printlogo


کد خبر: 180713تاریخ: 1396/6/9 00:00
اظهارات محمدرضا عارف درباره ژن خوب
پسرم در همه مسابقات اول شده!

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی دیروز در مجلس شورای اسلامی در مواجهه با سوالات خبرنگاران ناگزیر شد درباره ماجرای اظهارات پسرش درباره ژن خوب اظهارنظر کند؛ اظهارنظری که به نوعی می‌تواند به معنای دفاع از اظهارات فرزندش باشد. عارف در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره بحث ژن خوب چیست، گفت: نظر خاصی در این باره ندارم؛ فکر می‌کنم افاضاتی که در این روزها در فضای مجازی انجام شده است، کفایت می‌کند. نماینده تهران در پاسخ به این پرسش که آیا توصیه‌ای  به فرزندتان در این باره نداشته‌اید، گفت: همان توصیه‌ای را که به تمام جوانان دارم به فرزند خود نیز می‌گویم، اینکه چقدر موثر باشد یا نباشد را نمی‌دانم. به گزارش ایسنا، وی افزود: در این باره به اندازه کافی بحث شده است. مصاحبه‌ای انجام شده که در فضایی توأم با بداخلاقی از آن سوءاستفاده شده است. او به هر حال همواره شاگرد ممتاز بوده‌ و در هر مسابقه‌ای در دوران دبستان شرکت کرد اول شد؛ این موضوع را در مصاحبه‌اش مورد اشاره قرار داده و گفته که این مساله را از پدر و مادرم به ارث برده‌ام که آنها نیز در تمام مقاطع شاگرد اول بوده‌اند. در ادامه خبرنگاری از عارف پرسید آیا شما به دلیل بیان این صحبت تذکری به پسرتان نداده‌اید؟ چون از این صحبت تلقی می‌شود که جامعه را طبقه‌بندی کرده است؛ سوالی که عارف ترجیح داد با سکوت به آن پاسخ ندهد.
چندی پیش مصاحبه ویدئویی حمیدرضا عارف، فرزند محمدرضا عارف واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی برانگیخت و صحبت‌های تقطیع شده‌ وی درباره تحصیلات دانشگاهی و تاثیر ژنتیک بر روند تحصیلی حاشیه‌ساز شد. او در یک برنامه اینترنتی درباره مسائل مختلف از جمله فعالیت‌های خود و پدرش حرف‌هایی زد که با اعتراض گسترده در افکار عمومی مواجه شد. در ادامه بخش‌هایی از اظهارات او را می‌خوانید: 2 سال آخر دبیرستان که بودم، آقای دکتر (پدرش) رئیس دانشگاه تهران بودند. آن زمان این بحث آقازادگی و مباحثی که متاسفانه جدیدا مطرح می‌شود [نبود]، فکر می‌کنم دلیلش فرار کردن خیلی‌ها از واقعیت‌هاست برای اینکه یک مقصر پیدا کنند، ما عادت کرده‌ایم مقصر پیدا کنیم، حالا فعلا می‌خواهند بگویند مقصر آقازاده‌ها هستند. هرکسی که توانایی داشته و به نقطه‌ای رسیده، حتما استعدادهایی در وجودش بوده؛ بالاخره تاثیر وراثت وجود دارد، ژن وجود دارد. پدر و مادر من هر دو جزو شاگرد اول‌های کنکور در کشور بودند، مادر من رتبه 15 کنکور داشته، این ژن منتقل می‌شود... هرکسی در این کشور ادعا کند حمیدرضا عارف بدون توانایی خودش و فقط با تکیه بر پدرش، کاری را انجام داده، من حاضرم در هر جایی که خواست، در هر رشته‌ای که خواست با او مسابقه بدهم. من واقعا این را ادعا می‌کنم. من آدمی بودم که در تحصیلاتم موفق بودم، هم در ایران، هم در بهترین دانشگاه‌های آمریکا درس خواندم. کسانی هم که می‌گویند از رانت پدرت برای تحصیل در دانشگاه شریف استفاده کردی، بدانند در بهترین دانشگاه‌های آمریکا هم تحصیل کرده‌ام و هم در رشته‌های ورزشی موفقیت داشته‌ام؛ سوابق ورزشی من مشخص است. در تیم شنای نوجوانان اصفهان هم بودم. در کتابخوانی و مقاله‌نویسی هم همینطور، آلبوم موسیقی «امیر بی‌گزند» که با محسن چاوشی و هادی حسینی تهیه کرده‌ایم، سال 95 آلبوم برتر موسیقی پاپ کشور شد. بالاخره این خون می‌آید و می‌رسد، همینطوری که کسی نمی‌تواند ادعا کند
اصل و نسب دارد. افتخار می‌کنم این توانایی‌ها از 2 تا ژن خوب، هم از طرف مادر و هم از طرف پدر آمده است. خدا هم لطف کرده و در بستر مناسب این کار را انجام داده‌ایم.


Page Generated in 0/0240 sec