printlogo


کد خبر: 180546تاریخ: 1396/6/7 00:00
پلیس

بخشودگی اضافه خدمت مشمولان غایب با فرمان رهبر انقلاب
فرمانده نیروی انتظامی گفت: مشمولان غایب که غیبت ۳ ماه یا ۶ ماه دارند بنا به تدبیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل‌قوا و ابلاغ آن به ستاد کل نیروهای مسلح اگر تا 22 بهمن 96 مراجعه کنند این غیبت حذف شده و اضافه خدمت نخواهند داشت.
به گزارش فارس، سردار حسین اشتری در حاشیه نشست معاونان و مدیران سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار داشت: پس از هفته ناجا در سال جاری، مشمولان عزیزی که درخواست خروج از کشور برای سفرهای زیارتی یا غیره را دارند همچنین مشمولانی که در حال تحصیل در دانشگاه‌ها یا دیگر مراکز علمی کشور هستند، می‌توانند بدون حضور مستقیم در مراکز و از طریق سامانه اینترنتی درخواست خود را اعلام کنند.
فرمانده نیروی انتظامی درباره مشمولان در حال تحصیل ادامه داد: پس از ثبت و اعلام درخواست این گروه از جوانان، اطلاعات توسط سازمان وظیفه عمومی برداشت و بعد از پایش اولیه به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود. در ادامه این روند دانشگاه‌های مورد نظر پس از بررسی اطلاعات ارسالی سازمان وظیفه عمومی، تاییدیه و گواهی تحصیل صادر می‌کنند که این گواهی برای ما کفایت می‌کند.
این مقام ارشد انتظامی کشور بیان داشت: طبق قانون کسانی که 8 سال از زمان معرفی‌شان گذشته است مطابق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح می‌توانند به مراکز سازمان وظیفه عمومی مراجعه و درباره خدمت خریدشان اقدام کنند.
سردار اشتری درباره مشمولان غایب خارج از کشور اعلام کرد: اگر کسانی باشند که تا قبل از 22 بهمن‌ماه خودشان را معرفی کنند حتما شامل قانون بخشودگی غیبت خواهند شد.

مزاحم تلفنی ۱۱۰به 6 ماه حبس محکوم شد
رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان البرز از صدور رای دادگاه به مدت ۶ ماه حبس برای فردی که به صورت مکرر برای مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مزاحمت ایجاد می‌کرد، خبر داد. به گزارش میزان، سرهنگ مصطفی نگهبان گفت: در پی اعلام اپراتور‌های مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فرد ناشناسی به صورت مکرر ضمن تماس تلفنی با این مرکز علاوه بر ایجاد مزاحمت، موجب اخلال در ماموریت‌های محوله شده است، موضوع از سوی اداره حقوقی استان در مراجع قضایی مطرح و نسبت به نامبرده طرح شکایت شد. وی با بیان اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران، متهم شناسایی شد، افزود: بلافاصله خط تلفن نامبرده قطع و با برگزاری جلسات متعدد قضایی پس از صدور رای نهایی دادگاه، متهم به ۶ ماه حبس محکوم شد. رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان البرز ضمن تقدیر از تعامل سازنده دستگاه قضایی استان با مجموعه انتظامی اظهار داشت: فلسفه وجودی سامانه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ارتقای خدمت‌رسانی و تسریع در پاسخگویی به مردم است و مزاحمت‌های برخی افراد و اخلال در سیستم پیام‌رسانی، موجب تضییع حقوق قانونی شهروندان شده و پلیس با افراد هنجارشکن در حیطه وظایف قانونی به صورت جدی برخورد خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0053 sec