printlogo


کد خبر: 180388تاریخ: 1396/6/5 00:00
گزارشی از خدمات پزشکی و بهداشتی آستان قدس رضوی به مردم مشهد
روایت بی‌اعتنایی وزیر بهداشت به پیشنهاد آستان

اظهارات نسنجیده قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت درباره آستان قدس رضوی اگرچه نشان داد این وزیر جنجالی و میلیاردر دولت بر تکرار ادبیات و رفتار نامتعادل سیاسی اصرار دارد اما این بار با واکنش دستیار تولیت آستان قدس در امور استان‌ها مواجه شد.
دکتر لطف‌الله فروزنده در پاسخ به اظهارات قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: خدمات آستان قدس رضوی برای مردم مشهود است و عمدتاً در راستای کمک به دستگاه‌های مسؤول و موظف برای اجرای ماموریت‌های آنهاست. آستان قدس همیشه سعی کرده در خدمت زائران و مجاوران باشد و عمدتاً به‌خاطر وسعت مشکلات مشهد ناچار است کم‌کاری‌های دولت‌ها را جبران کند، وزیر محترم بهداشت و دولت محترم 4 سال است در راس قدرت هستند و امکانات و بودجه آنها قابل مقایسه با هیچ دستگاه و نهاد دیگری نیست لذا خوب بود گزارشی از عملکرد خودشان بیان می‌کردند تا مردم در جریان اقدامات این وزارتخانه قرار بگیرند و توضیح می‌دادند این همه نارضایتی از خدمات بیمارستانی در مشهد ناشی از چیست؟ نه اینکه حاشیه‌آفرینی کنند. وی افزود: از قبل هم آستان قدس در خارج از بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه‌السلام خدمات فراوانی ارائه کرده است و در دوره جدید با حضور حضرت آیت‌الله رئیسی این خدمات وسعت بیشتر و تخصصی‌تری به خود گرفته است که موجب رضایتمندی بسیاری از مردم حاشیه شهر و روستا‌های اطراف شده است. دکتر فروزنده در ادامه گفت: سال گذشته تولیت آستان قدس رضوی به شخص وزیر پیشنهاد دادند یکی از ساختمان‌های نیمه‌کاره تجاری متعلق به آستان را تبدیل به بیمارستان کنند و لیکن پاسخ مثبتی در این باره دریافت نشد. ایشان نسبت به کمبود تخت و خدمات درمانی در مشهد مقدس دغدغه جدی دارند و بر همین اساس برنامه‌های مختلفی برای ارائه خدمات درمانی به مردم عزیز مشهد را پیگیری و اجرا کرده‌اند.
آستان قدس رضوی از بسیاری از گروه‌های جهادی و خودجوش در حوزه‌های مختلف بویژه حوزه‌های درمانی حمایت کرده است و تمام امکانات خود را در راستای خدمت بهتر به زائران و مجاوران به کار گرفته و در بسیاری از حوادث در کنار مردم بوده است. مردم عزیز مشهد مطلع هستند بیمارستان امام رضا علیه‌السلام و بیمارستان منتصریه موقوفه آستان قدس رضوی است که وزارت بهداشت از آن بهره‌برداری می‌کند. بیمارستان فوق تخصصی رضوی و مرکز درمانی دارالشفای امام رضا علیه‌السلام هم در خدمت مردم مشهد و زائران حضرت بوده و هست و نادیده گرفتن این خدمات گسترده از طرف وزیر بهداشت بی‌انصافی است. فروزنده خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم جناب آقای قاضی‌زاده‌هاشمی باتوجه به اینکه مشهدی هستند گزارش دهند چه فکری برای مشکلات و نارسایی‌های درمانی در مشهد و خراسان دارند. وی افزود: اگر وزیر محترم بهداشت واقعاً دغدغه رفع این معضلات را دارند راه درست این بود که پاسخ دعوت آستان قدس را می‌دادند و با همکاری و تلاش بیشتر زمینه خدمات بهتر را برای مردم و زائران و مجاوران فراهم می‌کردند. دکتر فروزنده گفت: از گذشته سنت حسنه‌ای در همه دولت‌ها بوده که وزرای بهداشت انسان‌های فکور، با ادب، متدین، با اخلاق و خدوم و غیرسیاسی باشند و سعی می‌کردند از اقداماتی که شائبه سیاسی‌کاری دارد دوری کنند اما متاسفانه امروز شاهد این موضوع هستیم که وزیر بهداشت تبدیل به سیاسی‌ترین وزیر دولت شده و این رویه برای نظام سلامت کشور مفید نخواهد بود. وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت در 4 ساله دوم خود از حاشیه‌ها دوری کند و لحظه‌ای را برای خدمت به مردم از دست ندهد. لازم است به اعضای هیات دولت بویژه وزیر محترم بهداشت یادآور شد دوران تبلیغات انتخاباتی و سیاسی‌کاری‌های دوره اول تمام شده است. امروز مردم منتظرند به وعده‌های داده شده جامه عمل پوشانده شود.
 


Page Generated in 0/0050 sec