printlogo


کد خبر: 180478تاریخ: 1396/6/6 00:00
نبض جامعه

رئیس بنیادشهید:
معوقات ایثارگران امسال پرداخت می‌شود
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده و با تامین اعتبار مورد نیاز، معوقات ایثارگران و خانواده‌های شهدا مربوط به سال 95، در سال جاری پرداخت می‌شود. شهیدی در گفت‌وگو با ایرنا درباره زمان پرداخت مابقی مطالبات مربوط به ایثارگران و خانواده‌های شهدا افزود: اکنون 600 میلیارد تومان مربوط به معوقات این افراد است که قرار است در آینده‌ای نزدیک به آنها پرداخت شود. وی تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سال 95 را امسال پرداخت کنیم. رئیس بنیاد شهید در ادامه اظهار داشت: در حوزه درمان و مسکن اقدامات خوبی در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران انجام شده است.  اکنون موقعی است که جانبازان و ایثارگران در سنینی قرار دارند که نیازمندی بیشتری به درمان دارند و خانواده‌های شهدای ما بالای 85 سال سن دارند و باید به این افراد رسیدگی بیشتری شود و خدمات درمانی بهتری به آنها ارائه داد.

کمک ۲۵ میلیارد ریالی خیر ناشناس به زندانیان
نیکوکاری که تمایل به فاش شدن نامش نداشت، با اهدای کمک ۲۵ میلیاردی خود همیار ستاد دیه در امر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری شد. به گزارش «وطن‌امروز» در آستانه ایام مبارک دهه «امامت و ولایت» یکی از یاوران ثابت‌قدم ستاد دیه با اهدای مبلغی معادل ۲ و نیم میلیارد تومان، زمینه آزادی بیش از ۱۱۰ زندانی غیرعمد بدهکار در پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و ناتوان در پرداخت محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری را فراهم کرد. مانده بدهی این زندانیان واجد شرایط، به طور تقریبی رقمی معادل ۲۵ میلیون تومان است که این عدد پس از برگزاری جلسات متعدد «صلح و سازش» با شکات خصوصی و اولیای‌دم، با کاهش ۴۷ درصدی از مجموع بدهی‌ها به این میزان تقلیل پیدا کرده‌ است. فرآیند آزادی ۱۱۰ مددجوی نیازمند تحت حمایت ستاددیه هم‌اکنون در حال پیگیری است و پیش‌بینی‌می‌شود تمام این افراد تا 18ذی‌الحجه و تا پیش از عید سعید غدیر از بند حبس رهایی یابند.

دلالان مسکن‌مهر پردیس دستگیر شدند
با دستور دادستانی تعدادی از دلالان مسکن‌مهر که به تحریک مردم جهت خرید و فروش سهام مسکن‌مهر اقدام می‌کردند، دستگیر شدند. حیدر فتاحی، دادستان پردیس در گفت‌وگو با میزان در این زمینه اظهار کرد: این افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی بویژه تلگرام به عضوگیری هزاران نفر و سپس تحریک اعضا به تجمعات غیرقانونی و اخلال در نظم عمومی و اخلال در روند مسکن‌مهر اقدام کرده بودند و از این فرصت در جهت منافع خودشان بهره‌برداری می‌کردند. دادستان پردیس به افرادی که از این روش‌ها به منظور اخلال در نظم و روند توسعه مسکن مهر استفاده می‌کنند هشدار داد و گفت: برخورد قاطع و قانونی با این اقدامات صورت می‌گیرد.

ماندگاری هوای خنک در نواحی شمالی کشور
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هوای نسبتا خنکی که در 2 روز گذشته وارد نوارشمالی کشور شده است امروز هم در همان مناطق ماندگار خواهد بود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ضرابی با اشاره به اینکه در نیمه جنوبی کشور تغییرات دمایی محسوسی در مقایسه با روزهای گذشته نخواهیم داشت، افزود: در بخش‌هایی از استان اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بارش‌های پراکنده خواهیم داشت. کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بیشتر نقاط کشور در 2 روز آینده آسمانی صاف و آفتابی خواهد داشت.


Page Generated in 0/0152 sec