printlogo


کد خبر: 180395تاریخ: 1396/6/5 00:00
شکسته‌شدن خطوط دفاعی داعش در «موصل کوچک»
تلعفر در آستانه آزادسازی کامل

نیروهای مشترک عراقی در ادامه پیشروی در تلعفر، شنبه وارد مرکز شهر و منطقه «قلعه قدیمی» این شهر شدند. این اتفاق در پی شکسته‌شدن خطوط دفاعی داعش در شهر رخ داد. تلویزیون المیادین گزارش داد، در پی تسلط نیروهای عراقی بر مرکز شهر، عناصر داعش از تلعفر به منطقه العیاضیه عقب‌نشینی کردند در حالی که تعدادی دیگر از تروریست‌ها به همراه مبالغ هنگفتی پول به سمت سوریه فرار کرده‌اند.  نیروهای پلیس فدرال و نیروهای واکنش سریع نیز در ادامه عملیات تلعفر توانستند دیروز محله‌های الربیع و القادسیه را آزاد کنند. در حالی که روز جمعه نیروهای عراقی مناطق المحلبیه،‌ العروبه الاولی و الخضراء را به طور کامل آزاد کردند. عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات «تلعفر می‌آییم» اظهار داشت: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق همچنین 2 محله النداءالجزیره جنوبی و همچنین منطقه مشیرفه، محله سعد و مقام خضر الیاس را آزاد کردند.  یارالله تاکید کرد: نیروهای حشدالشعبی و نیروهای عراقی محله النصر را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های آن به اهتزاز درآوردند. وی افزود: محله النصر روز جمعه آزاد شد و نیروهای عراقی محله قلعه را که داعشی‌ها در آنجا مخفی شده‌اند در محاصره دارند. حشدالشعبی اعلام کرد این نیروها و ارتش عراق برای ورود به روستای مریشه دست به حملاتی مقدماتی زده و نیروها وارد درگیری‌های شدید با داعش برای آزادسازی آن شده‌اند. نیروهای حشدالشعبی همچنین از تسلط خود بر انبار مهم و استراتژیک تسلیحاتی داعش شامل تجهیزات و پهپادهای این گروه تروریستی در تلعفر خبر دادند.  وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد بیش از 300 داعشی مسلح در تلعفر کشته شده‌اند و حدود
30 منطقه در این شهر آزاد شده است. وزارت دفاع عراق روز جمعه اظهار داشت: نیروهای عراقی بیش از نیمی از مساحت شهر تلعفر را دست دارند و این در حالی است که تنها یک هفته از آغاز عملیات نظامی در تلعفر است. همزمان، صباح النعمان، سخنگوی سازمان مبارزه با تروریسم عراق روز جمعه اعلام کرد نیروهای عراقی ظرف روزهای آینده آزادسازی کامل تلعفر از چنگال داعش را اعلام خواهند کرد، در واقع خطوط دفاعی داعش به طور گسترده نابود شده و آنها خسارت عظیمی متحمل شده‌اند. این در حالی است که ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق نیز روز گذشته در کنفرانس خبری با وزیران خارجه و دفاع فرانسه از آزادسازی  70 درصد تلعفر واقع در غرب نینوا خبر داد.
کشف گور جمعی شیعیان در موصل
شاخه رسانه‌ای مقاومت موسوم به «الاعلام الحربی» از کشف 2 گور جمعی در این کشور خبر داد. طبق این گزارش، نیروهای تفحص عراق
2 گور جمعی شامل جسد 500 زندانی زندان بادوش در شهر موصل واقع در استان نینوا را که توسط تروریست‌های داعش اعدام شده‌اند، کشف کردند. یکی از این گورها شامل 30 جسد بود و 470 جسد دیگر هم در گور دیگری دفن شده بودند. قربانیان از زندانیان زندان بادوش واقع در 25 کیلومتری غرب موصل هستند که داعش 3 سال پیش آنها را از زندان خارج کرد و با جدا کردن شیعیان از اهل تسنن، آنها را به ضرب گلوله در چند کیلومتری بادوش، در صحرا اعدام کرد.
 


Page Generated in 0/0048 sec