printlogo


کد خبر: 180729تاریخ: 1396/6/11 00:00
رویدادها

نمی‌توان تصمیم حوزه هنری را تحریم نامید
ابراهیم داروغه‌زاده، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، درباره موضوع عدم نمایش برخی فیلم‌ها در سینماهای حوزه هنری گفت: اگر حوزه هنری برخی فیلم‌ها را نمایش نمی‌دهد، نام تحریم نمی‌گیرد، چرا که براساس قوانین شورای صنفی، سینماها می‌توانند انتخاب کنند چه فیلم‌هایی را اکران کنند. به گزارش ایسنا، داروغه‌زاده با حضور در برنامه «شهر فرنگ»، درباره اتفاقات اخیر در معاونت نظارت و برخی حواشی مربوط به عدم نمایش تعدادی از فیلم‌ها در سینماهای حوزه هنری توضیحاتی داد. داروغه‌زاده با بیان اینکه «نگاه ما توسعه‌محور است» بیان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که فیلمسازان‌مان منافع ملی را بر هر چیزی ارجح بدانند و امنیت ملی و فرهنگ ایرانی - اسلامی برای‌شان محترم باشد. وی در پاسخ به اینکه آیا دست‌اندرکاران این حوزه این صحبت‌ها را قبول می‌کنند؟ اظهار کرد: به طور مثال فیلمی که در سینمای آمریکا ساخته می‌شود در جهت تحقق اهداف ملی آن کشور است. در جشن‌های مختلف دنیا مثل اسکار جایزه را همسر رئیس‌جمهور آمریکا اعلام می‌کند و کسی نمی‌گوید این فیلم سیاسی است یا به فیلمساز انگ دولتی بودن نمی‌زند، زیرا فیلمساز در راستای اهداف کشور آمریکا کار می‌کند. وی با اشاره به اینکه «ما باید بتوانیم تعامل خوبی بین دولتمردان و سینما ایجاد کنیم و سطح افق دیدمان و انتقادپذیری از خودمان را بالاتر ببریم»، گفت: اگر فیلمسازی قصد ساختن فیلمی انتقادی داشته است باید سعه صدر را بالاتر ببریم و همینطور از فیلمساز بخواهیم منافع کلان مملکت را در نظر بگیرد و خودش مراقب حفظ صیانت و امنیت ملی باشد. داروغه‌زاده در پاسخ به اینکه چرا تعدادی از فیلم‌ها در بعضی سینماها مثل حوزه هنری پخش نمی‌شود، گفت: طبق قانون، سینماها مختارند فیلم‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند و اگر حوزه هنری برخی فیلم‌ها را نمایش ندهد، نام تحریم نمی‌گیرد. حوزه هنری هم مثل شهرداری تعدادی سالن در اختیارشان است که البته مثل پردیس‌های سینمایی فروش‌شان چندین برابر سالن‌های حوزه هنری است. بر اساس قوانین شورای صنفی سینماها می‌توانند انتخاب کنند که چه فیلم‌هایی را اکران کنند.

«تنگه ابوغریب» روایتی از رشادت بچه‌های گردان عمار
نویسنده و پژوهشگر دفاع‌مقدس گفت
 «تنگه ابوغریب» اسم داستان رشادت‌ها و ایستادگی‌های بچه‌های گردان عمار است. به گزارش تسنیم، گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر دفاع‌مقدس درباره داستان «تنگه ابوغریب» که فیلم سینمایی آن در حال ساخت است، گفت: «تنگه ابوغریب» تنگه‌ای بسیار استراتژیک بود. اتفاقی که قرار است درباره آن فیلم ساخته شود، مربوط به واقعه‌ای است در سال 67 در محدوده‌ای که عراق پیشروی می‌کرد و مناطق را از ما پس می‌گرفت و ما به هیچ عنوان آمادگی دفاع نداشتیم. وی ادامه داد: بچه‌های گردان عمار در آن دوره تازه از خط پدافندی بازگشته بودند، به آنها مرخصی داده بودند تا به شهرشان بازگردند ولی حوالی ظهر بود که اعلام کردند عراق به  تنگه ابوغریب حمله کرده است و هیچ کسی را نداریم برود جلوی آنها بایستد. دستور می‌دهند گردان عمار را بازگردانید به تنگه ابوغریب. بچه‌های گردان عمار را برمی‌گردانند به پادگان دوکوهه و پس از دریافت تجهیزات به خط فرستاده می‌شوند. «تنگه ابوغریب» اسم داستان رشادت‌ها و ایستادگی‌های بچه‌های گردان عمار است.

نظر اکبر عبدی درباره کمدین‌های محبوب تلویزیون
اکبر عبدی با حضور در برنامه زنده
«فرمول یک» به اظهارنظرهای بی‌تعارفی درباره مهران مدیری، رضا عطاران و رامبد جوان پرداخت. به گزارش روابط عمومی برنامه «فرمول یک»، اکبر عبدی در پاسخ به این سوال که نظرش درباره مهران مدیری، رامبد جوان و رضا عطاران، کمدین‌های ایران چیست، گفت: به نظر من هرکدام در ژانر خودشان موفق هستند و آقای مدیری در ژانر خودش که سریال و شو و فیلم سینمایی است، موفق است. البته کسی که مجری و بازیگر خوبی است، نیازی نیست حتماً کارگردان شود و کار ضعیفی ارائه دهد. وی درباره رامبد جوان نیز ابراز کرد: جدیداً رامبد جوان در برنامه خندوانه کنار تماشاچی می‌نشیند و این کار در ‌اندازه او نیست و خیلی بیشتر از اینها است. آقای جوان می‌تواند ماهی 30 بازیگر کمدی بیرون بدهد. این کمدین پیشکسوت درباره رضا عطاران نیز اظهار کرد: او هنرمند بسیار خوبی است و قلم خیلی خوبی در طنز و کمدی دارد ولی متأسفانه این اواخر به تکرار افتاده است، پس باید مدتی به خودش استراحت دهد.


Page Generated in 0/0155 sec