printlogo


کد خبر: 180342تاریخ: 1396/6/4 00:00
چهارگوشه

درخواست دمشق  درباره غیرنظامیان
وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌هایی به شورای امنیت خواهان اقدام فوری این شورا برای توقف حملات ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان در این کشور شد. در این نامه‌ها آمده است: ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا همچنان به ارتکاب جنایات جدید علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد تا این جنایات را به کارنامه سیاه خود علیه زیرساخت‌ها و غیرنظامیان در سوریه اضافه کند. در این نامه‌ها تأکید شده است: ائتلاف بین‌المللی روز سه‌شنبه مناطق مسکونی در شهر رقه را مورد هدف قرار داد که در جریان آن 78 غیرنظامی به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر از جمله زنان و کودکان مجروح شدند و به دنبال آن خرابی‌های بسیار زیادی بر جای ماند.
 
شیناواتر فرار کرد
به دنبال صدور حکم بازداشت یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر برکنار‌شده تایلند، گزارش شده او از این کشور خارج شده است. رویترز با اعلام این خبر به نقل از منابعی نزدیک به شیناواترا گزارش داده است محل فعلی حضور نخست‌وزیر پیشین تایلند مشخص نیست. دادگاه عالی تایلند، دیروز دستور بازداشت و ضبط وثیقه یینگلاک شیناواترا را صادر کرد. خانم شیناواترا به سوءاستفاده از قدرت در پرداخت‌های مالی متهم است. شیناواترا به مدت 3 سال تا سال ۲۰۱۴ نخست‌وزیری تایلند را برعهده داشت و به دنبال اعتراض‌های گسترده و دخالت ارتش از کار برکنار شد.
 
کشته‌شدن 22 مسلمان روهینگیایی
درگیری‌ها بین پلیس و مسلمانان روهینگیا در استان راخین میانمار که از پنجشنبه‌شب آغاز شد، 32 کشته برجای گذاشته که 22 نفر از کشته‌شدگان مسلمانان این اقلیت نژادی هستند. این درگیری‌ها در حالی است که صدها تن از مسلمانان روهینگیایی در داخل روستایی در غرب میانمار توسط همسایگان بودایی خود محاصره شده‌اند و گفته می‌شود نیروهای دولتی اقدامی در جهت کنترل اوضاع انجام نمی‌دهند.
 
اقدام تلافی‌جویانه قطر علیه چاد
وزارت خارجه قطر پنجشنبه با متهم کردن دولت چاد به تسلیم شدن برابر موج باج‌خواهی، به دیپلمات‌های این کشور در دوحه 72 ساعت فرصت داد فعالیت خود را متوقف و خاک قطر را ترک کنند. این تصمیم در واکنش به اقدام دولت چاد اتخاذ شد که از دیپلمات‌های قطری خواست ظرف مدت 10 روز خاک این کشور را ترک کنند. چاد، قطر را به سوءاستفاده از وضعیت موجود در لیبی و تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی متهم کرد.
 
24 شهید و زخمی در حمله به مسجد «امام‌زمان(عج)» در شهر کابل
شیعه‌کشی داعش در افغانستان
منابع امنیتی افغان اعلام کردند مسجد «امام‌زمان(عج)» در شهر کابل روز گذشته در حین ادای نماز جمعه هدف حمله انتحاری قرار گرفت. گفته می‌شود در این حمله 16 تن شهید و شماری زخمی شده‌اند. مسجد امام زمان(عج) در منطقه‌ «قلعه نجارها» حوزه یازدهم امنیتی شهر کابل قرار دارد. برخی شاهدان عینی گزارش دادند یک مهاجم انتحاری خود را در مسجد امام زمان(عج) منفجر کرده است و تعدادی از مهاجمان نیز در محوطه این مسجد با نیروهای امنیتی افغان درگیر شدند. به گفته نجیب‌الله، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله افغانستان، حوالی ساعت 1:30 بعد از ظهر دیروز 4 مهاجم مسلح به ورودی مسجد امام زمان(عج) حمله کردند و با پرتاب نارنجک و انفجار انتحاری یکی از آنها 2 تن از محافظان مسجد را کشته و 2 محافظ دیگر را زخمی کردند. 3 تروریست دیگر نیز وارد این مسجد در قلعه نجارها در محله خیرخانه کابل شده و نمازگزاران شیعه را به رگبار بستند. نیروهای امنیتی دقایقی بعد وارد عمل شده و طی تبادل آتشی چند ساعته 2  تن از تروریست‌ها را از پا درآوردند. تروریست سوم نیز که قصد داشت در پایان قائله همراه سایر مردم از مسجد خارج شود دستگیر شد. به گفته مقامات رسمی تلفات حمله به این مسجد به 24 تن رسیده است. عصر دیروز گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در صفحه منسوب به خود مسؤولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) را بر عهده گرفت. در مقابل ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با خبرگزاری آوا ضمن محکومیت این اقدام اعلام کرد حمله به مسجد ربطی به طالب‌ها ندارد و کار فتنه‌انگیزان و تفرقه‌افکنان است.

Page Generated in 0/0066 sec