printlogo


کد خبر: 180687تاریخ: 1396/6/9 00:00
نبض جامعه

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:
آدرس غلط درباره افزایش حقوق معلمان به رئیس جمهور داده‌اند
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور پیرامون افزایش 2 برابری حقوق معلمان گفت: اینگونه اظهارات پاک کردن صورت مساله است و باید بگویم گزارش و آدرس غلط به رئیس‌جمهور داده شده است. میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور پیرامون افزایش 2 برابری حقوق معلمان، اظهار داشت: اگر چنین آماری درست باشد با توجه به حقوق افراد عضو هیأت علمی و سایر کارمندان دولت، این افزایش باز هم بسیار ناچیز بوده و تفاوت حقوق معلمان با این دو قشر همچنان فاصله زمین تا آسمان است. وی افزود: معلمان از هیچ‌کدام از مزایایی که سایر کارمندان دولت از آن استفاده می‌کنند، بهره‌ای نمی‌برند و علاوه بر آن، حقوق، پاداش و اضافه‌کار آنها با تأخیر پرداخت می‌شود. میرزاده اضافه کرد: اینگونه اظهارات پاک کردن صورت مساله است و باید بگویم گزارش و آدرس غلط به رئیس‌جمهور داده شده است.

قاتل‌آتنا به اعدام درملأعام محکوم شد
دادستان اردبیل گفت:‌ قاتل آتنا به قصاص و اعدام محکوم شد. ناصر عتباتی، دادستان اردبیل در گفت‌وگو با تسنیم، اعلام کرد: قاتل آتنا با حکم دادگاه کیفری استان اردبیل به دلیل ارتکاب قتل به قصاص و به دلیل تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده است. وی با بیان اینکه متهم همچنین بابت سرقت، محکوم به حبس و شلاق و رد مال شده است، گفت: حکم اعدام و قصاص این محکوم پس از قطعیت حکم در دیوانعالی کشور، در ملأعام اجرا می‌شود.

تمدید مهلت ثبت سفارش اینترنتی کتب دوره ابتدایی
مهلت ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، پایه‌های هفتم، هشتم و نهم استعدادهای درخشان و پیش‌دانشگاهی تمدید شد. به گزارش «وطن امروز»، مهلت ثبت‌ سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، استعدادهای درخشان (پایه‌های هفتم، هشتم و نهم) و پیش‌دانشگاهی برای کسانی که در مهلت مقرر موفق به ثبت سفارش نشده‌اند، به شرط ثبت‌نام در سامانه سناد، تا تاریخ 12 شهریورماه تمدید شد. دانش‌آموزان یاد شده می‌توانند برای ثبت سفارش اینترنتی به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی
 www. irtextbook.ir  مراجعه کنند.

کار زیاد تپش قلب می‌آورد
محققان دریافتند ساعات کار طولانی‌مدت بیشتر موجب خستگی می‌شود و خطر بروز تپش قلب خطرناک را در فرد افزایش می‌دهد.
«میکا کیوی ماکی» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالج لندن در این‌باره می‌گوید: این یافته‌ها نشان می‌دهد ساعات کار طولانی‌ با افزایش ریسک فیبریلاسیون وریدی، شایع‌ترین آریتمی قلبی، ارتباط دارد. به گزارش مهر، وی در ادامه می‌افزاید: فیبریلاسیون وریدی فاکتور پرخطر شناخته‌شده‌ای برای بروز سکته است. در این مطالعه جدید، گروه کیوی ماکی نتایج حدود 85۵۰۰ نفر را در بریتانیا، دانمارک، سوئد و فنلاند بررسی کرده است. پژوهشگران دریافتند افرادی که ۵۵ ساعت یا بیشتر در هفته کار می‌کردند در مقایسه با افراد دارای ساعات کاری ۳۵ تا ۴۰ ساعت در هفته، در طول ۱۰ سال حدود ۴۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به فیبریلاسیون وریدی بودند. با این حال گروهی دیگر از محققان تاکید دارند این مطالعه رابطه علّی و معلولی را نشان نمی‌دهد و قبل از رسیدن به این نتیجه‌گیری باید سایر فاکتورها نظیر سیگار کشیدن و نوع سبک زندگی نیز مدنظر قرار گیرد.
 


Page Generated in 0/0094 sec