printlogo


کد خبر: 180758تاریخ: 1396/6/11 00:00
کوتاه و گویا

 اختتامیه طرح خانواده پایدار در فرهنگسرای اشراق برگزار شد  و طی آن تعدادی از زوج‌های جوان از مناطق بیست‌ودو‌گانه شهر تهران که 5 سال از زندگی مشترک‌شان می‌گذرد، تقدیر شدند. این زوج‌ها در برنامه‌ها و جلسات مشاوره سازمان فرهنگی - هنری حضور داشته‌ و در اردوهای ویژه «خانواده پایدار» نیز شرکت کرده‌اند.
 سیدمحسن اسدی، شهردار منطقه 5 تهران با اشاره به مسقف کردن پایانه آزادی گفت: این پارک‌سوار بزرگ‌ترین پایانه مسافری درون شهر تهران است که حدود 20 درصد حجم کل پایانه‌های پایتخت به لحاظ ابعاد، وسعت، خط عبوری و همچنین تعداد مسافر را شامل می‌شود و این موضوعات اهمیت این پایانه را دوچندان کرده است.  وی با تاکید بر اینکه مسقف کردن این پایانه به منظور ایجاد فضای مناسب در فصول گرم و سرد سال است، ادامه داد: در  حال حاضر پوشش محدوده خطوط بی‌آرتی یک و 2 انجام و بخش اتوبوسرانی نیز تقریبا تکمیل شده است و در مراحل پایانی قرار دارد.
 پنجمین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و مسؤولان کارگروه‌ها و اعضای این کمیته به میزبانی شهرداری تهران به ریاست دکتر نائینی در ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد. در این نشست ضمن ابلاغ شعار اربعین 96 «احب‌الله من احب حسینا» (خداوند دوستدار کسی است که حسین را دوست دارد)، سیاست‌های تولید محصولات فرهنگی، فهرست تولید محصول با توجه به گروه‌های مختلف مخاطب و همچنین اهداف و مبانی برگزاری نشست‌های علمی و هم‌اندیشی‌های تخصصی اربعین حسینی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. همچنین فعالیت‌های کمیته‌های زیباسازی، هماهنگی موکب‌ها و فعالیت‌های مردمی، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، فرهنگی، امور نمایشگاه‌ها و ایثارگران برای اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی به اختصار تشریح شد.
 رضا قدیمی، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهر تهران در سالروز گرامیداشت تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت: معتقدیم هر کاری را که بتوانیم به مردم واگذار کنیم، به نفع جامعه است و مردمی که دولت‌یار و دولت‌ساز هستند، توسعه کشور را به همراه می‌آورند.
 علیرضا جعفری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه 2 از اجرای غرفه بازیافت مهربانی در منطقه 2 با هدف حمایت از نیازمندان خبر داد.
 علیرضا جعفری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه 2 شهرداری تهران از اولویت قرار گرفتن و توجه ویژه به تفکیک پسماند در شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی بالای 20 واحد در این منطقه خبر داد و افزود: به شهرک‌ها و مجتمع‌هایی که هیچ‌گونه همکاری و مساعدتی  در زمینه طرح تفکیک از مبدأ با اداره مدیریت پسماند ندارند، اخطار ماده 16 توسط نواحی نه‌گانه ابلاغ شده تا در صورت عدم همکاری‌های بعدی شهرداری بتواند نسبت به برخورد قانونی با آنها اقدام کند.
 کاظمی، قائم‌مقام شهرداری منطقه 7 تهران گفت: مرز خسروی برای نخستین‌بار میزبان زائران حسینی است و مسؤولیت آماده‌سازی آن به منطقه 7 سپرده شده است. احداث تاسیسات، حمام، شبکه آبرسانی، برپایی ایستگاه صلواتی، احداث سرویس بهداشتی، استقرار نیروی انسانی، پزشک و تجهیزات پزشکی، اطلاع‌رسانی و مستندسازی برای ایام اربعین اجرا خواهد شد.
 مجتبی دانشور، مدیر‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: شنبه 15 مهر 96 که مصادف است با 16 محرم سال 1439 هجری قمری، با عنوان «کودک، زیر چتر ایمان» و روزهای 17 تا 19 مهر نیز به ترتیب با عنوان‌های «کودک و میراث فرهنگی»، «کودک سلامت و ایمنی» و «کودک و فناوری‌های نوین» نام‌گذاری شده است.
 پوران درخشنده، کارگردان فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» در دومین جشنواره فیلم سلامت از غرفه مرکز مدیریت محیط‌زیست شهرداری تهران بازدید کرد و به کمپین «نه به کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها» پیوست. وی در این‌باره گفت: امیدوارم این طرح بتواند به‌درستی موجب تغییر رفتار شهروندان و همچنین حذف کامل کیسه‌های پلاستیکی از چرخه زندگی این کره خاکی شود.
 ‌کامران مسلمی، رئیس اداره ساماندهی صنایع و مشاغل منطقه یک اظهار داشت:  با هماهنگی‌های انجام شده ایستگاه عرضه دام بهداشتی منطقه یک در بزرگراه ارتش، خیابان هاشم ازگلی، خیابان باغ سبز شمیران، جنب میدان میوه و تره‌بار ازگل در زمینی به وسعت 2 هزار متر مربع با 8  ایستگاه عرضه دام بهداشتی و غرفه‌های فرهنگی در حال راه‌اندازی است.


Page Generated in 0/0151 sec