printlogo


کد خبر: 180691تاریخ: 1396/6/9 00:00
پیام مردمی
درخواست جمعی از والدین از آموزش و پرورش تهران

گروه اجتماعی:  جمعی از اولیای دانش‌آموزان منطقه 12 آموزش‌وپرورش تهران با ارسال مطلبی موضوعی را مطرح کرده‌اند تا شاید به سمع و نظر مسؤولان وزارتخانه‌ای که بالاترین تلاشش باید ساختن سرمایه‌های انسانی و مدیران لایق، مذهبی و متخصص آینده کشور باشد، برسد.
مدیریت وقت آموزش و پرورش منطقه 12 تهران متاسفانه یکی از مدارس نامی منطقه به نام مدرسه «امام سجاد(ع)2» را بنا به دلایل نامعلوم تعطیل و در مدرسه «امام سجاد(ع)1» ادغام کرد. مدرسه دخترانه امام سجاد (ع) فارغ از آموزش کتب درسی و بخش علمی، آموزش صحیح زندگی کردن را جزو اولویت‌های خود قرار داده تا از طریق انس و آشنایی با مسائل فرهنگی و دینی، جذابیت‌های زندگی شیرین و سراسر معنوی را برای دانش‌آموزان بازگو کند.  قرائت قرآن صبحگاهی و حدیث هفته با هدفی مشخص، کلاس‌های احکام به صورت شاد و مفرح، آموزش کامل وضو،  آموزش خواندن نماز در پایه اول، برگزاری کارگاه نقاشی و کار‌دستی، ویژه‌برنامه‌های اختیاری همراه با مشوق‌های شاد برای حضور در مراسم مذهبی و آموزش‌های خاص تربیتی برای والدین و... همه و همه نشان می‌دهد این مدرسه شیوه‌ای متفاوت را در دستور کار برای خانواده‌ها و فرزندان‌شان دارد.
تمایل خانواده‌ها و مردم منطقه برای ثبت‌نام در این مدرسه حکایت از موفقیت مدیریت این مرکز در مسائل آموزشی و تربیتی دارد.  همه این دلایل باعث شد مدرسه امام سجاد (ع) گسترش یابد و ساختمان دوم این مدرسه نزدیک ساختمان اول راه‌اندازی شود؛ در مدت کوتاهی مدرسه امام سجاد(ع) یک با پایه‌ها‌ی آموزشی اول تا چهارم و امام سجاد(ع) دو با پایه پنجم و ششم توانست جایگاه مناسبی را برای خود پیدا کند.  اما اکنون با وجود شکوفایی این مدرسه و رضایت حداکثری والدین از آن، شنیده شده است مدرسه امام سجاد(ع) 2 به‌رغم ثبت‌نام 200 دانش‌آموز پایه پنجم و ششم به یکباره دانش‌آموزان مدرسه خود را به اجبار به مدرسه امام سجاد(ع) یک فرستاده است.  طبق گفته یکی از والدین، مدرسه امام سجاد(ع) 2 با مدیریت جدید آموزشی به مدرسه پسرانه تغییر پیدا کرده است و تمام 200 دانش‌آموز به سمت مدرسه امام سجاد(ع) یک منتقل داده شدند. جالب اینجاست به‌رغم مخالفت‌ها در راستای کمبود فضا،  مدیریت این مدرسه تأکید کرده است حتی از آزمایشگاه، ‌کتابخانه و... جهت افزایش گنجایش کلاس این مدرسه استفاده شود.   این تصمیم با نارضایتی والدین هر دو مدرسه مواجه شده است. والدین دانش‌آموزان پنجم و ششم معتقدند چنین تغییری بعد از اتمام ثبت‌نام مدارس غیر‌منطقی است، چرا که در حال حاضر عملاً امکان ثبت‌نام دانش‌آموز در مدرسه دیگری وجود ندارد. از سوی دیگر والدین 500 دانش‌آموز پایه اول تا چهارم مدرسه امام سجاد(ع) یک هم معتقدند این مدرسه گنجایش و ظرفیت افزایش 200 دانش‌آموز دیگر را ندارد و بهتر بود چنین تصمیمی از ابتدای تابستان و قبل از اتمام ثبت‌نام مدارس اتخاذ می‌شد تا زمان و فرصت بیشتری برای تصمیم‌گیری داشتند.  در عمل و با این فعل و انفعالات مدیریتی نابجای مدیران آموزش‌وپرورش منطقه 12، والدین 700 دانش‌آموز یک مدرسه دولتی به دلیل نامشخص با یک تصمیم اجباری رو‌به‌رو شده‌اند، بی‌آنکه اختیاری برای واکنش منطقی داشته باشند و بتوانند فرزندان خود را در مدرسه جدیدی پس از تحقیق ثبت‌نام کنند.
حال سوال اینجاست که آیا هدف وزارتخانه آموزش‌و‌پرورش و ادارات کل و کادر مدارس، جز آموزش و تربیت است؟
این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه مدارس با فضا و محیط کافی و مناسب و کادر مجرب با توان علمی بالا و  انگیزه مذهبی، فرزندان و آیندگان این کشور را بسازند.
در پایان اینکه اگر مشکلاتی سر راه ادارات کل است یا با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند راهش ادغام مدارس با کیفیت علمی و مذهبی نیست، از این رو اگر مدارس «امام سجاد(ع)» مثل گذشته در 2 مدرسه اداره و دانش‌آموزان تقسیم شوند، بازدهی آن مثل گذشته زبانزد قشر فرهیخته و مذهبی منطقه خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0110 sec