printlogo


کد خبر: 180210تاریخ: 1396/6/1 00:00
سرخط خبر

 مدیرکل استاندارد تهران هشدار داد: آب معدنی با نام تجارتی « به آب- آکوا آلتورا»، تولیدشده در شرکت صبارود افشان غیراستاندارد است و از مصرف آن خودداری کنید. همچنین قندوشکر غیراستاندارد با نام تجارتی «نگین» در جریان بازرسی کارشناسان استاندارد در بازرسی از واحدهای تولیدی صنایع غذایی توقیف شد. مردم می‌توانند برای اطمینان از اعتبار نشان استاندارد درج‌شده روی بسته‌بندی، کد 10 رقمی زیر نشان استاندارد را به سامانه 10001517 پیامک کنند.
 ایران‌خودرو با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به مشکلات ناشی از تخلف شرکت «خودرو تجارت یکتا» واکنش نشان داد و اعلام کرد طی این رویداد متضرر شده و پیگیری لازم برای احقاق حق خود را انجام خواهد داد.
 حمیدرضا طاهری، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد از دستور محمدرضا نعمت‌زاده برای بخش فولاد خبر داد و گفت: تولیدکنندگان موظف شدند شمش تولیدی داخلی را به منظور تامین نیاز واحدهای تولیدی در بورس کالا عرضه کنند. همچنین قرار شد قیمت پایه برای عرضه شمش در بورس کالا متناسب با قیمت جهانی و میانگین ۱۵ روزه 3 منبع معتبر قیمت‌های جهانی مانند متال اکسپرت، متال بولتن و پلتس باشد.
 محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای از معاون اول رئیس‌جمهوری درخواست کرد مصوبه معافیت تولیدکنندگان داخلی از اسقاط خودرو اجرا شود.
 احمد توکلی، رئیس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه مدیرعامل تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج، رئیس کل و مسؤولان بانک مرکزی و وزیر و مسؤولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوره ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵ اعلام جرم کرد.
 میانگین سنی جمعیت ایران در سال ۱۳۹۵ برابر 1/31 سال محاسبه شده که در مقایسه با سال ۱۳۹۰ برابر 1/3 سال افزایش نشان می‌دهد. در این سال میانگین سنی مردان برابر 9/30 و زنان 3/31 سال بوده است.
 صادرات ایران به سوریه در 4 ماه نخست سال جاری نسبت به همین زمان در سال گذشته، رشد 2 برابری را تجربه کرده و به  58 میلیون دلار رسیده است.
 سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و فعالان عرصه پوشاک و مد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندارد ملی سایز لباس تدوین و تجدیدنظر می‌شود.
 اداره کل نظارت بر صلاحیت‌های حرفه‌ای بیمه مرکزی از ابتدای سال‌جاری از 24 دفتر غیرمجاز بازدید و در چارچوب ضوابط آنها را تعطیل کرده است.
 باقر بحری، رئیس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به تفسیر اشتباه و خودخوانده متولیان اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی از ماده 87 قانون نظام صنفی کشور گفت: نتایج نخستین دوره انتخابات این اتحادیه نشان داد اعضای هیات مدیره آن با کمتر از 50 رای انتخاب شده‌اند و حتی با وجود مفهوم صنفی اتحادیه، به نظر می‌رسد 2 نفر از منتخبان این هیات‌مدیره از وابستگان مرکز دولتی توسعه تجارت الکترونیکی هستند.
 مهدی عباسی، رئیس شورای ملی زیتون گفت: نیازی به واردات میوه زیتون نداریم و تقریبا در این زمینه خودکفا هستیم، فقط باید در زمینه واردات روغن زیتون ساماندهی صورت گیرد.
 مصطفی پورکاظم، معاون حقوقی، امور مجلس و بین‌الملل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تایید و ابلاغ حکم ۵۶۰ قاضی برای شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا از سوی رئیس قوه قضائیه خبر داد.
 


Page Generated in 0/0065 sec