printlogo


کد خبر: 180440تاریخ: 1396/6/5 00:00
اخبار

سرلشکر باقری در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان ارتش:
هزینه تهاجم به ایران برای دشمن بیشتر از نفع آن خواهد بود

سردار سرلشکر محمد باقری می‌گوید دشمنان به این نتیجه قطعی رسیده‌اند که تهاجم نظامی به ایران منجر به تلفات و شکست خفت بار آنها خواهد شد و برای همین است که به جنگ‌های نیابتی روی آوردند. رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه فرمانده کل ارتش با بیان اینکه امروز کشور دوره حساس و خطیری  در منطقه دارد، اظهار داشت: ارتش نقش بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان و استکبار جهانی داشته و ارتقای توان و آمادگی رزمی، مطالبه‌ای است که سال‌هاست رهبری آن را بیان می‌دارند. باقری افزود: دشمن باید در ارزیابی هزینه/ فایده تهاجم به ایران به این نتیجه قطعی برسد که هزینه آن بسیار فراتر از فایده برای‌شان خواهد بود. رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: احیای دبیرستان نظام موضوع بسیار خوبی است که ارتش مقدمات آن را فراهم کرده است. در این مراسم همچنین سردار محمد شیرازی، رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، ضمن قرائت حکم انتصاب امیر موسوی با بیان اینکه ما امروز شاهد یک روند رو به رشد در سازمان ارتش هستیم، اظهار داشت: اقدامات فرماندهان ارتش و بویژه سرلشکر صالحی باعث دلشادی همه عزیزان ارتشی شده است. امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش در ادامه این مراسم با بیان اینکه تعامل ارتش با ستادکل و سایر نیروها مورد رضایت فرماندهی کل قوا خواهد بود، اظهار داشت: ٨٠ درصد وظایف و مسؤولیت‌های ارتش و سپاه مشابه و یکی نیست و سیاست ما درباره این وظایف حمایت و پشتیبانی از سپاه است و درباره آن ٢٠ درصد هم سیاست ما هم‌افزایی است. موسوی تاکید کرد: ارتش هرگز اجازه نمی‌دهد دسیسه‌ها و توطئه‌ها برای سست کردن اتحاد ارتش و سپاه به نتیجه برسد و این سیاست قطعی ماست.

دهباشی: برجام خریت بود
کارگردان مستند انتخاباتی حسن روحانی می‌گوید برجام خیانت نبود؛ خریت بود. حسین دهباشی در تازه‌ترین توئیت خود نوشت: آمریکا خواستار بازرسی از اماکن نظامی ایران شده و همزمان اپل اپلیکیشن‌های ایرانی را حذف کرده است. وی که پیشنهاد شعار «هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ اقتصاد» را به حسن روحانی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری داده بود، افزود: برجام اصلا خیانت نبود و صرفا خریت بود.

بزودی از طرح جدید در فردو بهره‌برداری می‌شود
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره بازاریابی برای فروش آب سنگین تولید کشورمان گفت: اکنون چند شرکت اروپایی تمایل به خرید این محصول دارند و رسماً به ما نامه نوشته‌اند و کارشناسان ما در این‌باره در حال مذاکره‌اند.  علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما از بهره‌برداری از مرحله نخست طرحی هسته‌ای در تاسیسات فردو تا چند روز آینده خبر داد.  وی گفت: این طرح مرتبط با ایزوتوپ‌های پایدار و مجموعه‌ای از مراکز تحقیقاتی در فردو است که مرحله اولیه آن تا یکی- دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد و افتتاحیه اصلی 20 فروردین سال آینده خواهد بود. رئیس سازمان انرژی اتمی طرح ایزوتوپ‌های پایدار با مشارکت ایران و روسیه را رو به پیشرفت دانست و با رد وقفه در اجرای این طرح افزود: قراردادهای این طرح امضا شده است و برای امضای آن گفت‌وگوهای فنی باید انجام می‌شد و اینگونه نبود که فورا به امضا برسد؛ اینها ابعاد مختلف فنی دارد و کارشناسان ما همه ابعاد آن را در نظر گرفته‌اند. صالحی اضافه کرد: کارشناسان ما و روسیه بارها به 2 کشور سفر کرده‌اند و پس از بررسی موضوع در نهایت قرارداد، نهایی و امضا شد و اکنون کارها در این بخش به‌خوبی پیش می‌رود و حتی در مقایسه با اقداماتی که باید می‌کردیم جلوتر هستیم. رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین درباره بازاریابی برای فروش آب سنگین تولید کشورمان گفت: اکنون چند شرکت اروپایی تمایل به خرید این محصول دارند و رسماً به ما نامه نوشته‌اند و کارشناسان ما در این‌باره در حال مذاکره‌اند.


Page Generated in 0/0058 sec