printlogo


کد خبر: 180741تاریخ: 1396/6/11 00:00
توفان هاروی در آمریکا 47 قربانی گرفته است
انفجار کارخانه مواد شیمیایی در تگزاس

تلفات توفان هاروی، سنگین‌ترین توفان پس از کاترینا در جنوب شرقی ایالات متحده به 47 کشته رسید. به گزارش سی‌ان‌ان، پس از حدود یک هفته از آنکه این توفان عمدتا مناطق ساحلی و جنوبی ایالت تگزاس را درنوردید، ساکنان این مناطق حتی در شهر هیوستون، چهارمین شهر بزرگ آمریکا همچنان در محاصره سیل بی‌سابقه گرفتار بی‌آبی و بی‌غذایی هستند. در همین حال وقوع انفجار در یک کارخانه تولید مواد شیمیایی در شهر کرازبی در ایالت تگزاس نه‌تنها منجر به جراحت 2  نفر شده بلکه با نشت مواد شیمیایی به هوا و  آب‌هایی که معابر کرازبی را فرا گرفته‌اند بیم یک فاجعه انسانی می‌رود. این انفجار ساعت 2 بامداد پنجشنبه گذشته روی داد و در پی آن از محل انفجار دود سیاهی به آسمان برخاست. رسانه‌های محلی گفته‌اند عمده فعالیت‌های کارخانه مواد شیمیایی «آرکما» تولید مواد پلاستیکی و رنگ بوده است و صاحبان آن اعلام کرده‌اند درباره احتمال انفجار در صورت آبگرفتگی آن به مقامات فدرال هشدار داده بودند.
مرکز عملیات ایمنی شهر به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، دستور تخلیه اماکن مسکونی تا فاصله 5/1 کیلومتری محل را صادر کرد. آتش‌سوزی زمانی در این کارخانه رخ داد که اتصال منابع برق ذخیره با جریان سیل به راه افتاده در کف زمین باعث 2 انفجار شد. گفته می‌شود عمق آب در بسیاری از بخش‌های کارخانه تا ۱۸۳ سانتیمتر بالا آمده که همین امر موجب رسیدن آب به بخش‌های الکتریکی دستگاه‌های موجود در کارخانه شده است. در پی وقوع  انفجارها تمام کارگران مستقر در این واحد تولیدی از محل خارج شده‌اند اما مسؤولان آتش‌نشانی «هریس کانتی» در حومه کرازبی مانع از سوختن تاسیسات و ساختمان کارخانه نشدند، چرا که به گفته نیروهای امدادی به دلیل سمی بودن اکثر مواد موجود در آن و عدم قابلیت جا به جایی آنها، بهتر است تمام مواد موجود در محل بسوزد آن هم در حالی که مالکان کارخانه هشدار داده‌اند که این مواد سمی هستند.
در حالی که  سیلوستر ترنر، شهردار هیوستون، بزرگ‌ترین شهر تگزاس مدعی شده شهر آماده برای کسب‌وکار است اما گزارش‌ها حاکی از آن است که در بخش‌هایی از این شهر که بر اثر سیل هفته اخیر به ونیز آمریکا مشهور شده بود، مردم همچنان با مسائل ناشی از سیل مواجه هستند.
 


Page Generated in 0/0050 sec