printlogo


کد خبر: 180755تاریخ: 1396/6/11 00:00
نبض جامعه

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:
نرخ طلاق رو به افزایش است
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: با وجود اینکه شیب افزایش طلاق کمی بهتر شده ولی همچنان طلاق جزو مهم‌ترین آسیب‌ها بوده و نرخ آن رو به افزایش است.
حبیب‌الله مسعودی‌فرید در گفت‌وگو با فارس، گفت: بهزیستی خدمات زیادی در بحث آموزش‌ و مهارت‌های قبل از ازدواج ارائه می‌کند و باید طبق برنامه ششم توسعه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که یکی از آنها طلاق است در تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر اورژانس اجتماعی راه‌اندازی کنیم.
وی ادامه داد: نظام ارائه خدمات اجتماعی نیز اجرا خواهد شد تا خدماتی در قالب پیشگیری مهارت‌های زندگی، شناسایی بموقع آسیب‌ها و خدمات توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی ارائه شود.
فرید یکی از آسیب‌های اجتماعی شایع در کشور را طلاق دانست و گفت: طلاق از مهم‌ترین آسیب‌ها در جامعه محسوب می‌شود و متاسفانه نرخ آن رو به افزایش است اما در یکی دو سال اخیر با فعالیت‌هایی که انجام شده شیب افزایش طلاق کم شده است.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با برنامه‌ریزی در حوزه توانمندسازی دختران و زنان، سرمایه‌گذاری بیشتری خواهد شد که این کار می‌تواند به کاهش آسیب‌ها کمک کند و یکی از این اقدامات اجرای برنامه خودمراقبتی از کودکان است.
وی درباره طرح ثبت الکترونیکی طلاق اظهار کرد: این طرح با همکاری قوه قضائیه در مرحله اجرا قرار گرفته است، در این اقدام به تناسب مشکلات موجود میان زوجین در حلقه‌های مشاوره‌ای سعی به بازگشت مجدد این افراد به زندگی مشترک و سازش می‌شود.

مشکلات جسمانی 70 درصد پرستاران در دوران خدمت
رئیس سازمان نظام پرستاری تهران با اشاره به اینکه 70 درصد پرستاران پس از12 سال خدمت دچار مشکلات جسمانی می‌شوند، گفت: متأسفانه حمایت واقعی از پرستاران در مراکز درمانی نداریم.
به گزارش «وطن‌امروز»، حمید چراغی در نشست خبری مشترک سازمان نظام پرستاری و بنیاد بیماری‌های خاص، اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص کاری گروه پرستاری و گذراندن مدت زمان زیادی در کنار بیماران، ممکن است مشکلات جسمی زیادی آنها را تهدید کند.
وی افزود: این در حالی است که گروه پرستاران در نظام سلامت بیشترین خدمات مراقبتی را به آحاد جامعه ارائه می‌دهد ولی بیماری‌های واگیر، شیفت‌های فشرده و گاهی اخلاق تند بیماران آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای این قشر از جامعه به همراه دارد.
رئیس سازمان نظام پرستاری تهران با اشاره به اینکه در قانون کار پرستاری جزو سخت‌ترین مشاغل بوده ولی متأسفانه در اجرای آن ضعف داریم، گفت: بسیاری از ارگان‌ها در این راستا همکاری نمی‌کنند در حالی که پرستاران امروزه با مشکلات زیادی مواجهند. چراغی با تأکید بر ضرورت حمایت واقعی از پرستاران در مراکز درمانی، گفت: 70 درصد گروه‌های پرستاری پس از 12 سال خدمت درگیر مسائل جسمانی می‌شوند که توجه به این موضوع توسط مسؤولان بسیار حائزاهمیت است.

هوای پایتخت در شرایط ناسالم
مرکز پایش آلودگی هوا، شاخص آلودگی هوای پایتخت را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس عنوان کرد. به گزارش «وطن امروز»، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس قرار داشته است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن: سالم(۵۴)، ازن: ناسالم برای گروه‌های حساس(۱۱۴)، دی‌اکسید نیتروژن: سالم(۹۲)، دی‌اکسید گوگرد: پاک(۱۳)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون: سالم(۷۳)، ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون: سالم(۹۲)  بوده است.


Page Generated in 0/0054 sec