printlogo


کد خبر: 180678تاریخ: 1396/6/9 00:00
اخبار

داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر شد
محمد مهدی حیدریان، رئیس  سازمان امور سینمایی،  سمعی و بصری در حکمی ابراهیم داروغه‌زاده را به عنوان دبیر جشنواره ملی فیلم فجر منصوب کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در بخشی از این حکم آمده است: «جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین رویداد حرفه‌ای سینمای ایران و برگزاری همزمان آن با دهه مبارک فجر، با پیشینه‌ای به قدمت انقلاب اسلامی ارزش و اهمیت آن را دوچندان می‌کند. انتظار دارد، با همکاری مؤثر شورای سیاست‌گذاری نسبت به ایفای سهم از برنامه جامع سینمای ایران در کشف و معرفی استعدادهای درخشان در کنار بهره‌گیری و قدرشناسی از تجارب به بار نشسته صاحبان تجربه و علم این هنر بی‌بدیل، موفق باشید.»
داروغه‌زاده که در حال حاضر معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی است طی ماه‌های گذشته به واسطه اظهارنظر درباره سرنوشت فیلم‌های توقیفی بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار‌گرفت.

«ساعت شانزده به وقت حلب» کلید خورد
مستند تلویزیونی «ساعت شانزده به وقت حلب» با موضوع زندگی سردار شهید حاج حسین همدانی کلید خورد. به گزارش فارس، با نزدیک شدن دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی، تولید مستند سرگذشت این شهید کلید خورد. این مستند که قرار است با نام «ساعت شانزده به وقت حلب» و به تهیه‌کنندگی دکتر منوچهر میرزایی و کارگردانی امیر پارسا ساخته شود در حال حاضر در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و بزودی وارد فاز تولید می‌شود. امیر پارسا، کارگردان این پروژه درباره کار جدید خود گفت: آشنایی من با زندگی سردار همدانی باعث شد ایده‌ ساخت این مستند شکل بگیرد. نقش سردار همدانی در مبارزات پیش از انقلاب و 8 سال دفاع‌مقدس به‌قدری پررنگ است که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار آن گذشت. وی افزود: اعلام آمادگی مؤسسه عماریون طهورا برای ساخت این مستند پشتوانه‌ای شد تا تلاش کنیم در آستانه‌ سالگرد شهادت شهید همدانی به‌وسیله‌ ساخت این اثر ادای احترامی به این شهید بزرگوار داشته باشیم. وی اظهار داشت: این مستند به کمک تصاویر آرشیوی و مصاحبه‌هایی با همرزمان، اطرافیان و خانواده محترم شهید همدانی و در قالب بیوگرافی تقریری ساخته خواهد شد. این کار از نظر ساختار با آثار مستند دفاع‌مقدسی که تاکنون ساخته شده‌، متفاوت‌است.

فروش 500 هزارتایی تابستانه کتاب
کتابفروشان سراسر کشور توانستند در طرح تابستانه کتاب ۵۰۰ هزار نسخه کتاب را به بیش از ۱۹۶ هزار نفر بفروشند. به گزارش روابط عمومی خانه کتاب، حدود ۵۰۰ هزار نسخه کتاب در طرح تابستانه کتاب از سوی کتابفروشان سراسر کشور به فروش رفته است. این در حالی است که مهلت استفاده از این طرح در مراکز استان‌ها به پایان رسیده اما این مهلت در شهرستان‌ها تا ۱۳ شهریورماه همچنان ادامه دارد. تاکنون کتاب‌های «قهوه سرد آقای نویسنده»، «سلام بر ابراهیم»، «سمفونی مردگان»، «یک عاشقانه آرام»، «چشم‌هایش»، «جای خالی سلوچ»، «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم»، «سووشون»، «ریحانه بهشتی یا فرزند صالح» و «سال بلوا» همچنان جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های تالیفی طرح «تابستانه کتاب» هستند. علاقه‌مندان کتاب می‌توانند تا ۱۳ شهریور در شهرستان‌ها به کتابفروشی‌های عضو طرح مراجعه و از تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف ۱۰۰ هزار تومان استفاده کنند.

تکذیب واژه جعلی «کارآغازیان»
فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصویب معادل «کارآغازیان» را برای واژه بیگانه استارت‌آپ، از سوی این فرهنگستان تکذیب کرد. به گزارش مهر، در روزهای اخیر در فضای مجازی و برخی برنامه‌های تلویزیونی خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه فرهنگستان زبان و ادب فارسی معادل «کارآغازیان» را برای واژه بیگانه استارت‌آپ (Startup) برگزیده است. در اطلاعیه فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این باره آمده است: به اطلاع می‌رساند فرهنگستان زبان و ادب فارسی تاکنون معادلی برای این کلمه برنگزیده است اما انتخاب معادل مناسب آن را در دستور کار خود قرار داده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مصوبات فرهنگستان به بخش «واژه‌های مصوب» در وبگاه فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به نشانی www.persianacademy.ir  مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0192 sec