printlogo


کد خبر: 180556تاریخ: 1396/6/7 00:00
اخبار

آغاز فصل جدید برنامه جنجالی «به اضافه مستند»
فصل جدید برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع، سه‌شنبه هر هفته ساعت 20:30 به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، «به اضافه مستند» که در فصل اول خود طیف گسترده‌ای از مستندهای اجتماعی، زیست‌محیطی، سیاسی و... را  در خود جا داد و با پخش مستندهایی همچون «A157» و «پرزیدنت؛ آکتور سینما» در رسانه‌ها و فضای مجازی جنجال به پا کرده بود، در نخستین قسمت از سری جدید خود سراغ مستند «آوانتاژ» به کارگردانی محمد کارت رفته است. «آوانتاژ» مستندی اجتماعی است که شرایط کنونی تعدادی کارتن‌خواب در حال بهبودی را روایت می‌کند که روند بازیابی و بازپروری خود را طی می‌کنند. آنها یک تیم فوتبال هم تشکیل داده‌اند و برای اثبات تیم خود باید در مسابقه با تیم پیشکسوتان استقلال تهران برنده بازی شوند.

راوی کتاب«وقتی مهتاب گم شد» برای درمان به آلمان رفت
حاج‌علی خوش‌لفظ راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» این روزها برای ادامه درمان زخم‌هایش عازم آلمان شده است.
به گزارش ایسکانیوز، علی خوش‌لفظ در جنگ تحمیلی حدود 11 مرتبه مجروح شده و برادرش نیز در این جنگ شهید می‌شود و اکنون وی یکی از جانبازان 8 سال دفاع‌مقدس به شمار می‌رود. وی  قصه‌های پرفراز و نشیبی از آغاز جنگ تحمیلی دارد، وقتی نزد حاج احمد متوسلیان در مریوان می‌رود، تنها یک نوجوان 15 ساله بوده است و در فتح خرمشهر همراه حاج احمد به عنوان نیروی اطلاعات و عملیات برای شناسایی جاده
اهواز ـ خرمشهر حضور داشته است. وی در عملیات‌های دیگر نظیر عملیات رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر 5، کربلای 4 و کربلای 5 حضور داشته که نهایتاً در عملیات کربلای 5 با اصابت گلوله به نخاع بشدت مجروح می‌شود که بعد از گذشت 25 سال از این واقعه، از مجروحیت رنج می‌برد و به طور مداوم در بیمارستان است. داستان زندگی علی خوش‌لفظ موضوع کتاب «وقتی که مهتاب گم شد» به نویسندگی حمید حسام شده است. رهبر انقلاب نیز تقریظی زیبا بر این کتاب نوشته‌اند.

اکران فیلم «صبح نزدیک» با بازی امین زندگانی
فیلم مستند «صبح نزدیک» کاری از محمدرضا اسلاملو در تالار سوره حوزه هنری نمایش داده می‌شود. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، فیلم مستند «صبح نزدیک» که پیش از این «شهابی از جنس نور» نام داشت، سه‌شنبه، هفتم شهریورماه با حضور کارگردان و تهیه‌کننده اثر، ساعت ۱۷:۳۰ در تالار سوره حوزه هنری نمایش داده و نقد و بررسی می‌شود. «صبح نزدیک» به تهیه‌کنندگی حامد محسن‌پور و کارگردانی محمدرضا اسلاملو تهیه شده است. امین زندگانی به همراه جمعی از بازیگران لبنانی در این فیلم مستند ایفای نقش کرده است. داستان این فیلم مستند درباره زندگی یک مستندساز ایرانی است که بعد از جنگ 33 روزه اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان برای کشف حقایقی که شنیده به منطقه می‌رود و با واقعیات بسیاری مواجه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این فیلم مستند به تالار سوره حوزه هنری مراجعه کنند.

فراخوان طراحی تندیس ۴ شهید
فراخوان طراحی تندیس و سردیس شهیدان آیت‌الله بهشتی، مجتبی هاشمی، محسن حججی و گاگیک طومانیان منتشر شد.
به گزارش فارس، اسامی شهدایی که برای ساخت مجسمه در این فراخوان به آنها اشاره شده است، عبارتند از: نیم‌تنه آیت‌الله بهشتی که در تاریخ ۷ تیر ۱۳۶۰ در انفجار دفتر حزب جمهوری به شهادت رسید؛ سردیس شهید مجتبی هاشمی که در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۴ توسط منافقین کوردل ترور شد؛ سردیس محسن حججی که مرداد ماه گذشته توسط تروریست‌های داعش اسیر و شهید شد؛ سردیس سرباز وظیفه گاگیک طومانیان که ۵ مرداد ۱۳۶۶ به شهادت رسید.  هنرمندان ۲۵ تا ۲۷ شهریور فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها در عمارت عین‌الدوله ارائه دهند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه سازمان زیباسازی شهرداری تهران به آدرس www.zibasazi.ir مراجعه کنند یا با شماره 47-22969744 تماس بگیرند.


Page Generated in 0/0059 sec