printlogo


کد خبر: 180744تاریخ: 1396/6/11 00:00
چارگوشه

ادامه اختلافات لندن و اتحادیه اروپایی
وزیر بازرگانی بریتانیا اعلام کرد که لندن در زمینه هزینه خروج از اتحادیه اروپایی به این اتحادیه هیچ‌گونه باجی نخواهد داد. او از بروکسل خواست مذاکرات را به سوی گفت‌وگو درباره روابط آینده بریتانیا با اتحادیه اروپایی پس از بریگزیت هدایت کند. مذاکره‌کنندگان بریتانیا و اتحادیه اروپایی چهارشنبه بعد از یک دور جدید مذاکره گفتند تفاوت‌هایی میان 2طرف برای حصول توافق در موضوعات طرح‌شده وجود دارد و پیشرفت چندانی در مذاکرات ایجاد نشده است. مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی) سال 2016 به خروج از اتحادیه اروپایی رأی مثبت دادند.

بازداشت 2 داعشی انتحاری در مسکو
سرویس امنیت فدرال روسیه چهارشنبه 2  داعشی تبعه کشورهای آسیای مرکزی را دستگیر کرد. این افراد قصد داشتند در روز عید قربان و آغاز سال تحصیلی، در مسکو عملیات تروریستی انجام دهند. منابع امنیتی روسیه همچنین پی بردند که به‌تازگی یکی از بازداشت‌شدگان با انتشار یک ویدئو در اینترنت، وفاداری خود به داعش را اعلام کرده و وعده انجام یک عملیات گسترده تروریستی را در روسیه داده است. پلیس روسیه موفق شد داعشی دوم را در محل اقامت خود در یکی از مناطق حومه مسکو بازداشت کند.

عملیات انتحاری داعش در الجزایر
پنجشنبه یک عامل انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته بود، سعی داشت وارد مقر مرکز پلیس شهر تیارت شود که نیروهای امنیتی جلوی او را گرفتند و در این حمله 2 نیروی پلیس و یک پلیس دیگر زخمی شدند. این دومین حمله انتحاری در مقابل مرکز پلیس الجزایر از اوایل سال جاری میلادی تاکنون است و فوریه گذشته نیز داعش مسؤولیت عملیات انتحاری ناکام علیه اداره امنیت شهر قسنطینه را بر عهده گرفت.

پوتین ضمن هشدار درباره جنگ‌افروزی آمریکا:
 تنش‌ با کره‌شمالی را ترامپ افزایش داد
رئیس‌جمهور روسیه ضمن هشدار به آمریکایی‌ها درباره جنگ‌افروزی در شرق دور، از نحوه برخورد دولت ترامپ با مساله کره‌شمالی انتقاد کرد و گفت:«شرایط در شبه‌جزیره کره به سمت سقوط در پرتگاه یک مناقشه بزرگ پیش می‌رود». ولادیمیر پوتین با مطرح کردن بحث کلی مبارزه با تروریسم در سوریه، خواستار ایجاد جبهه‌ای متحد و وسیع برای مبارزه با تروریسم براساس حقوق بین‌الملل شد. او در واکنش به تنش‌های فزاینده در شبه‌جزیره کره، اوضاع این منطقه را بسیار خطرناک ارزیابی کرد. دولت چین هم روز پنجشنبه به این تنش‌ها واکنش نشان داده و اعلام کرده بود اجازه شروع هیچ‌گونه جنگی را در نزدیکی مرزهای خود را نخواهد داد. ترامپ 3 روز پیش با این عبارت که «حرف زدن مشکل کره‌شمالی را حل نمی‌کند» تلویحا خواهان جنگ در شبه‌جزیره شده بود. البته «جیمز ماتیس» وزیر دفاع او  سریعاً قضیه را با گفتن اینکه «هنوز هم برای حل مشکل کره‌شمالی با استفاده از دیپلماسی، وقت هست» رفع و رجوع کرد.


Page Generated in 0/0056 sec