printlogo


کد خبر: 180539تاریخ: 1396/6/7 00:00
نبض جامعه

فوت 3 زائر به دلیل ایست قلبی در مکه
شمار فوتی‌ها حج امسال به ۸ نفر رسید
۳ زائر ایرانی به علت ایست قلبی در مکه مکرمه به رحمت خدا رفتند که با فوت آنها شمار زائران ایرانی فوت شده به ۸ نفر رسید. به گزارش «وطن امروز»، 3 زائر ایرانی به علت ایست قلبی در مکه مکرمه به رحمت خدا رفتند البته پیش از این هم 5 زائر ایرانی دیگر از ابتدای عملیات حج فوت کرده بودند. «مراد دردی‌صحنه» 81ساله از کاروان 38040 از گرگان، «محمدحسن پاپوش» 70 ساله از کاروان 34004 یزد هر دو در مسجدالحرام و «حسن طریقی» 83 ساله از کاروان 11237 استان آذربایجان‌شرقی دیروز در بیمارستان نور مکه دعوت حق را لبیک گفتند. پیش‌تر نیز 5 زائر ایرانی به دیار باقی شتافته بودند و با فوت این 3 نفر شمار متوفیان ایرانی در موسم حج 96 تاکنون به 8 نفر رسید.
بستری‌شدن 12 نفر از حجاج
همچنین رئیس عملیات پزشکی حج 96 کشور با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای‌ ایام تشریق گفت: برای این ایام برنامه‌های مفصلی انجام شده است. پیرحسین کولیوند افزود: مخاطراتی مانند گرمازدگی، آتش‌سوزی، تجمعات انبوه، سقوط از ارتفاع، بیماری‌های واگیر و حوادث ترافیکی وجود دارد که برای هریک از این مخاطرات تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است. وی گفت: توصیه‌های لازم را برای این زائران انجام داده‌ایم و توصیه ما این است که زائران مرتب آب بنوشند و همراه خودشان حداقل 3 بطری آب داشته باشند. رئیس عملیات پزشکی حج 96 اظهار داشت: تعداد 42 نفر از حجاج در بیمارستان مرکز پزشکی حج هلال‌احمر ایران بستری هستند. همچنین 12 نفر از حجاج در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند. رئیس عملیات پزشکی حج 96 با اشاره به فوت 8 نفر از حجاج تاکنون، عنوان کرد: تعداد بیماران و تعداد فوتی‌های حج امسال نسبت به سال 94 خیلی کمتر است.

دانشگاه آزاد شنبه را به جای پنجشنبه تعطیل کرد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه‌ نحوه برگزاری کلاس‌های درس دانشجویان در واحدها و مراکز این دانشگاه را ابلاغ کرد. به گزارش «وطن امروز»، فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد در بخشنامه‌ای به رؤسای واحدهای مرکز استان، واحدهای جامع مستقل، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع برگزاری کلاس‌های درس دانشجویان آورده است: «به استناد مصوبه جلسه شماره 222 مورخ 1/ 6/ 96 هیات رئیسه دانشگاه و برای ارائه خدمات اداری مناسب و رفاه حال دانشجویان، بویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، واحدها و مراکز آموزشی می‌توانند با کسب مجوز از رئیس استان، کلاس‌های درس دانشجویان همه مقاطع را با رعایت کلیه مقررات و ضوابط آموزشی و اداری در روزهای پنجشنبه و جمعه برنامه‌ریزی کرده و تعطیلی روز پنجشنبه را با روز شنبه جایگزین کنند». در ادامه این بخشنامه آمده است: «ضمنا کارکنانی که برای ارائه خدمات به دانشجویان در روز جمعه در محل کار به مدت یک روز کاری حضور دارند، می‌توانند از اضافه‌ کار مازاد بر 60 ساعت در ماه یا یک روز تعطیلی در طول هفته استفاده کنند».

شناسایی قاچاقچیان موادمخدر ازگردش‌های مالی مشکوک
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در گذشته از طریق قاچاقچیان مواد مخدر موفق به شناسایی گردش مالی آنها می‌شدیم ولی امروز از گردش‌های مالی و بانکی مشکوک، به مجرمان و قاچاقچیان موادمخدر می‌رسیم. به گزارش «وطن‌امروز» مؤیدی با اشاره به ارتقای توانمندی کشورمان در حوزه رصد شبکه‌های بین‌المللی قاچاق موادمخدر نیز افزود: در حال حاضر بانک اطلاعاتی شبکه‌های بین‌المللی برای شناسایی عناصر اصلی این باندها تشکیل شده است. وی افزود: یکی از اقدامات جدید انجام‌شده ارتقای قدرت ضربه زدن به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقچیان موادمخدر است که قبلا یکی از حلقه‌های مفقوده در این حوزه بود به‌شکلی که در گذشته از طریق قاچاقچیان موادمخدر موفق به شناسایی گردش مالی آنها می‌شدیم ولی امروز از گردش‌های مالی و بانکی مشکوک، به مجرمان و قاچاقچیان موادمخدر می‌رسیم.


Page Generated in 0/0051 sec