printlogo


کد خبر: 180313تاریخ: 1396/6/2 00:00
35 کشته در حمله ائتلاف متجاوز به صنعا

جنگنده‌های سعودی روز گذشته جنایت جدیدی را در استان صنعا، پایتخت یمن مرتکب شدند. پایگاه خبری «انصارالله یمن» با انتشار این خبر نوشت: جنگنده‌های سعودی- آمریکایی، یک مجلس عزا در شهرستان ارحب واقع در استان صنعا را هدف قرار دادند که در پی آن 35 تن شهید و دست‌کم 15 تن زخمی شدند. در جریان جنگ ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن که در بیست‌ونهمین ماه خود قرار دارد، حدود 11 هزار یمنی شهید و هزاران تن دیگر زخمی شده‌اند. ابعاد جنایات عربستان در یمن به حدی گسترده است که حتی برخی مجامع بین‌المللی نیز نسبت به آن واکنش نشان داده‌ و در بیانیه‌های متفاوتی دولت عربستان را محکوم کرده‌اند. در سند محرمانه سازمان ملل درباره جنایات جنگی در یمن، نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی به نقض حقوق کودکان متهم شده‌اند.
هلاکت 8 نظامی سعودی
رسانه‌های عربستان چهارشنبه اعلام کردند 8 نظامی سعودی در مرز جنوبی با یمن در نجران در عملیات جنبش مردمی انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور مستعفی یمن کشته شدند. پیش‌تر رسانه‌های وابسته به انصارالله اعلام کرده بودند این جنبش به گروه‌های نظامی عربستان در گذرگاه علب موشک پرتاب کرده است. پیش از این نیز 5 نظامی و اعضای گارد مرزی عربستان در چند روز اخیر در مناطق مرزی با یمن کشته شدند و به این ترتیب آمارها کشته‌های ارتش سعودی از ماه مه تاکنون به بیش از 60 تن رسیده است.
حج نمادین یمنی‌ها در صنعا
 حکومت سعودی در حالی از سفر حجاج یمنی جلوگیری می‌کند که زمزمه‌های صدور ویزای ورود به عربستان برای اتباع رژم صهیونیستی به گوش می‌رسد. انور الشلفی، خبرنگار تسنیم در صنعا در گزارشی از حج نمادین یمنی‌ها در خیابان‌های پایتخت این کشور جنگ‌زده و تحت محاصره، صدای آنان را به گوش دیگر مسلمانان رساند. در این تجمع شهروندان یمنی خواستار پایان سیاسی‌کاری حکومت عربستان در قضیه حج شدند. آنها که احرام بسته بودند شعار می‌دادند:«حج را از اسارت آزاد کنید!» جنگ تحمیلی ائتلاف سعودی به یمن همچنان ادامه دارد؛ آل‌سعود نه فقط جان‌ یمنی‌ها را می‌گیرد بلکه 3 سال است اجازه سفر حجاج یمنی به مکه مکرمه برای انجام فریضه واجب حج تمتع را نیز از آنان دریغ کرده است.
 


Page Generated in 0/0056 sec