printlogo


کد خبر: 180751تاریخ: 1396/6/11 00:00
نمایش پائولینیو ـ کوتینیو و حسرت بارسا

دنیل ادواردز: در شبی که الکسیس سانچس، لوئیس سوارس، لیونل مسی، نیمار و ادینسون کاوانی هیچ‌کدام درخششی ویژه نداشتند، یک گل در بازی‌های آمریکای جنوبی ناآشنا بود. پائولینیو در برزیل تیته توانایی‌هایش را به نمایش گذاشت تا بهتر بفهمیم بارسا چه بازیکنی خریده و در کنار فیلیپه کوتینیو درخشید. اتفاقی که شاید توجه هواداران بارسلونا را بیش از پیش به این موضوع جلب کند.
پائولینیو در بحران نقل‌وانتقالاتی بارسلونا از چین به این تیم ملحق شد تا یکی از جنجالی‌ترین انتقال‌ها شود و هواداران بارسلونا شدیدا باشگاه‌شان را برای این انتقال مورد حمله و انتقاد قرار دهند اما این کار بسیار ناعادلانه بود، چون مطمئنا بخوبی نتوانسته بودند بازی‌های او را در فصل گذشته ببینند. پائولینیو در تمام دوران بازی کردنش یک هافبک بسیار جنگجو و اهل رقابت بوده است.
او در تاتنهام دوران خیلی بدی داشت و از شانس بد او همان دوران هم هست که در ذهن همه باقی ‌مانده است اما او یکی از دلایل اصلی موفقیت کورینتیانس در رقابت‌های سال 2012 کوپا لیبرتادورس بود. در دورانی که در گونگژو اورگرانده بود هم توانسته بود خودش را ثابت کند.
حتی برزیل هم می‌داند می‌تواند روی این بازیکن 29 ساله حساب کند، حتی زمانی که از دست بازیکنانی مانند نیمار و گابریل ژسوس هم کاری بر نمی‌آید. گل روز پنجشنبه که نخستین گل برزیل در برد
2 بر صفر تیم‌شان مقابل اکوادور بود پنجمین گل او در بازی‌های انتخابی جام‌جهانی بود و باعث شد در جدول گلزنان در کنار پائولو گویررو و خامس رودریگس بایستد و تنها یک گل کمتر از نیمار داشته باشد.
او از این سبک گل‌ها بارها زده است، جاگیری مناسب روی یک ضربه کرنر در نزدیکی نقطه پنالتی و فراری که او را با دروازه‌بان تنها کرده و در یک مسیر قرار می‌دهد؛ در نهایت هم دروازه را باز کرد و از دست بانگوئرا هم کاری برنمی‌آمد و در نهایت سلسائو به نهمین برد پشت‌سر هم در بازی‌های انتخابی جام‌جهانی رسید.
در کنار او اما کوتینیو هم یکی از بازیکنانی بود که درخشید و توانست حتی گل دوم را هم وارد دروازه حریف کند. او نشان داد در کنار پائولینیو می‌تواند همان هنری را ارائه دهد که بارسلونا به آن نیاز دارد. حالا آبی‌واناری‌‎ها یکی از این بازیکنان را در اختیار دارند و در آخرین ساعات برای خرید دیگری هم تلاش می‌کنند. در واقع در برزیل این دو همان کارهایی را انجام می‌دادند که در بازی‌های اخیر در بازی بارسلونا از آن به عنوان یک کمبود یاد می‌شود.
در سال‌های اخیر مقدار قابل توجهی از گل‌های بارسلونا توسط تنها 3 بازیکن زده شده است، مسی، نیمار و سوارس. حالا نیمار از این تیم جدا شده و عثمانه دمبله جانشین آنها شده است، آن هم در شرایطی که سال گذشته درخشش 3 بازیکن مثلث تهاجمی‌اش هم برای رسیدن به قهرمانی کافی نبود.
باشگاه بارسا نیاز به تغییراتی دارد و باید در این تیم بعد جدیدی از حمله پیاده شود؛ چیزی شبیه رئال‌مادرید. حالا این تیم پائولینیو را دارد و صحبت‌هایی از آمدن کوتینیو در دقایق پایانی هم به میان است. یعنی اگر کوتینیو بیاید، بارسلونا 2 هافبکی دارد که دقیقا می‌دانند دروازه حریف کجاست و چطور باید باز شود.
 


Page Generated in 0/0051 sec