printlogo


کد خبر: 180659تاریخ: 1396/6/9 00:00
دیدار سرنوشت‌ساز کره‌جنوبی برابر تیم‌ملی ایران
مشق برد

در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های دور برگشت انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه عصر امروز پنجشنبه تیم‌ملی فوتبال ایران میهمان کره‌جنوبی خواهد بود. شاید تا الان به ندرت پیش آمده باشد ایران در یک بازی تشریفاتی به مصاف کره‌ای‌ها رفته باشد اما تیم کی‌روش در انتخابی این دور جام‌جهانی آنقدر با اقتدار ظاهر شده که 2 بازی مانده به پایان مرحله گروهی صعودش را به روسیه نهایی کرده است. برخلاف ایران اما چشم‌بادامی‌ها اصلا وضعیت خوبی ندارند و اگر می‌خواهند شانسی برای صعود به جام‌جهانی داشته باشند باید تیم یکدست و با روحیه ایران را شکست دهند، در غیر این صورت بعد از 8 دوره صعود به جام‌جهانی ممکن است که این بار به مشکل بخورند. این دیدار هر چند برای ایران تشریفاتی است اما با توجه به اتفاقاتی که در چند روز اخیر به وجود آمده تیم کی‌روش و خود این مربی بمب ‌انگیزه هستند و اصلا دوست ندارند بازنده این بازی باشند. کی‌روش و تیم او به چند دلیل دوست ندارند بازنده دیدار برابر کره‌جنوبی باشند: نخست اینکه تیم‌ملی فوتبال ایران با اقتدار کامل به جام‌جهانی 2018 روسیه صعود کرد تا جایی که نه‌تنها طعم شکست را نچشیده است بلکه تا الان دروازه این تیم هم بازنشده و این یک رکورد به شمار می‌آید و تیم کی‌روش اصلا دوست ندارد این رکورد شکسته شود. دوم اینکه سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران دوست ندارد روند شکست‌ناپذیری‌اش برابر کره شکسته شود. ایران با هدایت کی‌روش در 4 بازی گذشته که از دیدار رفت دو تیم در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل آغاز شد، توانسته در همه بازی‌ها این تیم را شکست دهد و یک رکورد ثبت کند. سوم اینکه کی‌روش تاکنون دو مربی مختلف یعنی چوی کانگ و اولی اشتیلیکه را شکست داده و در صورتی که کره‌ای‌ها با شین تائه گوک مقابل ایران شکست بخورند، کی‌روش به خاطر پیروزی مقابل 3 مربی مختلف تیم‌ملی کره‌جنوبی، هت‌تریک می‌کند. چهارم اینکه رسانه‌های کره‌جنوبی و سرمربی این تیم اظهارات تندی را علیه سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران بر زبان آوردند و او را دیوانه و یاغی خطاب کرده‌اند و طبیعی است کی‌روش ‌انگیزه بالایی برای پاسخ دادن به آنها در زمین داشته باشد همچنانکه پیش از این هم مشت‌های گره کرده خود را به آنها نشان داد. پنجم اینکه کی‌روش مربی‌ای است که باختن را در هیچ شرایطی دوست ندارد و نمی‌خواهد رتبه تیمش در ماه‌های منتهی به جام‌جهانی پایین بیاید و به همین خاطر تیم او سخت تلاش خواهد کرد در زمین کره در درجه نخست بازنده نباشد. ششم اینکه کره 7 سال است نتوانسته به ایران گل بزند. 2 شکست رفت و برگشت در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۴، شکست یک بر صفر در ورزشگاه آزادی در دیداری دوستانه و پیروزی یک بر صفر ایران برابر کره‌جنوبی در بازی رفت انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ این 4 مسابقه بوده‌اند که هر 4 مسابقه با هدایت کارلوس کی‌روش بوده است و سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران می‌خواهد به این رکورد خیره‌کننده و دست‌نیافتنی خود ادامه دهد.
