printlogo


کد خبر: 180668تاریخ: 1396/6/9 00:00
چهارگوشه

طالبان بالگرد آمریکا را ساقط کرد
سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای مدعی شد چهارشنبه یک بالگرد آمریکا حامل تعدادی از نظامیان این کشور مورد حمله طالبان گرفته و همه 20 سرنشین آن کشته شدند. ذبیح‌الله مجاهد همچنین اظهار داشت که یک خودروی زرهی نیروهای آمریکایی نیز هدف مین طالبان قرار گرفته است. در ادامه این بیانیه آمده که نیروهای امنیتی افغان و نیروهای خارجی در محل سقوط این بالگرد در محاصره طالبان هستند. در حالی ‌که سخنگوی ماموریت «حمایت قاطع» اعلام کرد: ادعای طالبان مبنی بر هدف قرار دادن و سقوط بالگرد آمریکایی در ولایت لوگر صحت ندارد.

پیشروی مهم ارتش در حمص
 ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، روز گذشته در محور روستای تلدره واقع در استان حمص با تروریست‌های جبهه النصره درگیر شد. تروریست‌ها در آغاز عملیات توانستند چند نقطه را در این محور اشغال کنند ولی ارتش سوریه چند ساعت بعد موفق شد کنترل همه مناطق را به دست گیرد. ارتش سوریه بدین ترتیب ورودی منطقه‌ای را به روی تروریست‌ها بست که از السخنه در ریف شمال شرقی تدمر به سمت میدان گازی الشاعر در ریف شمال غربی تدمر امتداد دارد و به منطقه توینان می‌رسید.

عربستان 1700 کودک یمنی را کشته است
نماینده یونیسف در یمن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت: از آغاز درگیری‌ها در یمن بیش از 1700 کودک کشته و 3هزار کودک دیگر بشدت زخمی شده‌اند. مریتکسل ریلانو گفت: درگیری‌ها در شهرها ادامه دارد و تنها راه برای جلوگیری از کشتار کودکان این است که به این منازعه و درگیری خاتمه داده شود. بسیاری از کودکان و غیرنظامیان در مناطق درگیری به دام افتاده‌اند. ریلانو افزود: به خاطر شیوع وبا در یمن ما شاهد ابتلای بیش از نیم میلیون نفر در این کشور به این بیماری بوده‌ایم.

گوترش در غزه:محاصره را پایان دهید
دبیرکل سازمان ملل در سفر به نوار غزه خواستار رفع محاصره این منطقه توسط اسرائیلی‌ها شد. آنتونیو گوترش که از روز یکشنبه وارد فلسطین شده بود، چهارشنبه نخستین‌ سفر رسمی خود را به غزه از زمان فعالیت به عنوان دبیرکل سازمان ملل انجام داد. در حالی که گوترش در میان تشدید نگرانی‌ها درباره کمبود برق و وخامت شرایط انسانی در سرزمین فلسطین، خواستار رفع محاصره غزه شد، کنایه جنبش اسلامی حماس به او قابل توجه بود. فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای از سفر گوترش به نوار غزه استقبال کرد اما در عین حال بر لزوم اعمال فشار دبیرکل سازمان ملل به رژیم صهیونیستی برای توقف هتک‌حرمت مقدسات مسیحی و اسلامی و نقض حقوق انسانی بازداشت‌شدگان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل اشاره کرد و در نهایت غزه را به یک زندان 2 میلیون نفری تشبیه کرد.

هشدار رژیم صهیونیستی درباره سقوط سیسی
یوسی الیئاز، نویسنده اسرائیلی سایت خبری «نیوز ون» که قاضی و حقوقدان مشهوری در اراضی اشغالی است، مدعی شد، مصر مانعی در راه افزایش نفوذ ایران و گروه‌های اسلام‌گرا در منطقه است و نگرانی‌هایی بابت آغاز جنگی جدید میان مصر-اگر هویتی اسلامی بیابد - و اسرائیل وجود دارد و در صورتی که دولت عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر سقوط کند، کمک‌های ارائه شده از سوی آمریکا به مصر بسیار کمتر از هزینه‌های احتمالی خواهد بود. این نویسنده اسرائیلی در ادامه از تصمیم‌گیرندگان در اراضی اشغالی خواست جهت ممانعت از اجرای تصمیم آمریکا برای کاهش کمک‌هایش به قاهره، اقدامی سیاسی و دیپلماتیک در داخل آمریکا انجام داده و در برابر این تحول سیاسی منفی
سکوت نکنند.
 


Page Generated in 0/0052 sec