printlogo


کد خبر: 180239تاریخ: 1396/6/1 00:00
اخبار

تقدیر جعفری از خدمات 12 ساله سرلشکر صالحی
در پی انتصاب امیر سرلشکر عطاءالله صالحی به عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با قدردانی از نقش‌آفرینی‌های وی در ارتقای قدرت دفاعی و نظامی کشور طی دوره تصدی فرماندهی کل ارتش، برای وی آرزوی توفیق کرد. به گزارش سپاه‌نیوز، در بخشی از این پیام آمده است: بی‌شک یکی از مؤلفه‌های مهم اقتدار و عزت امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در منطقه و جهان مرهون مجاهدت مردان و خدمتگزاران صادقی از جنس ایثار و جهاد است که همواره در رکاب مولا و مقتدای‌شان در عمل به تکلیف الهی هیچگاه راحتی و آسایش را برنتابیده‌اند و به یقین آن برادر عزیز از آن زمره است؛ امیرسرافراز و ولایتمداری که کارنامه درخشانش در میادین و عرصه‌های گوناگون فرماندهی و ستادی، موجبات افتخار تداوم خدمت و مجاهدت در مسؤولیتی دیگر را با حسن اعتماد از سوی ولی امر مسلمین جهان رقم زده است. جعفری ادامه داد: اینجانب فرض می‌دانم مراتب سپاس و قدردانی خود و یکایک فرماندهان و آحاد پاسداران سپاه را به پاس اقدامات و تلاش‌های مخلصانه و ارزشمند جنابعالی و نیز تقویت روحیه اخوت و برادری بین سپاه و ارتش که اعتلا و ارتقای قدرت دفاعی و نظامی کشور عزیزمان را به دنبال داشته، ابلاغ و انتصاب آن فرمانده گرانقدر را به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صمیمانه تبریک عرض کنم.

تکذیب عملیات مشترک ایران و ترکیه علیه پ‌ک‌ک در خارج مرزها
در پی برخی اخبار منتشره مبنی بر اقدام عملیات مشترک ایران و ترکیه علیه پ‌ک‌ک، قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه ضمن رد هرگونه برنامه عملیاتی خارج از مرزهای ایران اعلام کرد: ما هیچ برنامه عملیاتی در خارج مرزهای ایران برنامه‌ریزی نکرده‌ایم ولی همچون گذشته با هر گروه، تیم یا فردی که قصد نفوذ به خاک ایران را برای اقدامات ضدامنیتی یا تروریستی داشته باشند بشدت برخورد خواهیم کرد. قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نزسا همچنین تاکید کرده است: به‌رغم آنکه جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ای برای انجام اقدامات عملیاتی گسترده در خارج از مرزهای خود ندارد اما چنانچه هر یک از گروهک‌های تروریستی که از سال‌های پیش تاکنون در اردوگاه‌های خود در شمال  عراق خزیده بودند و طی سال گذشته و امسال با
حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد ناامنی در خاک کشورمان بودند (که البته بارها و بارها ضربات مهلک و نابودکننده‌ای را  متحمل شده‌اند و به خواست خداوند هیچگونه حرکتی را نتوانستند انجام دهند)، قصد انجام کوچک‌ترین حرکتی برای ایجاد ناامنی در مرزهای ما را داشته باشند، با پاسخ شدید و کوبنده ما روبه‌رو شده و عقبه‌های آنها در هر نقطه‌ای باشد مورد هدف قرار خواهد گرفت.


هفته آینده؛ قرائت دومین گزارش برجامی کمیسیون امنیت در پارلمان
سخنگــوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از قرائت دومین گزارش برجامی این کمیسیون در صحن پارلمان خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، از آغاز مراحل تدوین گزارش 6 ماه سوم این کمیسیون درباره عملکرد اجرای برجام خبر داد و گفت: در این زمینه از مسؤولان دستگاه دیپلماسی برای حضور در کمیسیون امنیت ملی دعوت کرده‌ایم. وی در پاسخ به این سوال که سرنوشت گزارش دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره برجام به کجا رسیده است؟ اظهار داشت: گزارش 6 ماه دوم کمیسیون امنیت از اجرای برجام پیش از آغاز روند رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شده که پیش‌بینی بنده این است که هفته آینده در دستورکار جلسات علنی قرار گیرد و در صحن پارلمان قرائت شود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: زمان دقیق قرائت گزارش 6 ماه دوم این کمیسیون از عملکرد اجرای برجام به تصمیم هیات‌رئیسه مجلس بستگی دارد. نقوی‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: برای تدوین گزارش 6 ماه سوم عملکرد اجرای برجام، در صورت نیاز از تأسیسات و مراکز هسته‌ای کشور بازدید خواهیم داشت اما هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است.


Page Generated in 0/0053 sec