printlogo


کد خبر: 180510تاریخ: 1396/6/6 00:00
اخبار

روحانی: از تهدیدات و توطئه‌های خارجی باکی نداریم
رئیس‌جمهور گفت:‌ ما از تهدیدات و توطئه‌های خارجی باکی نداریم، چرا که عدم هراس از بیگانگان را از امام(ره) آموخته‌ایم. حسن روحانی در مراسم تجدید میثاق دولت دوازدهم با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: دولت دوازدهم با تجربه، امید بیشتر و اراده‌ای مستحکم‌تر برای انجام مطالبات مردم آماده است. وی با تأکید بر اینکه ما از تهدیدات و توطئه‌های خارجی باکی نداریم، چرا که عدم هراس از بیگانگان را از امام(ره) آموخته‌ایم، گفت: امام در جنگ 8 ساله‌ای که همه قدرت‌ها از متجاوزان علیه ایران حمایت می‌کردند، خم به ابرو نیاورد و به ما آموخت چگونه یک ملت با اراده‌ای مستحکم می‌تواند در برابر انواع توطئه‌ها ایستادگی کند. وی اظهار امیدواری کرد دولت دوازدهم در کنار حمایت‌ها و حضور مردم در صحنه بتواند مشکلات بزرگی را که پیش روست، از میان بردارد.

حضور کاندیداهای ریاست‌جمهوری در شورای مرکزی جبهه مردمی
رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا)، از بازنگری و ارتقای ساختار این جبهه خبر داد. حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان درباره تغییرهای احتمالی جبهه مردمی اظهار کرد: قطعا در ساختار، سازمان و فعالیت‌هایی که این جبهه پیش از انتخابات انجام داده به دنبال بازنگری و ارتقای ساختار هستیم. وی با بیان اینکه ضرورت دارد اصلاحاتی در ساختار جبهه مردمی صورت گیرد، افزود: فشردگی زمان و تشکیل جبهه در زمان نزدیک به انتخابات باعث عجله‌ در تبیین ساختار شد و امروز باید با توجه به تجربیاتی که به‌دست آمده بازنگری‌هایی در بخش‌های مختلف فعالیت و شیوه‌ها و برنامه‌ها صورت گیرد. رحیمیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته شده برخی چهره‌های برجسته سیاسی از جمله برخی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در شورای مرکزی جبهه مردمی حضور خواهند داشت، بیان کرد: در دوره قبل صلاح نبود کسانی که نام‌شان به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده در شورای مرکزی یا هیات‌رئیسه باشند. رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی افزود: ممکن بود با این حضور برخی احساس کنند نوعی تبعیض میان سایر اعضا با این افراد وجود دارد بنابراین زمانی که اسامی نهایی نامزدهای جبهه مردمی اعلام شد برخی از آنها که عضو هیات‌رئیسه یا شورای مرکزی بودند از لیست حذف شدند. طبیعی است بعد از انتخابات برخی از این افراد که بعضا با آنها صحبت هم شده وارد تشکیلات جبهه شوند که این کار باعث می‌شود جبهه مردمی از وزن بیشتری برخوردار شود.

نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان واگذار می‌شود؟
رئیس هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراها در کشور از تشکیل تیمی در کمیسیون شوراها برای تغییر در نحوه نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد و گفت به دنبال تهیه طرحی هستیم تا نظارت بر انتخابات شوراها به عهده شورای نگهبان باشد. محمد محمودی‌شاه‌نشین در گفت‌وگو با ایسنا
اظهار داشت: بعد از برگزاری انتخابات شوراها انتقاداتی درباره نحوه نظارت بر انتخابات مطرح شد با این استدلال که باید گروهی سازمان‌یافته کار نظارت را برعهده گیرد نه اینکه گروهی ظرف ۵ ماه وارد پروسه انتخابات شده و بعد از آن کار تا ۴ سال بعد منفک شود. وی افزود: برهمین اساس پیشنهادی درباره تشکیل دبیرخانه دائمی در مجلس یا واگذاری امر نظارت به شورای نگهبان مطرح است تا افرادی با پیشینه کاری و به صورت دائمی به کار نظارت بر انتخابات بپردازند. طبیعتا در این راه استفاده از تجربیات شورای نگهبان بسیار راهگشا است. عضو کمیسیون شوراها ادامه داد: در همین راستا تیمی با حضور نماینده شورای نگهبان، مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و نمایندگان عالی استان‌ها در کمیسیون شوراها تشکیل شده تا درباره تغییر نحوه نظارت بر انتخابات شوراها تصمیم‌گیری شود. اکنون در حال تهیه پیش‌نویسی برای این کار هستیم تا در نهایت به صورت لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شود.


Page Generated in 0/0133 sec