printlogo


کد خبر: 180380تاریخ: 1396/6/5 00:00
اخبار

بررسی «بیست‌ویک روز بعد»در ارسباران
فیلم سینمایی «بیست‌ویک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان امروز در فرهنگسرای ارسباران با حضور عوامل اکران، نقد و بررسی می‌شود. به گزارش مهر،  این فیلم در سی‌وپنجمین جشنواره فجر به نمایش در آمد و توانست در بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در میان ۵ فیلم برتر مردمی قرار گیرد. همچنین در سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان برنده ۵ پروانه زرین و جایزه اصلی فیلم منتخب یونیسف شد. در خلاصه داستان «بیست‌ویک روز بعد» آمده است: «همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می‌شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهرو گرفته بود. پرنده‌ها دور و بر لونه‌هاشون جیغ می‌کشیدن. یکی از بچه‌ها قسم می‌خورد خودش دیده خورشید یکی، دو بار نورش کم و زیاد شده...».

کارگاه یک روزه «طراحی، تولید و فروش» انیمیشن
کارگاه یک روزه طراحی، تولید و فروش انیمیشن توسط مایکل کاظمی در مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، «مایکل کاظمی» یکی از چهره‌های شناخته‌شده  در حوزه تولید و فروش انیمیشن با 20 سال تجربه در این حوزه و تجارت بین‌الملل، کارگاهی یک روزه در مرکز تلویزیون و انیمیشن سوره برگزار می‌کند. او که عضو هیات مدیره دو موسسه غیرانتفاعی فرهنگی (که برگزارکننده نمایشگاه‌های بین‌المللی هنرهای تجسمی در کشورهای کره‌جنوبی، چین و ژاپن هستند) است، در این کارگاه در رابطه با مواردی همچون طول انیمیشن،  کاراکتر، داستان، سرعت انیمیشن و تولیدات تجاری انیمیشن صحبت خواهد کرد. این کارگاه امروز  یکشنبه 5 شهریور  از ساعت 9 صبح تا 12 در ساختمان مرکز تلویزیون و انیمیشن سوره برگزار می‌شود. این کارگاه با هدف کمک به جامعه انیمیشن برای حضور موفق در عرصه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود و ورود به آن برای تمام علاقه‌مندان آزاد است. آدرس: میدان جهاد، روبه‌روی وزارت کشور، کوچه دوم، پلاک 5 مرکز تلویزیون و انیمیشن سوره.

مسابقه «با اجازه بزرگ‌ترها، بله!»
کتاب «با اجازه بزرگ‌ترها، بله!» که دربرگیرنده خاطراتی از همسران شهدا در ارتباط با اتفاقات پیش آمده در مسیر ازدواج‌شان است، محور یک مسابقه کتابخوانی شد. به گزارش تسنیم، باشگاه کتابخوانی «محیا» مسابقه کتابخوانی شهریورماه را با محوریت کتاب «با اجازه بزرگ‌ترها، بله!» خاطرات شهدا در جلسات خواستگاری و ازدواج را همراه با اعطای جوایز نفیس برگزار می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در مسابقه در یکی از قسمت‌های اعلام شده یا تمام قسمت‌ها شرکت کنند. زمینه‌های مسابقه شامل بخش عمومی است که تمام افرادی که کتاب را خریداری کرده و در مسابقه شرکت کنند در قرعه‌کشی عمومی شرکت داده شده و از نفر برگزیده تقدیر خواهد شد.

اشعار دفاع‌مقدسی شهریار محور کنگره روز ملی شعر و ادب
دبیر کنگره «روز ملی شعر و ادب» از برگزاری این کنگره در سال جاری با محوریت اشعار شهریار درباره جنگ تحمیلی خبر داد. به گزارش تسنیم، اصغر فردی، دبیر کنگره «روز ملی شعر و ادب»، در ارتباط با برنامه این کنگره در سال جاری گفت: آغاز «هفته دفاع‌مقدس» با «روز ملی شعر و ادب» فقط 3 روز فاصله دارد. بنابه همین تناسب، موضوع نخستین کنگره با تیمن و تبرک «دفاع‌مقدس» صورت خواهد گرفت. در حوزه شهریار هم اشعار حول موضوعات دفاع و مقابله ادبی او به تجاوز نظامی عراق به ایران محوریت خواهد داشت، بنابراین شاعران شرکت‌کننده در کنگره برای ایفای آثار خود موضوع یادشده را ارائه و سخنرانان علمی- ادبی ذیل موضوع بررسی شعر دفاع سخنرانی خواهند کرد. فردی از تهیه و تدوین کتابی شامل آثار و تصاویر منتشر نشده شهریار خبر داد و افزود: سال گذشته کتاب حجیمی تحت عنوان «به گزین غزل‌های شهریار» و چند آلبوم صوتی تهیه و ارائه شد که معتقدیم اینگونه آثار به مثابه «آثار» ماندگاری بیشتری دارند. امسال نیز تولید چند کار را در نظر داریم و در نظر داریم آثار منتشر نشده‌ای از شهریار برای نخستین‌بار تقدیم فرهنگ و جامعه اهل ادب شود؛ آثاری از اشعار نادیده شهریار که در 40 سال گذشته منتشر نشده و تصاویری از او که در گذشته دیده نشده است.


Page Generated in 0/0054 sec