printlogo


کد خبر: 180819تاریخ: 1396/6/12 00:00
رئیس انجمن داروسازان هشدار داد
خطر ورود ماهواره و عطاری‌ها به درمان اعتیاد

رئیس انجمن داروسازان می‌گوید اینکه مردم از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و عطاری‌ها به دنبال درمان اعتیاد باشند بسیار نگران‌کننده و خطرناک است.
محمدرضا شانه‌ساز، رئیس انجمن داروسازان در ارتباط با درمان اعتیاد از طریق داروهای سنتی و تبلیغات ماهواره‌ای گفت: یکی از معضلات جدی در زمان ما، موضوع درمان اعتیاد است؛ بهتر است فرد معتاد برای درمان اعتیاد خود گام‌هایی موثر و مطمئن بردارد و حتما به کلینیک‌های مجاز مراجعه کند. طبعا هرگونه خرید، فروش و قاچاق موادمخدر در کشور ما همچنان جرم به حساب می‌آید و شایسته است افراد، مسیرهای پزشکی مطمئن را برای درمان اعتیاد انتخاب کنند.
به گزارش فارس، رئیس انجمن داروسازان گفت: معتاد از نظر تیم پزشکی بیمار است، کسی است که خود و خانواده‌اش نیاز به حمایت دارند ولی متأسفانه این مساله وسیله‌ای شده برای درآمدهایی نامشروع! ماهواره‌ها و تبلیغات آنها بخشی از این سناریوی ناراحت‌کننده هستند و آنچه تحت عنوان درمان اعتیاد توسط ایشان ارائه می‌شود، پایه علمی درستی ندارد.
رئیس انجمن علمی داروسازان ایران ادامه داد: بخشی دیگر از این سناریوی نادرست در فعالیت عطاری‌ها خلاصه می‌شود، در حالی که این مراکز اصلا حق درمان و فروش ندارند.
شانه‌ساز تصریح کرد: عرضه داروی سنتی بدون تشخیص و حضور پزشک به هیچ‌وجه جایگاه قانونی ندارد، حتی همان داروسازی که در داروخانه فعالیت می‌کند و تحصیلات مرتبط دارد جز اقلام دارویی تعریف شده، اجازه ندارد سرخود نسخه‌ای را جهت درمان تجویز کند. بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کرده و داروی مورد نیازش را از پزشک مطالبه کند.
رئیس انجمن علمی داروسازان ایران خاطرنشان کرد: یکی از نکات اصلی که تبدیل شده به مانعی در مسیر توسعه طب سنتی، همین مسائل است؛ عطاری‌ها قارچ‌گونه رشد کرده‌اند و تجویزهای‌شان موثر نیست، این موضوع در آینده عوارضی برای جامعه در پی خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0052 sec