printlogo


کد خبر: 180693تاریخ: 1396/6/9 00:00
کوتاه و گویا

 یک متخصص ژنتیک گفت: در مواد دخانی حدود 4 هزار نوع مواد شیمیایی وجود دارد که 70 نوع آن سرطانزا است. در قرن 20 حدود 100 میلیون نفر به دلیل استعمال دخانیات جان خود را از دست داده‌اند و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در قرن 21، یک میلیارد نفر قربانی دود سیگار خواهند شد. پارسا، متخصص ژنتیک اظهار داشت: بیماری سرطان از حدود 5 هزار سال قبل در جهان وجود داشته است و هر چه جمعیت کشورها افزایش پیدا کرده میزان شیوع این بیماری نیز رشد چشمگیری داشته است. وی گفت: امروزه نزدیک به 50 درصد بیماران مبتلا به سرطان توسط متخصصان درمان می‌شوند و اگر تشخیص این بیماری سریع‌تر انجام شود درمان آن راحت‌تر خواهد بود.
  سمیرا علایی، مدیرتولید مستند سینمایی «صفر تا سکو» گفت: با موافقت شورای پروانه ساخت، اکران مستند «صفر تا سکو» در سینماهای کشور بزودی آغاز خواهد شد. فیلم مستند «صفر تا سکو» برنده بهترین فیلم در دهمین جشنواره «سینما حقیقت» و کاندیدای بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین فیلمبرداری و بهترین صداگذاری در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بوده است. این فیلم مستندی درباره زندگی 3 خواهر ووشوکار اهل سمیرم در استان اصفهان است. «صفر تا سکو» داستان زندگی شهربانو، الهه و سهیلا منصوریان 3 خواهر عضو تیم‌ملی ووشوی بانوان ایران است که پخش گفت‌وگوی آنها از برنامه تلویزیونی ماه عسل نیز مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت. پیش‌بینی می‌شود اکران مستند داستانی زندگی این 3 ورزشکار در سینماها هم با اقبال عمومی مواجه شود.
 نرگس معدنی‌پور، شهردار منطقه13 تهران از برپایی پردیس فرهنگی، هنری و ورزشی  همزمان با دهه ولایت در بوستان خیام خبر داد و گفت: در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دینی، ویژه‌برنامه‌های متعددی برای این ایام در نظر گرفته شده است.
 رضا مددی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 7 تهران از اجرای عملیات هرس سبز تابستانه درختان در سطح محدوده با هدف تقویت و بهبود رشد گیاهان، رسیدگی به فضای سبز، آراستگی محیط و مناظر شهری و بوستان‌های سطح منطقه خبر داد.


Page Generated in 0/0106 sec