printlogo


کد خبر: 180301تاریخ: 1396/6/2 00:00
اخبار

مشخص کردن نقش شهرستان‌ها در دستور کار «جبهه مردمی»
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: دستور کار جلسه هفته آینده  تمرکز بر اصلاح ساختار جبهه خواهد بود. سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ  به اینکه دستور کار جلسه بعدی شورای مرکزی جبهه چه خواهد بود؟ گفت: با توجه به اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مدت کوتاهی و قبل از انتخابات  تشکیل شده بود، دستور کار جلسه هفته آینده  تمرکز بر اصلاح ساختار جبهه خواهد بود. وی افزود: سازماندهی دقیق‌تر و مشخص کردن نقش اقشار، استان‌ها، شهرستان‌ها و نحوه انتخاب افرادی که در مجمع ملی جبهه حضور خواهند داشت نیز از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در جلسه گذشته شورای مرکزی بوده که در جلسه آینده نیز بحث درباره این مباحث ادامه پیدا خواهد کرد.   

در نامه‌ای به روحانی تأکید شد
آقای رئیس‌جمهور! لیست اموال خود و خانواده را منتشر کنید
رئیس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، از وی خواست برای شفافیت بیشتر، فهرست اموال و دارایی‌های خود و فرزندانش را در اختیار عموم قرار دهد. در بخشی از نامه احمد توکلی  با اشاره به تعریف «تعارض منافع» به معنای آنکه فرد مسؤولی در بخش عمومی که در حوزه‌ای از وظایف سازمانی خودش اختیار تصمیم‌گیری دارد، در همان حوزه منافع خصوصی داشته باشد، آمده است: اولین گام در پیشگیری مؤثر از فساد، شفافیت و ایجاد امکان نظارت عمومی است. لذا بنا بر تجربه بیش از 60 کشور جهان، فهرست دقیقی از اموال و دارایی‌های خود، همسر و فرزندانتان را برای اطلاع عموم مردم در اختیار رسانه‌ها قرار دهید و آن را به صورت متناوب به روز نمایید. ذیل این فهرست نیز به مردم ضمانت بدهید که اگر کسی چیزی بیش از آنچه را که اعلام نموده‌اید در مجموعه دارایی‌های شما شناسایی کرد، اولاً اموال شناسایی شده را بدون کم و کاست به همان فرد می‌بخشید و ثانیاً از سمت خود استعفا داده و هرگز به ساحت مسؤولیت‌های دولتی و عمومی باز نخواهید گشت. در ادامه این نامه آمده است: از همین امروز اگر مناصب و منافعی در بخش خصوصی دارید آن را واگذار کنید و برای اجتناب از فساد «درهای چرخان» ضمانت بدهید که حداقل تا 2 سال پس از صدارت، به فعالیت‌های رده‌ بالا  در بخش خصوصی  مشغول نخواهید شد. توکلی نوشت: متناسب با ضرورت‌های مقابله با فساد و تا هنگام تصویب قوانین مورد نیاز آن، خود و وابستگان خود و تمام اعضای دولت و همه مدیران مجموعه وزارتخانه‌ها را از طرف معامله قرار گرفتن پروژه‌های دولتی به کلی محروم کنید تا نشانه‌ای قابل اعتماد از صداقت مقامات و مدیران بلندپایه دولت دوازدهم باشد.
 
اتمام بررسی تعیین مصادیق رجل سیاسی تا 2 هفته آینده
سخنگوی شورای نگهبان از اتمام مراحل بررسی تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی برای کاندیداهای انتخابات در این شورا تا 2 هفته آینده خبر داد. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه روز چهارشنبه این شورا، گفت: در جلسه امروز شورای نگهبان، موضوع تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی برای کاندیداهای انتخابات طبق اصل 115 قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: با توجه به گستردگی مباحث پیرامون تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی، رسیدگی به این موضوع همچنان در دستور کار جلسات شورای نگهبان قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنم تا 2 جلسه آینده نیز مباحث درباره مصادیق رجل سیاسی و مذهبی در شورای نگهبان ادامه داشته باشد، البته به محض پایان بررسی‌ها و جمع‌بندی، نتیجه را اعلام می‌کنیم. سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که آیا با تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی، کار در این زمینه پایان می‌یابد و به صورت قانونی این امر اجرا می‌شود؟ گفت: مجلس هم باید پیرو مصوبات و بررسی‌های شورای نگهبان، در این چارچوب قوانین
لازم را تصویب کند.
 


Page Generated in 0/0061 sec