوبه هیات‌مدیره را می‌گرفت اما افتخاری برخلاف نظر رئیس هیات‌مدیره، این انتصاب را از اختیارات خودش می‌داند.
گویا در زمان مدیریت بهرام افشارزاده در باشگاه استقلال، هیات‌مدیره تصویب کرده انتخاب معاون ورزشی باید به تایید هیات‌مدیره برسد و قریب هم بر همین اساس انتصاب توفیقی توسط افتخاری را غیرقانونی می‌داند اما افتخاری زیر بار این خواسته نمی‌رود. رئیس هیات‌مدیره استقلال به دنبال آن است که به دیدار سلطانی‌فر برود و گزارشی از آنچه «اقدامات غیرقانونی» در استقلال می‌نامد به وزیر ورزش ارائه دهد. شنیده شده است با توجه به‌شدت اختلاف قریب و افتخاری، هم احتمال استعفای قریب و هم احتمال برکناری افتخاری وجود دارد. البته باید دید وزیر ورزش چه تدبیری برای حل مشکلات مدیریتی استقلال خواهد کرد.
خطر محرومیت برای استقلال و چند تیم دیگر
از سوی دیگر دومین نشست کارگروه حقوقی و قضایی با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار و در آن مصوب شد بدهکاران در صورت عدم تسویه ۲۰ درصد از بدهی‌های خود از نقل‌وانتقالات محروم شوند. دومین جلسه کارگروه حقوقی و قضایی با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون، محمدرضا ساکت سرپرست دبیرکلی فدراسیون، علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف، احمدرضا براتی رئیس کمیته حقوقی تدوین و مقررات، فغان‌پور مسؤول امور حقوقی و قراردادهای فدراسیون و سعید فتاحی مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ  برگزار شد که از مهم‌ترین  موضوعات مورد بحث در این جلسه، رسیدگی به مساله باشگاه‌های بدهکار بود. پس از بررسی کارشناسی اعضای این کارگروه،  ابلاغ کمیته انضباطی به همه باشگاه‌های لیگ برتری تا ۲۰ شهریورماه جهت اعلام مهلت تسویه ۲۰ درصدی از همه بدهی‌ها به علاوه مبلغ معادل قراردادهای جدید منعقده این باشگاه‌ها در نیم‌فصل ۹7-۹6 تصویب شد که بر این اساس این باشگاه‌ها در صورت عدم پرداخت بدهی‌های خود، از حضور در پنجره نقل‌وانتقالات نیم‌فصل محروم می‌شوند و همچنین در پنجره نقل‌وانتقالات پیش‌فصل آتی نیز با محرومیت روبه‌رو  خواهند شد. پیرو مهلت اخذ شده فدراسیون فوتبال از AFC جهت حل مشکل، باشگاه‌های بدهکار حاضر در لیگ قهرمانان آسیا- استقلال، پرسپولیس، نفت و تراکتورسازی - موظف به مشخص کردن وضعیت بدهی‌های خود تا ۸ مهرماه شدند که در غیر این صورت طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، با مشکلات اداری و اجرایی روبه‌رو خواهند شد. از دیگر مباحث عنوان شده در این نشست، موضوع عدم تطابق زمان مسابقات و تورنمنت‌های رسمی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در رده‌های پایه بود که فدراسیون فوتبال در نامه‌ای رسمی با تشریح مشکل در اختیار داشتن بازیکن باشگاهی در این رقابت‌ها و همچنین ارائه پیشنهادات مکتوب و حقوقی توسط مهدی تاج در جلسات آتی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا، مقرر داشت اقدامات لازم درباره حل این مساله صورت گیرد. در ادامه جلسه حاضران در جلسه به بررسی امکان جابه‌جایی نام و برند باشگاه‌های حاضر در لیگ به سایر باشگاه‌ها با توجه به قوانین موجود پرداختند و مقرر شد اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.


Page Generated in 0/0306 sec