printlogo


کد خبر: 180302تاریخ: 1396/6/2 00:00
اخبار

در دیدار معاون وزیر امور خارجه ایران عنوان شد
قدردانی حسن نصرالله از حمایت‌های ایران از لبنان
دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی از لبنان، بر انسجام داخلی بین ارتش و مقاومت و مردم و دولت لبنان تاکید کرد. به گزارش فارس، حسین جابری‌انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در سفر به لبنان با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که دیروز انجام شد آخرین تحولات منطقه بویژه تحولات لبنان، سوریه، عراق و فلسطین مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در این ملاقات با تبریک پیروزی‌های اخیر ارتش و مقاومت لبنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی ابراز امیدواری کرد، این پیروزی‌ها به ثبات و استقرار بیشتر در لبنان بینجامد. دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز با تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از لبنان، بر انسجام داخلی بین ارتش و مقاومت و مردم و دولت لبنان تاکید کرد.

آژانس اجازه بازدید از سایت‌های نظامی ایران را ندارد
عضو هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه پرونده PMD ایران در جریان برجام مختومه اعلام شده است، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازدید از سایت‌های نظامی ایران را ندارد. محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ادعای نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند از سایت‌های نظامی ایران یا هر مکان مشکوک دیگری بازدید کند، اظهار داشت: چنین ادعایی درست نیست و ما هرگز بازدید از مراکز نظامی خود را نمی‌پذیریم و نپذیرفته‌ایم. نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بازدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت‌های نظامی ایران قانونی نیست و طبق سند توافق هسته‌ای این نهاد بین‌المللی تنها مجاز به بازرسی از سایت‌های هسته‌ای است نه مکان دیگری. وی تاکید کرد: از سوی دیگر در جریان مذاکرات هسته‌ای و سند برجام پرونده PMD ایران، یعنی برنامه‌های احتمالی نظامی در زمینه‌های هسته‌ای از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مختومه اعلام شده و بسته شدن این پرونده یکی از مفاد برجام است. نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکا تلاش دارد به نوعی از برجام سوءاستفاده کند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری، دولت و مجلس بارها اعلام کرده‌اند درباره امنیت کشور با هیچ‌کس معامله یا شوخی ندارند و در این زمینه تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهند آمد.


ارتباط گفت و گوی تلویزیونی روحانی و ناطق با حصر فتنه گران
رئیـس اسبق سازمــان صداوسیما می‌گوید: سران فتنه ضربه مهلکی به اقتدار جهانی و آبروی ملی ایرانیان وارد کردند. آنان با شروع بیداری اسلامی، به دنبال پیاده‌سازی طرح جدیدی برای ایجاد آشوب و ناامنی بودند و مرتکب اقدامات تازه‌ای در این عرصه شدند.  عزت‌الله ضرغامی در مراسم یادواره‌ ۱۱۰۰ شهید شهرستان فسا افزود: دولت اصلاحات اعتراضات مهدی کروبی با موضوع تقلب در انتخابات ۸۴ را با بی‌اعتنایی و تمسخر پاسخ داد. وی با بیان اینکه برخلاف تصور خیلی‌ها، مساله حصر ۲۰ماه بعد از شروع فتنه و یک سال بعد از خروش تاریخی ۹ دی صورت گرفت، افزود:  تصمیم حصر در جلسه رسمی شورایعالی امنیت ملی صورت گرفت و علت اصلی آن هم جلوگیری از نا امنی و تشنج جدید و تبدیل کشور به صحنه درگیری مسلحانه همچون برخی کشورهای منطقه بود. رئیس اسبق صداوسیما گفت: مصاحبه‌های جدید رسانه ملی در آن مقطع با افرادی چون اکبر ناطق‌نوری و حسن روحانی، حاکی از فروریختن آخرین پایگاه‌های آنان در میان مردم بود. ضرغامی تاکید کرد: با آغاز به کار دولت دوازدهم باید مطالبات و دغدغه‌های اصلی مردم که مسائل اقتصادی و معیشتی است در اولویت رسانه‌ها باشد، نه مسائل حاشیه‌ای و نخ‌نمایی که هر چند وقت یک بار از دل جلسه‌های محفلی بیرون می‌آید.


Page Generated in 0/0059 sec