printlogo


کد خبر: 180225تاریخ: 1396/6/1 00:00
پیشروی 300 کیلومتری نیروهای عراقی در تلعفر
حشد الشعبی: پرونده نظامی داعش بسته می‌شود

ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی(بسیج مردمی) در سومین روز از عملیات خود برای آزادسازی شهر تلعفر، نقاط جدیدی در اطراف این شهر را از داعش پس گرفتند؛ ارتفاع و بخش‌های وسیعی از کوه زمبر در حومه شهر به انضمام روستاهای استراتژیک العبره صغیره، العبره کبیره، قصبان، النجار، حنش، قزل قیو، کسر محراب، سمباک، بطیشه، العلم، خفاجه، تومی، مجارین، حلبیه العلیا، مرازیف، جباره، ملا جاسم، ترمبی و عبره عزیز و نیز تقاطع الکسک و پالایشگاه نفت الکسک تاکنون به آزادی سلام گفته و از شر داعش خلاص شده‌اند. 130 کشته و زخمی هم تا به حال سهم تروریست‌های رنگ و رو پریده داعش در میدان نبرد بود. گروهی  دیگر هم که روزی ادعا داشتند با جهاد به بهشت می‌روند حالا از ترس موت به مرکز شهر  گریخته‌اند.
13 خودروی انتحاری و مجهز به دوشکای تروریست‌ها که هدایای مرتجعان عرب منطقه بودند در آتش خشم نیروهای عراقی سوختند. تیپ 4 سپاه بدر هم که در شکار تروریست‌ها آوازه دارد 4  داعشی انتحاری را در تور انداخت و به هلاکت رساند. جنگنده‌ها هم خستگی‌ناپذیر شده‌اند و کاروان‌های نظامی و پایگاه‌های داعش را از آسمان هدف‌گیری می‌کنند.  نیروها پس از ساعت‌ها درگیری و زد و خورد از دروازه غربی وارد شهر شده‌اند اما از محور شرقی با شهر 25 کیلومتر فاصله دارند؛ روستاهای العاشق، دبونه، توایم و مهلبیه در این راستا در انتظار آزادی هستند. دفتر رسانه‌ای حشدالشعبی تأکید کرد که پیشروی این نیروها به سوی مرکز تلعفر ادامه دارد و به 400 متری مرکز تلعفر رسیده‌اند.  مساحت کل مناطق تحت اشغال داعش در تلعفر و حومه حدود هزار و 275 کیلومتر مربع برآورد شده که تاکنون آرامش به حدود 300 کیلومتر مربع از این مساحت بازگشته است. ابوالرضا النجار، فرمانده عملیات حشدالشعبی در منطقه تلعفر در استان نینوا در شمال عراق اعلام کرد که آزادی این منطقه به معنای دسترسی به مرز با سوریه و بسته شدن پرونده نظامی گروه تروریستی داعش است.
سفر سرزده ماتیس به عراق
جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا دیروز در سومین روز عملیات تلعفر، سرزده وارد عراق شد. طبق اعلام منابع سیاسی، ژنرال ماتیس در ابتدا با فرماندهان نظامی آمریکایی حاضر در عراق دیدار می‌کند تا در جریان اوضاع نظامی و تحولات این کشور قرار گیرد و سپس با حیدرالعبادی نخست‌وزیر، عرفان الحیالی وزیر دفاع و فرماندهان نظامی عراقی نشست برگزار می‌کند.
 


Page Generated in 0/0165 sec