printlogo


کد خبر: 180236تاریخ: 1396/6/1 00:00
اخبار

تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به هیأت‌رئیسه مجلس ارائه شد
رئیس تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از ارائه گزارش تفحص از این صندوق به هیات‌رئیسه مجلس خبر داد. جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به روند بررسی این صندوق اظهار داشت: بخشی از گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان امروز (دیروز) به هیات‌رئیسه مجلس ارائه شد. وی افزود: قرار است بخش دیگری از گزارش تحقیق و تفحص از این صندوق روز یکشنبه (5 شهریور) تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شود. رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان تصریح کرد: در روند تحقیق و تفحص از این صندوق به این نتیجه رسیدیم تخلفاتی در این صندوق صورت گرفته که در همین راستا افرادی به قوه قضائیه معرفی و باز‌داشت شده‌اند و قوه قضائیه در حال رسیدگی به پرونده سایر متهمان است.

ارائه نامه شکایت ناجا از نماینده بیجاربه هیأت‌رئیسه مجلس
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نامه شکایت نیروی انتظامی از حمدالله کریمی، نماینده بیجار به هیات‌رئیسه مجلس ارائه شد. محمدجواد جمالی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: نیروی انتظامی از نماینده بیجار به دلیل درگیری این نماینده با یکی از ماموران این نیرو به دادگاه شکایت کرده است. وی اظهار داشت: قوه قضائیه این شکایت را به هیات‌رئیسه مجلس برای حضور این نماینده در دادگاه ارجاع داده است، در این راستا طرفین باید اظهارات خود را به قاضی پرونده ارائه کنند. وی تصریح کرد: البته این موضوع هنوز به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع نشده است و در صورت تشخیص هیات‌رئیسه برای ارجاع این شکایت، ما آن را در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی می‌کنیم. گفتنی است، 9 مردادماه حمدالله کریمی، نماینده بیجار یکی از ماموران راهور نیروی انتظامی را در فرودگاه مهرآباد مورد ضرب و جرح قرار داد و بینی مامور راهنمایی و رانندگی را شکست.

رانت اطلاعاتی به پیمانکاران در باشگاه خصوصی زنگنه و دوستان؟
نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می‌گوید در باشگاه نفتی که زنگنه و دوستان تشکیل داده‌اند، به پیمانکاران رانت اطلاعاتی داده می‌شود. هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با راه دانا، درباره باشگاه نفت و نیروی ایرانیان که از سوی وزیر نفت در سال 91 ایجاد شده است، گفت: باشگاه نفت ایرانیان از سوی آقای زنگنه، برخی دوستانش و مسؤولان وزارت نفت و همچنین برخی پیمانکارانی که با وزارت نفت همکاری دارند تشکیل شده است. وی همچنین در ادامه تصریح کرد: این باشگاه یک مؤسسه خصوصی بوده که سال ۹۴ افتتاح شده است و تصمیمات راهبردی نفتی در این باشگاه اخذ می‌شود و مدعی و مدعی علیه نمی‌توانند یک وکیل داشته باشند، چرا که فسادآور است و تکلیف آن باید مشخص شود. نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رانت‌های اطلاعاتی که در این باشگاه به پیمانکاران و افراد حاضر در این باشگاه اعطا می‌شود، اظهار داشت: وقتی مسؤولان و مدیران یک وزارتخانه در این باشگاه عضو هستند و مسائل بالادستی نفت در آن مطرح می‌شود، خب معلوم است رانت‌های اطلاعاتی به این افراد داده می‌شود و باید آقای زنگنه نسبت به نحوه سازوکار این باشگاه به نمایندگان مردم در مجلس پاسخ دهد.

پسر «وکیلی» استعفا کرد
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا گفت: فرزند وکیلی سالیان سال معاون و عضو هیات‌مدیره بوده که دوشنبه شب هم از سمت خود استعفا کرده و مساله خاصی نیست. ولی آذروش در گفت‌وگو با راه دانا، درباره اخبار منتشرشده مبنی بر مدیرعاملی فرزند
دهه هفتادی محمدعلی وکیلی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس در شرکت‌های زیرمجموعه آتیه صبا اظهار داشت: مساله خاصی نبوده و بیشتر جوسازی کردند، بنده خدا اصلا نه مسؤولیتی داشته و نه سرپرست و مسؤول بوده است. وی افزود: این شخص سالیان سال معاون و عضو هیات‌مدیره بوده که دو شنبه شب هم از سمت خود استعفا کرده و مساله خاصی نیست.


Page Generated in 0/0112 sec