اطمینان سرمربی کره از پیروزی برابر ایران
دیدار تیم‌های ملی فوتبال کره‌جنوبی و ایران در چارچوب انتخابی جام‌جهانی امروز ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود. شین تائه یونگ، سرمربی کره در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل ایران اظهار کرد: می‌خواهیم مقابل ایران توان و قدرت کره‌جنوبی را نشان دهیم. از هواداران انتظار دارم به استادیوم بیایند. بدون شک برابر ایران برنده خواهیم شد و 3 امتیاز مسابقه را کسب خواهیم کرد. سرمربی کره ‌اضافه کرد: تمرینات خیلی خوبی در چند روز اخیر داشته‌ایم و باید تاکید کنم تیم در شرایط خیلی خوبی قرار دارد. اعتماد به نفس خوبی در تیم ایجاد کرده‌ایم و مطمئنم بازی خوبی را برابر تیم‌ملی فوتبال ایران به نمایش خواهیم گذاشت. من در این مدت کم حضور در راس تیم‌ملی نتوانستم کار زیادی انجام دهم، فقط تلاشم این بود اعتماد به نفس و ‌انگیزه را در بازیکنانم زنده کنم. شین تائه یونگ ادامه‌ داد: مطمئنم تمام مردم کره انتظار دارند ما تیم‌ملی فوتبال ایران را شکست دهیم. 2 بازی پیش رو داریم که هر دوی آنها دشوار هستند. نمی‌خواهیم کار را به تاشکند بکشانیم چون در آنجا بازی سخت‌تری خواهیم داشت. ایران هم تیمی نیست که براحتی اجازه دهد ما فوتبال خودمان را بازی کنیم ولی من حتم دارم 3 امتیاز مسابقه با ایران را کسب خواهیم کرد. او افزود: قدرت فوتبال ایران روی ضد حملات است. بخوبی حریف را آنالیز کرده‌ایم و بازیکنان از قدرت تیم حریف آگاهی دارند. از بازیکنانم خواسته‌ام با آرامش کار خود را انجام دهند. در فوتبال یاد گرفته‌ام قول ندهم، چون توپ گرد است و هر اتفاقی رخ می‌دهد. ما بیش از ۱۰ روز است مداوم تیم‌ملی فوتبال ایران را آنالیز کرده و تمرین کرده‌ایم و این را می‌دانم که تیم‌ملی فوتبال ایران قطعا به اندازه ما برای این بازی آماده نشده است. سرمربی کره در پایان صحبت خود گفت‌: هواداران نقش مهمی در موفقیت ما خواهند داشت و از آنها می‌خواهم روز باشکوهی را برای ما رقم بزنند و حریف را تحت فشار قرار دهند.
کی‌روش از وظیفه خود برابر کره گفت
سرمربی تیم‌ملی ایران می‌گوید بازی اهمیت زیادی دارد و باید تیمش کره را شکست دهد. کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از این بازی اظهار کرد: من از اهمیت این مسابقه به خاطر توجه رسانه‌ها آگاهی دارم. کره تیم خوب و قدرتمندی است. آنها تیمی هستند که برنز المپیک را در اختیار دارند. در جام‌جهانی نتایج خوبی کسب کرده‌اند و نایب‌قهرمان جام ملت‌های آسیا هستند. به همین خاطر بازی با آنها برای ما فرصتی است که بتوانیم از حریف چیزهای زیادی یاد بگیریم. این بازی قطعا بازی سخت و دشواری خواهد بود. سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در ادامه‌ ‌اضافه کرد: دوست دارم روند بدون شکست تیم‌ملی فوتبال ایران ادامه‌ پیدا کند. هر چند می‌دانم این بار شاید شرایط دشواری در انتظار ما باشد. سرمربی تیم‌ملی افزود: تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم کره‌جنوبی را شکست دهیم. ما از این تیم شناخت کامل داریم و می‌دانیم تا الان ۱۱ گل زده‌اند که ۹ گل آن در ۴ بازی اخیر بوده است و در تمام بازی‌های خانگی هم پیروز شده‌اند اما ما هم ایران هستیم و رکوردهای خودمان را داریم. امیدواریم با ارائه فوتبالی خوب و برتر کره را شکست دهیم. در واقع وظیفه داریم در این بازی پیروز شویم. مطمئنا کارمان آسان نیست اما به عنوان تیمی که حضورمان در جام‌جهانی قطعی شده، وظیفه داریم تمام سعی خود را انجام دهیم تا پیروز شویم. امیدوارم پس از پیروزی در این بازی هواداران فوتبال ایران باشند که خوشحالی می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0057 sec