printlogo


کد خبر: 180464تاریخ: 1396/6/6 00:00
رویدادها

وزیر جدید ارشاد خطاب به خبرنگاران:
یک ماه من را به حال خود بگذارید!
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین رویارویی خود با اصحاب رسانه از آنها خواست به او یک ماه فرصت بدهند تا پس از مطالعه درباره حوزه‌های مختلف این وزارتخانه بتواند پاسخگوی سوالات آنها باشد. به گزارش مهر، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از برگزاری مراسم معارفه خود در تالار وحدت در واکنش به درخواست‌های متعدد خبرنگاران و سوالات آنها گفت: من زمانی هم که به عنوان معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد به این وزارتخانه آمدم، مدتی را مشغول مطالعه و بررسی واحدها و مجموعه‌های تابعه این معاونت بودم و پس از اطلاع از کم و کیف اوضاع و شرایط، با نمایندگان افکار عمومی نشست خبری برگزار کردم. الان هم از شما تقاضا دارم با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حوزه‌های متنوعی دارد و باید بررسی‌ها و مطالعه لازم درباره آنها انجام دهم، یک ماه  من را به‌حال خود بگذارید تا این بررسی‌ها را انجام دهم و ان‌شاءالله بعد از این فاصله زمانی در خدمت اصحاب رسانه و نمایندگان افکار عمومی باشم.

«دست خط» سراغ فرماندهان ارشد دفاع‌مقدس می‌رود
مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه 5 سیما از طراحی یک تاک شو برای زنان سرپرست خانوار در شبکه 5 خبر داد. به گزارش مهر، مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه 5 سیما درباره طرح‌های فصل پاییز این شبکه بیان کرد: شروع فصل پاییز با مناسبت ماه محرم تلاقی دارد و همین تلاقی ماه‌های شمسی و قمری باعث شده برنامه‌ریزی ما برای این فصل ویژه‌تر باشد. از آنجایی که پاییز با هفته دفاع‌مقدس شروع می‌شود ما پیش‌بینی کردیم «دست خط» با اجرای محمدحسین رنجبران حدود ۱۰ برنامه با فرماندهان ارشد دفاع‌مقدس داشته باشد. در طراحی
طولانی مدت این برنامه است که با ۱۰۰ شخصیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی گفت‌وگو کند که الان به حدود ۴۰ نفر رسیده‌ایم و این برنامه به عنوان تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی کار می‌شود. همچنین قرار است بزودی کتابی از گفت‌وگو با بعضی از شخصیت‌ها در این برنامه رونمایی شود. همچنین برنامه‌ای شبانه با محوریت زنان کارآفرین و سرپرست خانوار به صورت یک تاک شو طراحی کرده و چند مسابقه هم برای فصل زمستان پیش‌بینی کرده‌ایم که قرار است با پایان ماه محرم روی آنتن بروند.

ادبیات اجتماعی امروز به ادبیات تلخ پهلو می‌زند!
رضا رسولی، نویسنده و عضو هیات علمی انجمن قلم از جمله نویسندگان جوانی است که در تازه‌ترین کارهایش تلاش داشته آسیب‌های اجتماعی مختلفی از جمله فساد اداری‌، فساد اقتصادی و‌ آقازادگی را منعکس کند. رسولی در گفت‌وگو با تسنیم، در ارتباط با وضعیت فعلی ادبیات اجتماعی گفت: متاسفانه ادبیات اجتماعی و ادبیات انتقادی در بسیاری از این آثار به گونه‌ای است که به ادبیات تلخ و ناامید پهلو می‌زند، در حالی که در واقعیت اینچنین نیست؛ نظام جمهوری اسلامی ایران پیشروست و در کنار فهرست نقاط ضعف، اتفاق‌های خوب و حرکت‌های رو به جلوی اثرگذاری دارد و من به عنوان نویسنده در آثارم خصوصاً در «سه‌راه سرگردون» این را متجلی کرده‌ام‌، امیدها و نویدهای زیادی پیش‌رو است و امیدواریم جامعه وضعیت‌ها و اتفاقات خوبش روز به روز بهتر از این شود.
وی در ادامه با اشاره به عرضه و تبلیغ ناهمگون ادبیات در داخل کشور در ارتباط با مهم‌ترین آسیب‌های ادبیات معاصر گفت: در حوزه تولید در جبهه فرهنگی ادبیات انقلاب آثار خوبی داشتیم اما در حوزه توزیع و تبلیغ متأسفانه منظومه خبررسانی تکمیل نشده است و ما توزیع مناسبی نداشتیم برخلاف جبهه روشنفکری که توزیع بسیار حرفه‌ای دارد‌. ما یا تبلیغ نداشتیم یا تبلیغات نامناسب داشتیم؛ حرکت‌های خوبی انجام شده که انصافا‌‌ً جذاب است اما هنوز با نیازهای روز و فضای  پرسرعت جامعه شبکه‌ای فاصله داریم. نیاز است به صورت حرفه‌ای‌تر هم در توزیع آثار جبهه فرهنگی انقلاب و هم در تبلیغات خصوصا‌ً در فضای مجازی بیشتر فعال شویم.


Page Generated in 0/0041 sec