printlogo


کد خبر: 180443تاریخ: 1396/6/6 00:00
اخبار

خرید گوسفند عید قربان فقط از مراکز مجاز انجام شود
مدیرکل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه برگزاری مراسم عید قربان امسال در وضعیت هشدار از لحاظ دامپزشکی قرار دارد، گفت: بیماری تب کریمه کنگو می‌تواند مخاطرات تلخی برای افرادی که اقدام به ذبح دام زنده در مراکز غیرمجاز می‌کنند، داشته باشد.
به گزارش تسنیم، سیداصغر برایی‌نژاد به اجرای طرح نظارت بر ذبح دام در عید قربان در استان تهران اشاره و اظهار کرد: در عید قربان امسال 91 مرکز عرضه بهداشتی دام زنده در استان تهران برای ارائه خدمات به مردم فعال خواهند بود تا مردم دام مورد نیاز خود را در شرایط بهداشتی خریداری کنند. وی با اشاره به اینکه دام زنده آلوده به تب کریمه کنگو علائم مشخصی برای مردم ندارد، گفت: به همین منظور لازم است مردم حتما دام زنده مورد نیاز خود را از مراکز مجاز یادشده که تحت نظارت دامپزشکی قرار دارند، خریداری کنند و از ذبح این دام‌ها در مراکز شهری و روستایی بپرهیزند. وی درباره راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو گفت: تماس با کنه‌های آلوده و گزش آنها، تماس با خون آلوده، ورود خون آلوده به مخاط چشم و زخم شده بدن انسان و حتی تماس با گوشت تازه می‌تواند منجر به انتقال این بیماری شود. برایی‌نژاد در پایان گفت: بیماری تب کریمه کنگو علائم مشخصی در دام زنده ندارد به همین منظور به مردم توصیه می‌شود که اقدام به ذبح دام خارج از مراکز عرضه بهداشتی نکنند.

فروش کالای قاچاق مکشوفه در مناطق آزاد و تجاری ممنوع شد
براساس دستورالعمل نحوه صادرات اقلام قاچاق مکشوفه، مناطق آزاد و تجاری به عنوان مقصد صادراتی کالای قاچاق مکشوفه محسوب نخواهند شد. به گزارش تسنیم، در ابلاغیه دفتر صادرات گمرک ایران خطاب به گمرکات اجرایی کشور آمده است: سازمان اموال تملیکی باید بلافاصله پس از تحویل کالای قاچاق، اطلاعات کالاها را از طریق سامانه شناسه کالا به منظور تعیین ارزش کالاهای صادراتی با پنجره واحد گمرک تبادل کرده و با استفاده از اطلاعات یادشده قیمت تجاری روز کالا را به عنوان قیمت پایه فروش جهت طرح در مزایده تعیین ‌کنند. براساس این دستورالعمل، مناطق آزاد و تجاری به عنوان مقصد صادراتی کالای قاچاق مکشوفه محسوب نخواهند شد، همچنین براساس ماده 12 این دستورالعمل مسؤولیت فروش فرآورده نفتی (ورودی)، قاچاق مکشوفه نیز با سازمان اموال تملیکی خواهد بود و سازمان پس از تحویل کالا باید نسبت به ارسال نمونه جهت دریافت استعلام اقدام کند. براساس این ماده دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا، تکلیف فرآورده‌های قاچاق خروجی همچنان نامشخص مانده  و به نظر می‌رسد دستگاه‌های متولی باید در این‌باره توضیح دهند.


Page Generated in 0/0048 sec