printlogo


کد خبر: 180463تاریخ: 1396/6/6 00:00
اخبار

بازیگر «اخراجی‌ها» به شهدای مدافع حرم پیوست
ابراهیم خلیلی بازیگری که در فیلم سینمایی «اخراجی‌ها 1» به ایفای نقش پرداخته بود، به خیل شهدای مدافع حرم پیوست. به گزارش فارس، ابراهیم خلیلی که در یکی از نقش‌های فیلم «اخراجی‌ها 1» حضور داشت و در فیلم نیز از ناحیه پا مجروح می‌شود، به درجه رفیع شهادت نایل شد. خلیلی از جانبازان دفاع‌مقدس و بسیجیان لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ است که طی عملیاتی مستشاری برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) عازم سوریه شده بود و در شرق حلب به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به فیض شهادت نائل شد.

«تتلو» و «صندوق ذخیره فرهنگیان» سوژه مستند شدند
حجت عدالت‌پناه، از مستندسازان کشور که سال گذشته با مستند جنجالی «داد» فانوس جشنواره عمار را کسب کرده بود، در سخنانی درباره کارهای جدید خود گفت: استقبال بسیار خوبی که از اکران مستند «داد» در سال گذشته شد و بازخوردی که از سوی مخاطبان و صاحب‌نظران رسید، نشان داد که این اثر در باب عدالتخواهی با جستاری که در 3 مقوله عدالت، امنیت و جمهوریت داشته در مطرح کردن گفتمان انقلابی موثر بوده است، به همین دلیل، تصمیم گرفتم با ساخت مستند «داد 2» به مساله بغرنج فسادهای متوالی و کلان اقتصادی از جمله اختلاس‌های گوناگون بپردازم. وی افزود: در مستند داد2 با دستمایه قرار دادن اختلاس بزرگ صندوق ذخیره فرهنگیان به ماجرا ورود می‌کنیم و علاوه بر پیگیری حقوق پایمال شده معلمان و فرهنگیان که بخش بزرگی از جامعه هستند، به نقد و بررسی علمی ساختارهای فسادزای اقتصادی کشور می‌پردازیم. این مستندساز در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: دومین مستندی که در دست ساخت دارم «غیرمجاز» نام دارد که در آن به صورت ویژه به سراغ موضوع موسیقی زیرزمینی و موسیقی رپ رفتیم و به بررسی تاریخچه این نوع موسیقی و نحوه رشد و گسترش آن در جهان و ایران پرداختیم. عدالت‌پناه توضیح داد: در این مستند سراغ پدیده‌ای به نام «امیرحسین مقصودلو» رفتیم و بررسی کردیم که چگونه او خود را از زیر زمین به روی زمین رسانده است. رفتار و شخصیت وی را به عنوان یک سلبریتی که در دوره اخیر انتخابات ریاست‌جمهوری جزو خبرساز‌ترین چهره‌ها شد، در این مستند بررسی می‌کنیم.

آلبوم «سنگ و سبو» منتشر شد
آلبوم موسیقی «سنگ و سبو» با آواز «مسعود کهریزی» و تنظیم «بابک شهرکی» از سوی مرکز موسیقی «حوزه هنری» منتشر شد. به گزارش تسنیم، «سنگ و سبو» از تازه‌ترین تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری است که شامل 8 قطعه موسیقی از آثار بزرگانی چون «همایون خرم»، «حبیب‌الله بدیعی»، «جواد لشگری» و «جهانبخش پازوکی» با تنظیم تازه‌ای از «بابک شهرکی» و صدای «مسعود کهریزی»
به اجرا در آمده است. این آلبوم از 6 قطعه موسیقی ارکسترال با ترانه‌های «رهی معیری»، «سیمین بهبهانی»، «مهدخت مخبر»، «جهانبخش پازوکی»، «تورج نگهبان» و 2 قطعه آوازی از اشعار «حافظ» و «هما میر‌افشار» تشکیل شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را از مراکز معتبر بازار موسیقی یا به صورت آنلاین و قانونی از طریق سایت «ریتمو» (Ritmo.ir) خریداری کنند.

زرویی رمز دیگری از طنز را می‌گشاید
هفتمین نشست ادبی «رمز طنز» با مدیریت ابوالفضل زرویی نصرآباد امروز دوشنبه ششم شهریورماه در سالن کتابخانه فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.  به گزارش فارس، «رمز طنز» عنوان سلسله نشست‌هایی است که با حضور طنزپردازان پیشکسوت و جوان و با هدف آشنایی بیشتر با رموز طنز و نقد و بررسی اشعار شاعران طنزپرداز به منظور بالا بردن سطح کیفی آثار شاعران اولین دوشنبه‌های هر ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. در این جلسات که به صورت کارگاهی و آموزشی برگزار می‌شود ابوالفضل زرویی نصرآباد استاد برجسته و صاحبنام حوزه طنز ضمن بازخوانی متون و مبانی طنز، به شیوه‌های طنزپردازی و چگونه نوشتن طنز می‌پردازد.  گفتنی است هفتمین نشست ادبی«رمز طنز» در سال جاری دوشنبه  ششم شهریورماه ساعت 17  به میزبانی کتابخانه فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. حضور همه علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.


Page Generated in 0/0197 sec