printlogo


کد خبر: 180379تاریخ: 1396/6/5 00:00
نصیریان در مراسم تجلیل از شهردار سابق تهران:
هیچ شهرداری به اندازه قالیباف به فکر فرهنگ و هنر نبود

مراسم تجلیل از خدمات فرهنگی- هنری دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار سابق شهر تهران از سوی شورایعالی خانه هنرمندان ایران در تالار ایوان شمس برگزار شد. به گزارش فارس، محمد سریر، آهنگساز و رئیس شورایعالی خانه هنرمندان در این مراسم گفت: حوزه فرهنگ و هنر بسیار گسترده است و ما در قیاس با ملل دیگر هنوز قدرشناس مدیران هستیم. به عنوان عضوی از جامعه هنری از خدمات دکتر قالیباف بویژه در حوزه فرهنگ و هنر قدردانی می‌کنم. فرهنگ و هنر ایران امروز جایگاه رفیعی در دنیا دارد و باید در انتقال آن به آیندگان تلاش و به ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی توجه کنیم. علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر که سخنران بعدی این مراسم بود، ضمن قدردانی از خانه هنرمندان که بسیار زودتر از دیگر نهادها از خدمات دکتر قالیباف تجلیل می‌کند، گفت: در این 6 دهه که کار نمایشی انجام می‌دهم، شهرداری ندیدم که جز خدمات معمول شهرداری، در اندیشه فرهنگ و هنر و بعد معنویات و تلطیف ذوق و روحیه جامعه با استفاده از امکان کار فرهنگی و هنری باشد. تنها کسی که دیدم به سمت این اندیشه رفت و آن را اجرا کرد شخص دکتر قالیباف بود. اکنون ده‌ها نمایش هر شب در تهران اجرا می‌شود و این خدمت فرهنگی قابل تقدیر است و نشان‌دهنده توسعه فرهنگی و هنری است. ایشان به جشنواره‌ها، انجمن‌ها، اجراهای تئاتر و... کمک کردند همانطور که در دیگر نقاط دنیا هم این اتفاق می‌افتد. هیچ زبانی بهتر از زبان هنر حتی در خود بخش فرهنگ نیست که تا این اندازه جذاب باشد و آقای دکتر قالیباف این کار را انجام دادند.
محمدمهدی عسگرپور، کارگردان سینما و مدیرعامل سابق خانه سینما نیز در این مراسم گفت: فعالیت‌های قالیباف در حوزه فرهنگی و هنری مشابه ندارد، این حجم گسترده فعالیت که می‌تواند به اقتصاد هنر در کشور کمک کند سابقه نداشته است. در دوره سختی که برای خانه سینما وجود داشت، نخستین کسی که به ذهن‌مان می‌آمد باز هم خود آقای قالیباف بود. خیلی از اهالی سینما این را می‌دانند اما چه کنیم که تندبادهای سیاسی باعث می‌شود بخشی از حافظه تاریخی را از دست دهیم! هنرمندان قدر این موقعیت را خواهند دانست و مطمئنم ایشان هرکجا باشند منشا خدمات بزرگی خواهند بود. من طی این مدت با روحیه‌ای آشنا شدم که به دنبال دیده شدن و چهره شدن در میان اصحاب فرهنگ و هنر نبود.    
غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز با بیان اینکه اهل فرهنگ و هنر معمولاً اهل اجرا نیستند، گفت: آنان موفقیت‌شان را مدیون مجریانی هستند که راه را برای آنها هموار می‌کنند و آقای قالیباف از کسانی بودند که این مسیر را برای اهل فرهنگ و هنر هموار کردند. آقای قالیباف در دوران شهرداری تهران تصویر جدیدی از شهرداری ارائه کردند. ایشان معنای نوین و جهانی شهرداری را که خدماتی بیش از خدمات متعارف بود، ارائه کردند. در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از قالیباف قدردانی شد و انجمن مجسمه‌سازان از تندیس وی رونمایی کرد و کیک تولد دکتر قالیباف که از سوی خانه هنرمندان تهیه شده بود، بریده شد.


Page Generated in 0/0113 sec