printlogo


کد خبر: 180529تاریخ: 1396/6/7 00:00
اخبار

پیام تسلیت سرلشکر جعفری در پی شهادت 2 بسیجی در اردوهای جهادی
سردار سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی شهادت 2 تن از بسیجیان جهادگر تهرانی در جریان برگزاری اردوهای جهادی را تسلیت گفت. در پیام سردار جعفری خطاب به خانواده شهیدان والامقام سیدامیر فارس‌حسینی و امین شیرازی آمده است: تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی مزین به نام ایثارگران و مردانی است که در اعتلای آرمان‌های والای اسلام همواره با روحیه جهادی و انگیزه الهی و حضور بی‌منت در میادین و عرصه‌های جهادی و انقلابی هرگز آسودگی و آسایش را بر نتابیدند. همان مردان بی‌ادعا و بصیری که برای شرکت در این آزمون بزرگ سر از پا نشناختند و خالصانه و عاشقانه برای خدمت‌رسانی و رفع محرومیت از مناطق محروم، راحت دنیای فانی را وانهادند تا رضایت حضرت حق را با لبخند بر لبان محرومان و مستضعفان به نظاره بنشینند. سلام بر شهیدان سرافراز سیدامیر فارس‌حسینی و امین شیرازی، آن جوانان مؤمن انقلابی که در این مسیر متعالی و در راه تحقق اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی عارفانه قدم نهادند و سرانجام نیز بر سر این پیمان جان مطهر خویش را تقدیم نمودند. این پیام می‌افزاید: اینجانب ضمن اظهار تأسف و تأثر فراوان از حادثه ناگوار پیش آمده برای جهادگران عزیز در گیلان‌غرب، شهادت آن 2 عزیز افلاک‌نشین را که در اردوی جهادی و حین خدمت به مردم خوب منطقه گیلان‌غرب به فیض شهادت نائل آمدند به خانواده معظم و فداکار آنان تبریک و تسلیت عرض کرده و از خداوند بزرگ برای آنان علو درجات و برای بستگان پاداش صابرین مسالت دارم و همچنین برای مصدومان این حادثه تلخ سلامت عاجل و کامل طلب می‌کنم.

دور ششم مذاکرات آستانه اواخر شهریور برگزار می‌شود
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه می‌گوید رایزنی‌ها برای برگزاری دور ششم مذاکرات آستانه در اواخر شهریورماه در حال انجام است. حسین جابری‌انصاری پس از دیدار با استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه، با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نشست آستانه-6 اواخر شهریورماه برگزار می‌شود، گفت: ملت‌های منطقه صاحب زمین‌های خود هستند و ما به دنبال گرفتن جای کسی نیستیم و هیچ کشوری نمی‌تواند برای ملت سوریه تعیین تکلیف کند. وی در ادامه افزود: گفت‌وگوها با دی‌میستورا در چارچوب مجموعه رایزنی‌های کشورهای موثر در روند حل بحران سوریه انجام شد و بزودی نشست بین‌المللی آستانه در هفته آخر شهریورماه انجام می‌شود که البته در حال بررسی تاریخ دقیق آن با رایزنی با 3 کشور ضامن ایجاد صلح در سوریه برای برگزاری در این بازه زمانی هستیم.

نتانیاهو: ایران در حال ساخت موشک نقطه‌زن در سوریه و لبنان است
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد ادعاهای بی‌پایه و اساس خود علیه ایران را تکرار کرد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، «بنیامین نتانیاهو» دیروز در دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیر کل
سازمان ملل، ایران را به احداث مراکز ساخت موشک هدایت‌شونده در خاک لبنان و سوریه متهم کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با آنتونیو گوترش، ایران را متهم کرده در حال ساخت این مراکز موشکی است تا اسرائیل را تهدید کند. او از سازمان ملل متحد انتقاد کرده و گفته این سازمان هیچ‌کدام از فعالیت‌های ایران برای تجهیز نظامی حزب‌الله لبنان را محکوم نکرده است. نتانیاهو که در بیت‌المقدس میزبان دبیر کل سازمان ملل است، از گوترش خواست در این‌باره شفاف باشد. اسرائیل می‌گوید ایران حضور نظامی خود را در سوریه تقویت می‌کند تا به شعار همیشگی از بین بردن اسرائیل عمل کند. دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به سخنان نتانیاهو گفت اسرائیل حق مسلم دارد که در امنیت به حیات ادامه دهد و هر نوع ضدیت با این اصل، غیرقابل پذیرش است.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت دوازدهم شد
محمدباقر نوبخت با حفظ سمت در جایگاه سخنگویی دولت ابقا شد. به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با حفظ سمت در جایگاه قبلی خود به عنوان سخنگوی دولت در دولت دوازدهم ابقا شد. گفتنی است، نوبخت پیش از این با حفظ سکانداری سازمان برنامه و بودجه، سخنگویی دولت یازدهم را به عهده داشت.  
 


Page Generated in 0/0058 sec