printlogo


کد خبر: 180794تاریخ: 1396/6/12 00:00
لیورپول و پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا را بازی دادند
مدیریت در حد فاجعه

باشگاه‌های انگلیسی و فرانسوی، بارسلونا را برای امضای قرارداد با بازیکنان مدنظرش بازی دادند. ‌به نقل از آ.اس، جمعه‌شب فصل نقل‌‌وانتقالات تابستانی در ‌اسپانیا به پایان رسید اما بارسلونا نتوانست با بازیکنی قرارداد امضا کند. آنخل دی‌ماریا و فیلیپه کوتینیو جزو گزینه‌های اصلی کاتالانی‌ها برای تقویت تیم بودند اما نتوانستند هیچ یک از این دو بازیکن را به خدمت خود درآورند. آبی‌‌واناری‌ها تا آخرین دقایق سعی داشتند با دی‌ماریا قرارداد امضا کنند اما 2 باشگاه با هم به توافق نرسیدند. پاری‌سن‌ژرمن به‌خوبی توانست در این تابستان بارسلونا را بازی بدهد. تیم کاتالانی ابتدا قصد داشت با مارکو وارتی قرارداد امضا کند اما تیم فرانسوی با این موضوع مخالفت کرد و در مقابل توانست نیمار را از چنگ بارسلونا در آورد. این باشگاه بند آزادسازی (۲۲۲ میلیون یورو) مهاجم برزیلی را پرداخت و باعث شد نیمار گران‌ترین بازیکن جهان شود. در این شرایط آبی‌‌واناری‌ها به وجود یک بازیکن سطح اول نیاز پیدا کردند. مسی خواستار حضور دی‌ماریا در اسپانیا شد اما PSG  با وجود اینکه به هافبک آرژانتینی نیاز نداشت اجازه نداد این انتقال انجام پذیرد. گزینه دیگر بارسلونا برای جایگزینی نیمار، کوتینیو بود. آبی‌‌واناری‌ها برای امضای قرارداد با این بازیکن برزیلی پیشنهادهای مختلفی به لیورپول دادند. کوتینیو نیز علاقه‌مند به حضور در بارسلونا بود. حتی نام او به علت آسیب‌دیدگی‌ برای مدتی در فهرست لیورپول قرار نداشت اما او برای تیم‌‌‌ملی برزیل بازی کرد و به نظر می‌رسید در نهایت به بارسلونا خواهد پیوست ولی نیمار نیز به او توصیه کرد به بارسلونا نرود. از طرفی با وجود پیشنهاد ۱۸۰ میلیونی آبی‌‌واناری‌ها، باشگاه انگلیسی حاضر نشد به تماس‌های تیم ‌اسپانیایی پاسخ بدهد. بیشتر تیم ها حاضر نشدند به بارسلونا بازیکن خود را بفروشند و تیم کاتالانی تابستان مضحکی را به پایان رساند. این باشگاه تنها توانست با دلوفئو، سمدو، پائولینیو و عثمان دمبله قرارداد امضا کند.
اخراج مدیرعامل بی‌عرضه
با این اوصاف به نظر می‌رسد بارتومئو روزهای آخرش را به عنوان مدیرعامل بارسا سپری می‌کند چرا که با امضای یک‌سوم اعضای رسمی بارسا قرار است انتخابات زودهنگام برگزار شود و با توجه به مدیریت افتضاح این فرد به احتمال بسیار زیاد او جایش را به خوان لاپورتا می‌دهد؛ مدیری که معمار بارسای رویایی شد اما دار و دسته راسل که هم‌اکنون به‌خاطر تخلفات مالی و پولشویی در زندان اسپانیاست، از راه رسیدند و این بلا را بر سر بهترین تیم یک دهه اخیر جهان فوتبال آوردند. بارتومئو یکی از دوستان نزدیک راسل بود که پس از زندانی شدن این مدیر فاسد، جانشینش شد و در دوره خود با از دست دادن نیمار و همچنین مضحکه شدن در بازار نقل‌وانتقالات، اسباب ضعف بارسلونا را مهیا کرد.
کوتینیو و بارسلونا؛ تابستان آینده
پس از کش‌وقوس‌های فراوان، باشگاه بارسلونا در جذب فیلیپه کوتینیو ناکام ماند، چرا که لیورپول روی حرف اول خود مبنی بر اینکه تمایلی برای فروش این بازیکن ندارد، ماند و حتی مقابل پیشنهاد 160 میلیون یورویی آبی‌واناری‌ها ایستادگی کرد. نشریه «اسپورت» چاپ کاتالونیا نزدیک به باشگاه بارسلونا خبر داد بارسایی‌ها قید خرید هافبک نفوذی سرخپوشان مرسی‌ساید را نزده‌اند و تنها کمی انتظار طولانی‌‌مدت‌تری را برای جذب کوتینیو خواهند کشید و تابستان آینده شانس خود را برای به خدمت گرفتن او امتحان خواهند کرد. براساس این گزارش با قطعی شدن پیوستن نبی کیتا، هافبک گینه‌ای تیم راسنبال لایپزیگ به لیورپول که تابستان آینده به جمع بندرنشینان می‌پیوندد، بارسلونا همچنان امیدوار به جذب کوتینیو است، برای همین اولویتش جذب این بازیکن 25 ساله است.


Page Generated in 0/0056 sec