printlogo


کد خبر: 180760تاریخ: 1396/6/11 00:00
اخبار

برای رفع مشکلات جهان اسلام نیاز به یک ولایت داریم
خطیب نمار عید سعید قربان در تهران گفت: برای رفع مشکلات جهان اسلام نیاز به یک امامت و ولایت داریم. به گزارش مهر، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که صبح دیروز در مصلای امام خمینی(ره) اقامه شد، با اشاره به آیات و روایاتی درباره فضیلت عید قربان اظهار داشت: باید از عید قربان این پند را بگیریم که کارها همه دست خداست و بالاتر از دست خدا دستی نیست و در دایره‌ای قرار بگیریم که برای خدمت به دین خدا و بندگان خدا و رفع گرفتاری‌های مردم باشد. وی همچنین با اشاره به آثار و منافع‌ آیین حج ابراهیمی گفت: بیانی که رهبر معظم انقلاب درباره حج داشتند و پیامی که دادند، به همین دلیل بود که فلسفه حج، بیداری جهان اسلام است و امت اسلامی باید از روسای کشورهای‌شان رعایت مصالح مسلمین و رفع مشکلات آنها را بخواهند. خطیب نماز عید قربان تصریح کرد: دنیای استکبار در خون مسلمین افتاده و به دنبال تفرقه و هدر دادن توان آنهاست؛ صهیونیست‌ها و عوامل آنها دنیای اسلام را متاسفانه گرفتار کرده‌اند و این وظیفه امت اسلامی است که رفع این وضعیت را از دولت‌های‌شان بخواهند. وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات جهان اسلام نیاز به یک امامت و ولایت داریم، اظهار داشت: به امامتی نیاز داریم که بالای تمام قدرت‌ها باشد و بتواند جهان را متحول کند که این امام، ولی‌عصر(عج) است و بحمدالله جمهوری اسلامی ایران از ولایت برخوردار است که نیابت امام زمان (عج) را بر عهده دارد.

داعش نعل وارونه آمریکا برای مهار بیداری اسلامی بود
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار نوری المالکی، معاون رئیس جمهوری عراق، ادعای آمریکا برای مقابله با داعش را کذب دانست و آن را را نعل وارونه آمریکا برای مهار جریان عمیق بیداری اسلامی و تجزیه جهان اسلام ارزیابی کرد.  به گزارش فارس، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار نوری المالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق که پنجشنبه‌شب در جریان سفر به بغداد صورت گرفت، ادعای آمریکا برای مقابله با داعش را کذب دانست و آن را نعل وارونه آمریکا برای مهار جریان عمیق بیداری اسلامی و تجزیه جهان اسلام ارزیابی کرد. آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی همچنین با تأکید بر هوشیاری و همبستگی ملت‌ها گفت: از دولت‌های اسلامی انتظار می‌رود با گروه‌های تکفیری و توطئه‌های آمریکا از جمله فتنه‌گری‌های طایفه‌ای، قومی، فرقه‌ای و اختلافات مذهبی مقابله کنند. نوری المالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق نیز در دیدار با آیت‌الله هاشمی شاهرودی و محسن رضایی، رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، از ایفای نقش سازنده ایران در شؤون مختلف سیاسی و اقتصادی عراق تشکر کرد.
نوری المالکی افزود: مفتخریم میزبان نخستین سفر عالم برجسته جهان تشیع، حضرت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی و هیأت همراه به عراق هستیم و امیدواریم این سفر، مایه تحکیم روابط راهبردی 2 کشور ایران و عراق باشد.

بازدید از اماکن نظامی ما مطلقاً منتفی و ممنوع است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بازدید از اماکن نظامی ما مطلقاً منتفی و ممنوع است و چنین موضوعی برای هیچ مرجع و کشوری مجاز نیست و برجام هم چنین اجازه‌ای را به هیچ مرجع و کشوری نمی‌دهد. حسین نقوی‌حسینی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای وادار کردن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت بازدید از تأسیسات نظامی و غیرهسته‌ای ایران گفت: بازدید از اماکن نظامی ما مطلقاً منتفی و ممنوع است و چنین موضوعی برای هیچ مرجع و کشوری مجاز نیست و برجام هم چنین اجازه‌ای را به هیچ مرجع و کشوری نمی‌دهد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه فعالیت پنهان هسته‌ای ندارد بنابراین بازدید مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات و اماکن نظامی و غیرهسته‌ای ما مطلقاً ممنوع و منتفی است.


Page Generated in 0/0068 sec