printlogo


کد خبر: 180511تاریخ: 1396/6/6 00:00
دیپلماسی

هیچ مقامی حق بازدید از مراکز نظامی ایران را ندارد
مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا گفت: هیچ مقامی نه خارجی، نه داخلی و نه حتی مقامات نیروهای مسلح غیرمرتبط، جز با اجازه رهبری حق بازدید از مراکز نظامی ایران را ندارند. سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی با اشاره به جوسازی‌های اخیر غربی‌ها بویژه آمریکا درباره اینکه ایران باید اجازه بازدید از مراکز نظامی خود را بدهد، اظهار داشت: نیکی‌ هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل مأمور فتنه جدید است و دروغ می‌گوید. برجام اجازه بازدید از مراکز نظامی را نمی‌دهد. سرلشکر فیروزآبادی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران جز با اجازه فرماندهی کل قوا هیچ مقامی نه خارجی، نه داخلی و نه حتی مقامات نیروهای مسلح غیرمرتبط حق بازدید از مراکز نظامی ایران را ندارند. وی با بیان اینکه آمریکا بهتر است فتنه‌انگیزی جدید را کنار بگذارد، گفت: ترامپ با این خیمه‌شب‌بازی‌ها می‌خواهد توجه دنیا را از درگیری‌های نژادپرستی در آمریکا منحرف کند اما در این فتنه‌انگیزی نیز شکست خواهند خورد.

آزادسازی «تلعفر» یعنی پایان داعش در عراق باثبات و امن
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد: آزادسازی «تلعفر» یعنی پایان داعش در عراق باثبات و امن. به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل پیامی را به مناسبت آزادی تلعفر عراق منتشر کرد. وی در پیامش آورده است:«پیروزی مردم، مرجعیت، دولت، نیروهای مسلح و حشدالشعبی عراق در آزادسازی تلعفر مبارک باد. آزادسازی تلعفر یعنی «پایان داعش» در عراق باثبات و امن».

ادعای جدید نتانیاهو؛ ایران دنبال آغاز جنگ علیه اسرائیل است
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران نیروهایش را در مناطقی از سوریه که از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی شده، مستقر می‌کند و به دنبال آغاز جنگ علیه این رژیم است. به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو در جدیدترین اظهارات خود مدعی شد ایران به دنبال جنگ با این رژیم است و با همین هدف، نیروهایش را در مناطقی از سوریه که از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی شده، مستقر می‌کند. نتانیاهو به کانال 20 این رژیم گفت: در هفته‌های اخیر وضعیت خاورمیانه تغییر کرده به نحوی که احتمال پیروزی بین‌المللی بر داعش در سوریه بسیار بیشتر شده است. وی در ادامه مدعی شد: این موضوع، هم خوب و هم بد است؛ بد بودنش به خاطر آن است که ایران به صورت حساب‌شده در حال مستقر کردن نیروهایش در مناطقی است که داعش آنجا را ترک کرده است. نتانیاهو سپس ادعا کرد‌: ایران این حقیقت را پنهان نمی‌کند که دنبال استقرار نیروهای زمینی، دریایی و هوایی در این مناطق است و از جمله اهداف این اقدام، آغاز جنگ علیه اسرائیل است؛ این امر ما و کل منطقه را تهدید  می‌کند.
 


Page Generated in 0/0162 sec