printlogo


کد خبر: 180202تاریخ: 1396/6/1 00:00
اخبار

ادامه تیره‌روزی‌های منصوریان و استقلال
نمایش خداحافظی
استقلال که شروع ناامیدکننده‌ای در هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر داشته است، پس از 2 شکست و یک برد و یک تساوی، در پنجمین بازی برابر پدیده شکست خورد. هفته پنجم لیگ برتر با دیدار تیم‌های استقلال و پدیده مشهد در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که این بازی در پایان با برتری ۲ بر صفر تیم مشهدی به پایان رسید. محمد قاضی(۱۵) و مهربان(۷۳) برای پدیده گل زدند. استقلال که در لیگ هفدهم شروع خوبی نداشت و از 4 بازی گذشته صاحب 2 شکست، یک تساوی و یک پیروزی شده بود، به امید پیروزی برابر پدیده وارد زمین شد و از همان ابتدا تلاش کرد به گل برتری برسد اما برعکس بازی این تیم پدیده بود که در دقیقه ۱۵ توسط محمد قاضی به گل رسید. پس از این گل بازهم استقلال میدانداری کرد اما نتوانست از معدود موقعیت‌هایی که ایجاد کرده بود به گل برسد تا نیمه اول با برتری قرمزپوشان مشهدی به پایان برسد. با شروع نیمه دوم بازهم این استقلال بود که تلاش بیشتری برای رسیدن به گل داشت اما شاگردان علیرضا منصوریان برنامه ویژه‌ای برای جبران گل خورده نداشتند و توپ را تا پشت محوطه جریمه حریف می‌بردند اما نمی‌توانستند درون محوطه ایجاد خطر کنند. در حالی که استقلال برای جبران گل خورده تلاش می‌کرد پدیده نیم‌نگاهی به ضدحملات داشت و در یکی از همین ضدحملات به گل دوم رسید. در این صحنه مهربان، مهاجم پدیده در  موقعیتی تک به تک توپ را به آرامی از کنار پاهای مهدی رحمتی درون دروازه فرستاد. حالا باید منتظر ماند و دید با این شکست آیا باز هم هیات مدیره استقلال به منصوریان مهلت می‌دهد یا نه.
پیش از اینکه بازی تمام شود منصوریان به سمت مهاجری رفت و بازی را در حالی تماشا می‌کرد که دستانش در دستان سرمربی پدیده بود. تماشاگران استقلال که بسیار از شکست تیم‌شان ناراحت بودند بازیکنان این تیم را هو کردند و شعارهایی از جمله اینکه «پیراهن آبی غیرت دارد» سر دادند. منصوریان بعد از پایان بازی در اقدامی عجیب چمن را بوسید و بازیکنان را دور خود جمع کرد.

دوتابعیتی جدید کی‌روش
سامان قدوس، بازیکن جدید مقیم خارج ایران است که قصد دارد برای تیم‌ملی بازی کند؛ هافبک تهاجمی تیم اوسترسند سوئد که سابقه بازی در تیم زیر 23ساله‌های سوئد و بازی در لیگ اروپا را هم دارد. قدوس 23ساله حتی 2 بار برای تیم‌ملی سوئد هم بازی کرده و این ابهامی را درباره تغییر تابعیت فیفای او به وجود آورده. قدوس در 2 بازی دوستانه تیم‌ملی سوئد برابر ساحل عاج و اسلواکی و در مجموع 46دقیقه بازی کرده و یک گل هم زده است. رجوع به قوانین فیفا درباره تغییر تابعیت می‌تواند روشن کند که قدوس می‌تواند برای تیم‌ملی ایران بازی کند یا نه. شروط مندرج در قوانین فیفا برای تغییر تابعیت که در سال 2004 به تصویب رسیده، این است: بازیکن در یک بازی در یک مسابقه رسمی در سطح بین‌المللی برای فدراسیون فعلی‌اش بازی نکرده باشد و زمان نخستین حضورش در یک بازی بین‌المللی رسمی برای فدراسیون فعلی‌اش، از قبل ملیت تیم جایگزینی که می‌خواهد برای آن بازی کند را داشته باشد. از آن جایی که هر دو بازی ملی قدوس برای سوئد بازی‌های دوستانه بوده، او فعلا قادر به حضور در تیم‌ملی ایران هست و تنها باید درخواست خود را برای بازی در ایران به فیفا ارائه کند و مجوز بازی برای فدراسیون جدید را طبق قوانین فیفا بگیرد.

نخستین طلای یونیورسیاد  برای ایران
ملی‌پوش وزن 54 - کیلوگرم تکواندوی ایران قهرمان بازی‌های یونیورسیاد شد. در ادامه بازی‌های دانشجویان جهان و در مسابقات تکواندو، آرمین هادی‌پور ملی‌پوش وزن 54 - کیلوگرم ایران در فینال به مصاف هئو سئونگ جو از کره‌جنوبی رفت و با برتری 13 بر 10 به مدال طلای یونیورسیاد رسید. این اولین طلای کاروان ایران در یونیورسیاد چین تایپه بود. هادی‌پور پیش از این پس از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی، برابر بولات ماگومداف از روسیه روی شیاپ چانگ رفته بود و توانست حریف را با نتیجه ۲۰ بر 3 شکست دهد. اما در وزن ۶۸- کیلوگرم سیدحسین احسانی در یک‌هشتم نهایی به مصاف بوریس کراسنوف از روسیه رفت که در امتیاز طلایی مسابقه را واگذار کرد و شکست 5 بر 2 را پذیرفت تا حذف شود. همچنین طیبه پارسا، نماینده زن ایران در وزن ۵۷ - پس از شکست 5 بر 4 از تکواندوکار پرتغال حذف شد و از دور مسابقات کنار رفت. کاروان ایران تابه‌حال صاحب یک مدال طلا در تکواندو، 4 برنز در پومسه و 2 برنز در شمشیربازی شده است.


Page Generated in 0/0374 sec