printlogo


کد خبر: 180578تاریخ: 1396/6/7 00:00
بدقولی دولت به کشاورزان
۴ هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران پرداخت نشد

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با  نکه دولت گفته بود ۲ تا ۷ روز پس از تحویل گندم پول آن را می‌دهد، تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است. علیقلی ایمانی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم از کشاورزان و پرداختی‌های دولت اظهار داشت: استان‌هایی مانند سیستان‌وبلوچستان و خوزستان که برداشت گندم آنها از اواخر اسفند تا 20 خرداد انجام شده، تمام پول خود را دریافت کرده‌اند اما استان‌هایی که از 20 خرداد به بعد گندم را تحویل دولت داده‌اند، تاکنون ۵۰ تا ۶۰ درصد پول خود را گرفته‌اند. وی با اشاره به اینکه به طور میانگین 40 درصد مطالبات گندمکاران در کشور پرداخت نشده، خاطرنشان کرد: خبرهایی که از برخی استان‌ها می‌رسد، حاکی از آن است که روزانه 50 تا
60 میلیارد تومان به‌ کشاورزان پرداخت می‌شود که در مقایسه با مبلغ 4 هزار میلیارد تومان باقیمانده، چیزی نیست. به گفته رئیس بنیاد ملی گندمکاران دولت قول داده بود پول گندم را 2 روزه تا حداکثر یک هفته پس از تحویل گندم بپردازد. به گزارش فارس، طی طرح خرید تضمینی گندم تاکنون بیش از 8 میلیون تن گندم به ارزش 10 هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که بنا بر ادعای رئیس بنیاد ملی گندمکاران 4 هزار میلیارد تومان آن باقی مانده است.
شتاب در پرداخت بهای گندمکاران با ارائه این محصول در بورس کالا
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه امسال حدود
۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: پرداخت بهای گندمکاران امسال تاخیر یک ماهه داشته است. علی اکبری در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت پرداخت بهای گندمکاران توسط دولت، گفت: به عبارتی از 11 هزار و پانصد میلیارد تومان، 7 هزار و 500 میلیارد تومان بهای گندم به کشاورزان پرداخت شده است. وی با بیان اینکه دولت اقدامات مناسبی برای ساماندهی پرداخت بهای گندمکاران تدارک دیده  است، یادآور شد: ارائه گندم در بورس کالا می‌تواند تجاربی ایجاد کند که شرایط  خرید گندم از کشاورزان تسهیل شود و این در حالی است که با ارائه گندم در بورس کالا 2 مزیت شفافیت و سرعت در پرداخت مطالبات گندمکاران به نحو کارشناسی شده‌ای عملیاتی می‌شود.


Page Generated in 0/0049 sec