printlogo


کد خبر: 180526تاریخ: 1396/6/7 00:00
اخبار

سومین اجلاس خبرگان 28 و 29 شهریورماه برگزار می‌شود
عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری سومین اجلاس خبرگان در روزهای 28 و 29 شهریورماه در تهران خبر داد. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌‌و‌گو با فارس، از برگزاری سومین اجلاس خبرگان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 28 و 29 شهریورماه در تهران خبر داد. آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه این اجلاسیه به ریاست آیت‌الله جنتی و در مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اعضای خبرگان پس از اجلاس با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند. به گزارش فارس، نخستین‌اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری خردادماه 95 برگزار شد و در این اجلاسیه آیت‌الله جنتی با رای اکثریت اعضای مجلس خبرگان به‌ عنوان ریاست خبرگان رهبری انتخاب شد.

توضیحات وزیر دفاع درباره تأخیر در پرداخت حقوق نیروهای مسلح
امیر حاتمی گفت: دیر پرداخت شدن حقوق نیروهای مسلح مربوط به اختلاف محاسبه بین سازمان برنامه و بودجه و نیروهای مسلح بود.
به گزارش خانه ملت، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود حقوق مردادماه نیروهای مسلح با تاخیر پرداخت شده و حدود 23 روز از حقوق مردادماه را دریافت کرده‌اند، گفت: حتما حقوق کارکنان نیروهای مسلح کامل پرداخت می‌شود، این شرایط یک اختلاف محاسبه‌ای بین نیروهای مسلح و بخش‌های مرتبط همانند سازمان برنامه است. این موضوع در حال پیگیری و رسیدگی است، در این باره یک اختلاف محاسبه در بودجه وجود دارد که حتما حل می‌شود و جای دغدغه‌ای برای کارکنان نیروهای مسلح نیست. امیر حاتمی ادامه داد: آن چیزی که نیروهای مسلح برداشت‌شان بود که مربوط به بخش حقوق است، پرداخت شده و استنباط سازمان برنامه این است که مابقی در همین پولی که این ماه تخصیص پیدا کرده وجود دارد ولی نیروهای مسلح معتقدند این وجود ندارد، این موضوع یک اختلاف محاسبه است که رسیدگی می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که اگر مابه‌التفاوتی وجود داشته باشد به نیروهای مسلح پرداخت می‌شود، گفت: پرداخت مابه‌التفاوت حتمی است و حتما حقوق کارکنان نیروهای مسلح پرداخت خواهد شد و چیزی از حقوق آنها کسر نخواهد شد.

رونمایی از سامانه‌های «سمیع»، «سماء» و «بصیر»
 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سامانه‌های سمیع، سماء و بصیر رونمایی کرد. به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در مراسم رونمایی از سامانه‌های جدید قرارگاه پدافند هوایی، اظهار داشت: 4 سامانه از جمله اتوماسیون سایت‌های جمع‌آوری اطلاعات به ‌نام صامت1، سیستم متحرک شنود تجهیزات و سامانه‌های ناوبری (IFF) به‌نام سمیع و سامانه هواشناسی سماء رونمایی شد. امیر اسماعیلی درباره سامانه سماء گفت: سامانه کاوشگر جو بالا و دومنظوره به‌نام سماء برای رصد وضعیت جوی در ارتفاع بالا و سرعت و جهت باد برای پدافند هوایی و پرتابه‌های موشکی بسیار بااهمیت است. این سامانه در سطح بالا توان ارزیابی وضعیت جوی برای موشک‌های برد بلند و پروازهای ارتفاع بالا را دارد و امیدواریم در پایان برنامه ششم این سامانه را در کل کشور مستقر کنیم. وی با اشاره به رونمایی از سامانه
صامت 1 تصریح کرد: این سامانه، سامانه‌ای بومی برای شنود است که پسیو عمل می‌کند و این امکان را به شبکه یکپارچه پدافند هوایی می‌دهد تا آنچه یک سایت کشف می‌کند سایت دیگر نیز آن را کشف کرده و یک تبادل اطلاعات میان دو سایت یا چند سایت صورت گیرد، درست مثل قضیه نشاندن هواپیمای ایساف که توسط 3 سایت کشف شد. امیر اسماعیلی با اشاره به سامانه سمیع نیز اظهار داشت: این سامانه یک سامانه راداری مونوپالس است که تکنولوژی چنین سامانه‌ای را برای نخستین‌بار در سطح منطقه، جمهوری اسلامی ایران به‌دست آورده است.  

حجت‌الاسلام محمدیان در ریاست نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ابقا شد
حجت‌الاسلام محمدیان در ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ابقا شد. به گزارش کانال خبری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رهبر حکیم انقلاب با استعفای حجت‌الاسلام محمدیان موافقت نفرموده و وی در سمت رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ابقا شد.


Page Generated in 0/0054 sec