printlogo


کد خبر: 180285تاریخ: 1396/6/2 00:00
سرخط خبر

 بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای همه بانک‌ها و موسسات مجاز کشور را مکلف کرد از معامله ثانویه اوراق بهادار در بورس خودداری کنند. بر این اساس معاملات ثانویه اوراق مشارکت و دیگر اوراق بهادار اسلامی (صکوک) از قبیل اوراق مرابحه و اسناد خزانه اسلامی فقط باید در بازارهای متشکل اوراق بهادر تحت نظارت سازمان بورس و با رعایت مقررات این بازارهای صورت پذیرد.
 با تصویب شورای پول و اعتبار مدت زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن نخبگان ١٥ سال شد.
 بانک جهانی در واکنش به اعلام یک مقام دولت ایران مبنی بر اینکه بانک جهانی در حال بررسی تأمین مالی برقی‌کردن خطوط ریلی در این کشور است، اعلام کرد در حال حاضر به‌دنبال تأمین مالی هیچ پروژه‌ای در ایران نیست.
 رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی درباره کسانی که مشمول سهام‌عدالت هستند و مرحوم شده‌اند، گفت: اگر تاریخ فوت قبل از آذر ۹۵ باشد پرداخت سود سهام‌شان در آینده انجام می‌شود اما اگر بعد از آذر
۹۵ باشد ورثه‌اش سود دریافت می‌کنند.
 محمدرضا شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: وزارت جهاد کشاورزی دستور داده است قبل از تاریخ ۲۰ مهرماه اجازه ترخیص کیوی از گمرک صادر نشود، زیرا این محصول هنوز کیفیت لازم را برای صادرات ندارد.
 آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی (لنج تجاری) با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن و ساماندهی و نوسازی آنها از سوی هیات دولت تصویب شد. در ماده 7  این آیین‌نامه سقف جدید معافیت واردات سالانه به‌ازای هر ملوان نیز 10 میلیون تومان تعیین شده است.
 حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالا با بیان اینکه سال ۹۷ کل گندم کشور در قالب سیاست قیمت تضمینی در بورس عرضه خواهد شد، گفت: با توجه به میزان تولید پسته احتمال دارد ایران مجددا به رتبه اول تولید دنیا ارتقا یابد.
 تسنیم نوشت: با توجه به اینکه تعداد مشترکان گاز خانگی در کشور بیش از
20 میلیون خانواده است و مبلغ درج شده به عنوان آبونمان گاز روی هر قبض 1500 تومان است، با حذف آبونمان، 30 میلیارد تومان از درآمد ماهانه دولت کم می‌شود. این رقم در طول سال به 360 میلیارد تومان می‌رسد.
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۱۰ درصدی دریافتی مستمری‌بگیران بیمه روستایی و عشایری خبر داد. 
 

Page Generated in 0/0066 sec