printlogo


کد خبر: 180230تاریخ: 1396/6/1 00:00
کوتاه و گویا

محمدمهدی فیض‌آبادی، رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران با اشاره به نقش میکروبیولوژیست‌ها در تولید واکسن، گفت: هر چند سابقه طولانی در میان کشورهای منطقه برای ساخت واکسن داریم ولی باید در این حوزه‌ها قوی‌تر عمل کرده و به توسعه روزافزون واکسن‌سازی با استفاده از دانش روز دست یابیم، البته پشتیبانی لازم در این زمینه نیز باید صورت گیرد.
50 سگ بدون صاحب و عقیم شده در محدوده پارک جنگلی تلو رهاسازی شدند. این عملیات به همت واحد مدیریت کنترل و مبارزه با حیوانات شهری و با حضور جمعی از کارشناسان شرکت و حامیان حیوانات در منطقه 4 شهرداری تهران واقع در ضلع جنوبی پارک جنگلی تلو به اجرا درآمد. در این عملیات رهاسازی تعداد 50 قلاده سگ بعد از گذراندن مراحل حمام کنه، غربالگری، واکسیناسیون، انجام معاینات پزشکی و در نهایت عقیم‌سازی، مجهز به میکروچیپ، قلاده و گوشواره شدند و به دامان طبیعت بازگشتند.
با توجه به نزدیکی ایام عرفه و عید سعید قربان و لزوم ادای سنت حسنه قربانی گوسفند، جایگاهی به منظور عرضه و ذبح بهداشتی دام در منطقه 13 اختصاص یافت و این مرکز موقت برای ارائه خدمات به شهروندان در حال آماده‌سازی است. سیدرضا اسماعیلی، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 15 با اعلام این مطلب افزود: جشن‌هایی به همین مناسبت در این عید فرخنده در شب و روز اول ذی‌الحجه در نواحی هشتگانه منطقه برگزار می‌شود.
مهندس باقرصاد، قائم‌مقام معاونت خدمات شهری و سرپرست سازمان مدیریت پسماند از کنترل و مدیریت سرشاخه و ضایعات چوب و تبدیل آن به چیپس چوب در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه خبر داد.
7 نمایش کودکانه در 4 مرکز فرهنگی- هنری شهرداری تهران تا ۲۰ شهریورماه میزبان کودکان و خانواده‌های‌شان است.
امیرحسین حیدرنیا، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 7 از نصب کارت شناسایی رانندگان روی تاکسی‌های سطح این منطقه خبر داد.
در ادامه اجرای چهارشنبه‌های کتاب سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، رمان «پیاده» نوشته حمید بابایی چهارشنبه اول شهریور در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی نقد و بررسی می‌شود.
محمدرضا شانه‌ساز، رئیس انجمن علمی داروسازان ایران ضمن هشدار درباره تبلیغات ماهواره‌ای ترک اعتیاد گفت: تبلیغات ماهواره‌ای پایه و اساس علمی و صحیحی ندارد و شایسته است افراد مراقبت بیشتری بکنند.
با اجرای طرح نذر فرهنگی، نیکوکاران متخصص در راه رضای خدا، با نذر کردن تخصص خود در زمان‌های محدود، به مردم محله خود خدمت می‌کنند. عباس بابازاده، شهردار منطقه 10 ضمن اعلام این خبر گفت: نذر فرهنگی با هدف احیای سنت نذر و ایجاد فرصت برای افرادی که می‌توانند وقت و مهارت خود را نذر دیگران کنند، اجرا می‌شود.
فتح‌اللهی، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران  در شورای هماهنگی مدیران دفاتر خدمات نوسازی با اشاره به حذف عوارض متفرقه از بافت‌های فرسوده و ابلاغ بسته‌های تشویقی نوسازی با رویکرد حمایت‌های مالی از متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده، از رشد شاخص‌های نوسازی در 5 ماه نخست سال جاری در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 95 خبر داد.
سعید کارگران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری  منطقه یک با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار داشت: منطقه یک دارای بیش از100 مسجد است که تعدادی در حال ساخت و برخی در حال بازسازی و مرمت هستند. شهرداری منطقه این آمادگی را دارد که هرگونه نیاز به ساماندهی در مساجد را پیگیری کرده و به انجام برساند.
آخرین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی سومین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی با حضور ایده‌پردازان و طراحان همراه با تولیدکنندگان و حامیان مالی مختلف در حوزه‌ی اسباب‌بازی برگزار شد. در این نشست، طراحان ایده‌های برتر خود را معرفی کردند و حمایت‌کنندگان صنعت اسباب‌بازی از بخش‌های مختلف شیوه‌های حمایتی خود از این صنعت را توضیح دادند.
محمود شهشهانی‌پور، معاون امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری از فروش لیزینگی خودروهای داخلی با قیمتی پایین‌تر از نرخ شرکت‌های لیزینگ به بازنشستگان کشوری خبر داد.
 


Page Generated in 0/0058 sec