printlogo


کد خبر: 180290تاریخ: 1396/6/2 00:00
آوای شهر

با رأی اعضای شورای شهر پنجم 
نجفی شهردار تهران شد
محمدعلی نجفی رسماً جایگزین محمدباقر قالیباف، شهردار تهران شد. به گزارش تسنیم،  در جریان برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای پنجم شهر تهران و بعد از مشخص شدن اعضای هیات‌رئیسه محسن هاشمی رئیس شورا، سید ابراهیم امینی نایب‌رئیس شورا و بهاره آروین و زهرا نژادبهرام به‌عنوان منشی‌های هیات‌رئیسه و در نهایت علی عطا به‌عنوان سخنگو، فرآیند انتخاب شهردار تهران در دستور کار اعضای شورای پنجم قرار گرفت. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در مراسم رأی‌گیری برای مشخص شدن شهردار تهران گفت: اعضا می‌توانند کاندیداهای موردنظر خود را برای تصدی‌گری این مسؤولیت مطرح کنند. محمدعلی نجفی تنها کاندیدای شهرداری تهران با کسب  21 رأی توانست به‌عنوان شهردار تهران جایگزین محمدباقر قالیباف شود.
نجفی: از شنبه سرکار می‌آیم
محمدعلی نجفی دیروز چهارشنبه پس از انتخاب از سوی اعضای شورای پنجم شهر تهران گفته است از شنبه در دفتر کارش در خیابان بهشت حاضر می‌شود. با این حال او به عنوان اولین اقدام پس از شهردار شدن، برای موسسه همشهری سرپرست جدید تعیین کرده است.
 
 
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران:
موزه مشاهیر تا پایان شهریور  افتتاح می‌شود
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از انجام آخرین اقدامات جهت مرمت خانه اتحادیه و افتتاح این خانه و موزه مشاهیر ایران تا پایان شهریورماه خبر داد. به گزارش تسنیم، عیسی علیزاده در حاشیه بازدید محمدباقر قالیباف شهردار تهران از آخرین اقدامات انجام شده جهت مرمت بنای اتحادیه در خیابان لاله‌زار تهران ضمن سخنانی به آخرین اقدامات انجام شده این سازمان درباره میراث فرهنگی شهر تهران اشاره کرد. علیزاده با بیان اینکه برخی اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران جهت مرمت ابنیه تاریخی ایران بوده، گفت: برخی از این بناها در اختیار برخی نهادها و در شرف تخریب بوده و این سازمان با کمک به مرمت آنها توانسته است وضعیت این بناها را بهبود بخشد. وی با بیان اینکه میراث فرهنگی وظیفه ذاتی شهرداری تهران نیست، گفت: با این وجود اقدام به بازسازی و تغییر کاربری و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی تهران، توسط شهرداری تهران انجام شده است. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران برای حفظ ابنیه تاریخی تهران، به تمرکز سازمان زیباسازی و شهرداری تهران به ابنیه منطقه 12 تهران اشاره کرد و گفت: ساماندهی محور عودلاجان، ساماندهی گذر مروی و بناهایی از این دست را در منطقه 12 به انجام رسانده‌ایم. علیزاده همچنین از تملک بناهای تاریخی عمارت عین‌الدوله و عمارت ارباب هرمز یاد کرد که هم‌اینک به عنوان موزه فعالیت دارد. وی درباره برخی بناهای تاریخی تهران که هنوز وضعیت مشخصی ندارند، گفت: این بناها به 2 دلیل معطل مانده است، یا مشکل سندی داشته یا اینکه ورثه به توافق نرسیده‌اند. علیزاده گفت: در مرمت این بنا با دشواری‌های متعددی مواجه بودیم اما بنا به گله‌گذاری نداریم. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران همچنین از افتتاح این بنای تاریخی و موزه مشاهیر ایران که این بنا در حال انجام و تجهیز است تا پایان شهریور خبر داد.
 

Page Generated in 0/0065 sec