printlogo


کد خبر: 180318تاریخ: 1396/6/4 00:00
اخبار

وزیر بهداشت: طرح تحول سلامت باید مراقبت شود
وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح تحول سلامت باید مراقبت شود تا با برطرف کردن اشکالات از هر جهت پایدار شود، گفت: گسترش فعالیت‌های اجتماعی از برنامه‌های وزارت بهداشت در دوره‌ جدید است. به گزارش فارس، سیدحسن هاشمی در جلسه دیدار با دبیرکل و اعضای هیات‌مدیره جدید مجمع خیران سلامت افزود: در مجموعه وزارت بهداشت نیز معاونت اجتماعی را ایجاد کردیم، چرا که به وجود چنین معاونتی برای رسیدگی به امور وسیع اجتماعی همچون توانبخشی برای توانمندسازی مردم، نیاز است تا از مسیر آموزش و مهارت‌آموزی به امر پیشگیری توجه بیشتری شود. وی خاطرنشان کرد: در امر درمان نیز سمن‌های متعددی وجود داشت که باید جایی سامان پیدا می‌کردند و معاونت اجتماعی در این زمینه کمک شایانی کرد، در عین حال خیرانی مانند هنرمندان و ورزشکاران وجود دارند که شاید قدرت جذب آنها در مجمع خیران نباشد ولی در آن مجموعه‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند. وزیر بهداشت ادامه داد: در حوزه خیران ایجاد هماهنگی در صف و ستاد امری ضروری است، بویژه زمانی‌که به بیمارستان‌های شهرستان‌ها می‌رویم، در محیط صف هماهنگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که با شخصیت والای مرحوم حاج آقا نیری این مهم تحقق پیدا کرده بود و از این پس نیز دکتر شهریاری آن را بخوبی و در همان مسیر با انرژی مضاعف پیش خواهد برد. هاشمی گفت: یکی از برنامه‌های جدی بنده در دوره جدید عمق بخشیدن و گسترش همین فعالیت‌های اجتماعی است. وزیر بهداشت تصریح کرد: طرح تحول سلامت باید مراقبت شود تا با برطرف کردن اشکالات از هر جهت پایدار شود. وی افزود: معتقد هستم ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد، چنانچه هنر کشف ظرفیت‌های بالقوه و تشویق و تبلیغ اقدامات آنها در سطح کشور را داشته باشیم، کمک شایانی به مردم کرده‌ایم.
 
الهام امین‌زاده به وزارت دادگستری می‌رود
بر اساس شنیده‌ها و اطلاعات موجود الهام امین‌زاده بزودی از سوی سید علیرضا آوایی به عنوان یکی از معاونان وزیر دادگستری معرفی خواهد شد. به گزارش فارس، اطلاعات و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که قرار است بر اساس توافق صورت گرفته الهام امین‌زاده، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در دولت یازدهم به وزارت دادگستری نقل مکان کند. امین‌زاده که 53 سال از سن خود را پشت سر گذاشته و با تشکیل دولت دوازدهم جایی در کابینه نداشت، حالا قرار است به وزارت دادگستری برود و در آنجا به عنوان یکی از معاونان وزیر دادگستری ایفای نقش کند. این سیاستمدار زن در 3 سال اول دولت یازدهم معاون حقوقی رئیس‌جمهور بود اما تیرماه سال 95 جای خود را به حجت‌الاسلام مجید انصاری داد و به این ترتیب به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی منصوب شد. حالا بر اساس شنیده‌ها قرار است دکتر عباسی، معاون بین‌الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری جای خود را به الهام امین‌زاده بدهد و به این ترتیب امین‌زاده به عنوان معاون حقوق بشر و بین‌الملل وزارت دادگستری مشغول فعالیت شود.
 
نخستین انتصاب‌های وزیر جدید آموزش‌وپرورش
وزیر آموزش‌وپرورش با صدور احکامی، نخستین انتصاب‌های خود را در این وزارتخانه انجام داد. به گزارش تسنیم، وزیر آموزش‌وپرورش با صدور احکامی3 انتصاب را در این وزارتخانه انجام داد. بر این اساس، مرتضی نظری به عنوان رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش منصوب شد. پیش از این علیرضا جدایی در این سمت فعالیت داشت. علیرضا کمرئی به سمت سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور منصوب شد. کمرئی پیش از این به عنوان مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش فعالیت می‌کرد. همچنین با حکم وزیر آموزش‌وپرورش عادل عبدی به سمت مشاور وزیر منصوب شد.
 

Page Generated in 0/0057 sec