printlogo


کد خبر: 180491تاریخ: 1396/6/6 00:00
شرکت‌های کم‌فروش اینترنتی معرفی شدند

پس از آنکه محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «من گفتم همه شکایاتی که درباره کم‌فروشی اینترنت وجود دارد، به صورت رسانه‌ای منتشر شود تا روشن شود مردم از چه کسانی شکایت دارند. این نظارت بهترین راه نظارت است و هیچ ترسی هم از هیچ‌کسی نداشته باشید و ملاحظه‌ای نکنید؛ شکایات را منتشر کنید تا اصحاب رسانه آن را به مردم منتقل کنند و مردم بدانند شکایات کجاست و از کیست و چه‌کسی رعایت نمی‌کند. نمی‌شود ما مدیون مردم باشیم و مردم از ما طلب کنند و ما پاسخگو نباشیم.» سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از نظارت جدی بر کم‌فروشی خدمات اینترنت در همه اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت خبر داد و فهرست شکایت‌های دریافتی از اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت را ارائه کرد. به گزارش تسنیم، حسین فلاح‌جوشقانی در این‌باره افزود: حدود 9/3 درصد از مجموع شکایت‌های ثبت شده در سامانه 195 در سال 95 در حوزه تلفن همراه و 8/7 درصد در حوزه ثابت و به طور میانگین در هر دو حوزه حدود 7 درصد مربوط به ارائه خدمات اینترنت بوده است که در 4 بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروخته شده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گرانفروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است. وی ادامه داد: تعداد شکایات زیاد و مهم بوده و باید در کنار نظارت جدی رگولاتوری، اطلاع‌رسانی کافی درباره استفاده از خدمات این حوزه و روش‌های جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، از سوی اپراتورها به مردم ارائه شود. فلاح‌جوشقانی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت فروش بسته‌های اینترنتی و کم‌فروشی خدمات، تدوین نظام تعرفه‌ای مناسب برای خدمات ثابت، تدوین ضوابط لازم برای حمایت از OTTها و اپلیکیشن‌ها و ساماندهی دکل‌ها از اولویت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دستور کار رگولاتوری نیز قرار گرفته است. وی از ارائه آمار شکایات مربوط به 5 ماهه سال 96 در روزهای آتی خبر داد. گفتنی است براساس آمارهای ارائه شده درباره شکایت از اینترنت همراه، تعداد شکایات درج شده شامل اینترنت ثابت و همراه ارائه شده از سوی این اپراتورها به مردم است. به‌عنوان نمونه تعداد شکایات دریافت شده برای شرکت ایرانسل، شامل اینترنت ثابت هم است.


Page Generated in 0/0058 sec